کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انقلاب بهاری همراه با تغییرات بنیادین در زندگی

29 اسفند 1395 ساعت 23:00


بختیار رضوانی
بهار انقلاب سبز طبیعت علیه سرما وکولاک زمستان است.اما طبیعت بهترین استاد است. همانطوری که طبیعت گشاده دستی می کند وبسیاری از نیازهای زندگی ما را تامین می کند ،همانطور هم به ما درس آزادی ، آزادگی می دهد.
راه مبارزه ، تلاش و کوشش را به ما می اموزد، سبزه ها آرام آرام از زیربرف وسرما سر بیرون می آورند ،خسته و ناامید نمی شوند، متحد و با هم بر سوز سرما، برف و کولاک غلبه می کنند.
سپیدی طبیعت ، سرمای بی روح وسوزناک را به سبزی نشاط آور بهاری تبدیل می کنند این درس گرانبهای طبیعت است که در سالهای زندگی به ما می آموزد ، اما ای کاش همراه این انقلاب بهاری، همه ی ما تغییراتی بنیادین در خود و زندگی خود بوجود آوریم نه اینکه فقط با یک خوشحالی انی به استقبالش برویم.
بیایم با خود بیندیشیم که در سال گذشته چه اشتباهاتی داشته ایم، کجا می توانستیم موثرتر باشیم، کجا میتوانستیم به خود، خانواده وکشور خدمت بیشتری می کردیم و نکردیم ، بیاییم درسال جدید، اول با خود کمی مهربان باشیم، بعدش با خانواده وجامعه مهربانتر، بیاییم یک فرد بی تفاوت نسبت به زندگی فردی، جمعی نباشیم، به عنوان مثال هر جا هستیم یک خدمت کوچک به کشور خود بکنیم .
بعد می بینیم همین یک خدمت در مقیاس جمعیت کل کشور منجر به خدمات ارزشمندی می شود به عنوان مثال یک نهال بکاریم یا یک لامپ اضافی را خاموش کنیم یا با توجه به بارندگی کم وخشکسالی، روزی یک لیوان آب کمتر هدر دهیم یا در خیابان حوصله به خرج دهیم .
قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم تا تصادف کمتری باشد یا هر روزی که می توانیم با خودروی عمومی به خیابان بیاییم تا سهمی اندک در کنترل  آلودگی هوا داشته باشیم  یا با این کردار یک نفر از هموطنان خود رانجات دهیم. یا با مهمانان نوروزی اخلاقی انساندوستانه داشته باشیم.
یا تا می توانیم زباله نریزیم یا آنرا از محیط زیست جمع آوری کنیم، بیاییم کارهای نیک و انسان دوستانه ی بیشتری انجام دهیم، کمتر دروغ بگوییم، بیشتر به نیازمندان کمک کنیم یا نمونه هایی مثل یک زندانی بدهکار را آزاد کنیم یا به پیرمردان و پیرزنان یا سالخوردگان کمک کنیم .
کودکان خود را با قوانین متمدن آشنا کنیم یک روز گرانفروشی نکنیم با یک انتخاب درست وصحیح درانتخابات، سرنوشت فردی وجمعی خود را درست رقم بزنیم.
این مثال ها و نمونه های فراوانی در سال جدید و گزینه های و کارهای نیک فراوانی درپیش داریم که می توانیم آنها را انجام دهیم تا در هرسال به خود افتخار کنیم که یک فرد موثر و پویا بوده ایم.
نه ایستا و بی خاصیت تا اینکه نسبت به سرنوشت خود وجامعه بی تفاوت نباشیم نقد کنیم و نقد پذیر باشیم ، نتیجه ی این کارهای ارزشمند را در زندگی فردی وجمعی خود خواهیم دید، چون ما انسانها همانند دانه های زنجیر به هم گره خورده ایم ، کار هریک ازما هم بر زندگی دیگری، هم بر جامعه وکشور تاثیر مستقیم خواهد داشت.
الان این خشکسالی که گریبانگیر کشور ما و برخی مناطق دیگر شده نتیجه ی دخالت غیر اصولی و تخریب محیط زیست به دست من و شماست و ضررش را همه ی ما داریم تحمل می کنیم، امیدوارم تغییر بهاری در طبیعت همراه باشد با تغییر اصولی و بنیادین درنوع نگرش به زندگی برای بهتر و شایسته تر زیستن


کد مطلب: 238328

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/238328/انقلاب-بهاری-همراه-تغییرات-بنیادین-زندگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1