کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر خطبه های «حجت الاسلام حجازی»

7 اسفند 1395 ساعت 14:36


ایمان محمدپورفتح
امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۴۶ نهج البلاغه در اهمیت حفظ وحدت توسط رهبران امت اسلامی  می فرماید: فان انقطع النظام تفرق الخرز و ذهب؛ جایگاه زمامدار در حکومت، جایگاه رشته است که مهره ها را جمع می کند و به هم می پیوندد، و اگر رشته بگسلد، مهره ها پراکنده شده هر یک به جایی می رود.
ضمن احترام خاصی که برای شخصیت جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین حجازی امام جمعه محترم گچساران قایل بوده و هستم، اما بعضا با مطالعه متن خطبه های نماز جمعه اش در خبرگزاری ها، دچار یاس و ناامیدی می شوم و اتفاقا به غیر از دو نماز جمعه ابتدای حضور ایشان در گچساران، تنها به دلیل خطبه های تند و بعضا یک طرفه سیاسی، عطای ثواب نماز جمعه را به لقایش بخشیدم و ترجیح دادم جمعه ها را در کوه و طبیعت زیبای خداوندی به گشت و گذار بپردازم تا نشستن و گوش دادن به حرف های بعضا تفرقه افکنانه!
در این که امام جمعه محترم وظیفه دارد ضعف دولتمردان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی را گوشزد کند و با نقدهای سازنده خود، هم سبب ساز خدمت بهتر به مردم شریف شهرستان گچساران شود و هم به اصلاح جامعه کمک کند، شکی نیست و فکر نکنم هیچ انسان عاقلی هم به نقد دلسوزانه ایشان خرده بگیرد، اما چیزی که سبب شد قلم فرسایی کنم و این پست را در اینستاگرام منتشر کنم، این است که کمتر سخنی از امید و وحدت از خطبه های نماز جمعه گچساران به گوش می رسد.
به طور مثال در خطبه های دیروز، امام جمعه محترم از فلسطین، سوریه تا گچساران سخن گفت، که نه تنها ایرادی نداشت بلکه دفاع از مظلوم در هر زمان و مکان، وظیفه هر مسلمان است.
اما سوال اینجاست، آیا در حالی که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به مهمان نوازی شهره عام و خاص هستند و مردم گچساران هم دیروز مهمان تعداد زیادی از مسیٔولین محترم دولت در سطح ملی بودند، به فرض که هیچ دستاوردی هم نداشته اند که البته داشته اند، نباید حداقل در قالب یک جمله امام جمعه محترم، از مسیٔولین محترم تشکر می کرد؟
در این که نقد به عملکرد نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دولت تدبیر و امید وارد است، شکی نیست و کاملا طبیعی است، اما آیا در کنار پرداختن به ضعف مسیٔولین محترم، نباید حداقل به نقاط قوت و تلاش آنها حتی در روز جمعه که باید در کنار خانواده باشند، هم پرداخت؟
آیا در کنار پرداختن به آماده نشدن مصلی که وظیفه مسیٔولین است به عنوان یک مدیر مسلمان، نباید به بحث گازرسانی به روستاهای گچساران پرداخت؟ آیا تحمل سرمای سوزناک زمستان برای پیرزن و پیرمرد گناوه ای، دیلی و...در سی و چند سال گذشته، سخت تر است یا سرمای دو ساعته مصلی برای اقامه نماز جمعه؟
آیا در کنار پرداختن به ضعف نماینده محترم و مدیران دولت تدبیر و امید، نباید از امکانات ورزشی مثل ۳۰ چمن مصنوعی که در گچساران و باشت برای ورزش جوانان ساخته شد، پرداخت؟ آیا ورزش و نشاط جوانان مهم نیست؟
آیا فکر کرده اید چرا در میان تصاویر نماز جمعه، کمتر تصویری ازجوانان گچسارانی پیدا می شود؟ آیا تا به حال به بررسی این موضوع پرداخته اید؟
از همه این مسایل که بگذریم، آیا علت همه مشکلات فعلی گچساران، نماینده محترم و دولت تدبیر و امید هستند؟ آیا درصد بالای بیکاری جوانان مربوط به ۵ سال گذشته است؟ در سی و چند سال گذشته چه کارخانه ای در این شهر افتتاح شد برای کاستن از درصد بالای بیکاری، که حالا معترض باشیم که چرا دولتمردان ونماینده محترم فعلی به فکر بیکارانی که حاصل دسترنج نماینده ها و مدیران در سی و چند سال گذشته هستند، نیستند؟ چرا به بحث کلنگ زنی کارخانه لاستیک سازی، افتتاح کارخانه روغن سازی، شدت گرفتن ساخت پتروشیمی، گرفتن مجوزات پتروشیمی های دوم و سوم،و.... در دولت تدبیر و امید و دوره نمایندگی دکتر تاجگردون در مجلس شورای اسلامی هیچ وقت در نماز جمعه پرداخته نشد که حداقل جوانان امید داشته باشند به آینده و این همه شاهد پرپرشدن جوانان به وسیله خودکشی نباشیم؟
آیا این همه جاده سازی و کاستن از تصادفات و کشته شدن مردم گچساران، جای یک تشکر خالی هم نداشت؟
سخن آخر این که، شاید کمی دیر، اما هنوز وقت برای جبران هست..
بیاید به جای ناامیدی، امید و به جای تفرقه، وحدت را به جامعه تزریق کنیم


کد مطلب: 233250

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/233250/نقدی-خطبه-های-حجت-الاسلام-حجازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1