کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای جاوید حرمت نگه‌دار؛ او موی سفید نکاشته‌ است با دست خالی آمد و با دست خالی می‌رود

4 اسفند 1395 ساعت 0:49


حمید رضا شایان‌فر
یکی از وظایف مهم اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان منتخب شهروندان، اطلاع رسانی به موکلین خود از عملکرد شهرداری است. آن چیزی که کمتر در شورای فعلی یاسوج در این دوره دیده‌ایم. اما جای شکرش باقی است که بالاخره یک نفر پیدا شد و لایه زیرپوستی شهر یاسوج را کنار زد و بر همگان آشکار نمود تا حداقل مردم در آستانه انتخابات شورای اسلامی آتی در انتخاب خود تجدید نظر نمایند.
عضو محترم شورای اسلامی شهر، آقای اردشیری را همه می شناسند که هیچ گاه دنبال متاع دنیوی و اهداف شخصی نبوده اند و نخواهد بود و مطمئنا از معدود افرادی است که با دست خالی به شورا راه یافته و با دست خالی هم این دوره را با سرافرازی همانند نامش به سرانجام خواهد رساند. اگر چنین نبود بعد از این همه سال در منزل استیجاری زندگی نمی کردند .
آقای شهردار:
حرمت نگه دار؛ جناب آقای اردشیری موی سفید نکاشته اند، بلکه تک تک تار موی سفید ایشان حاصل سالیان تجربه در عرصه های مختلف، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. چطور به خود این اجازه را می دهید مصاحبه وکیل مردم و یک فرهنگی بازنشسته را پوچ و بی اساس قلمداد کنید. انتقادات آقای اردشیری از سر دلسوزی و حسب عهد و پیمانی است که با موکلین خود منعقد نموده است. اگر با اندکی تامل به حافظه خود رجوع کنید از همان ابتدای شکل گیری این شورا خیلی از اتفافاتی که قرار بود در این شهرداری رخ بدهد به شما گوشزد شد اما کو گوش شنوا. در جلسات شورا به شما تذکر داده شد اما پس زدید. در سایت ها و با حضور خبرنگاران واقعیت ها به سمع شما رسانده شد اما باز هم نپذیرفته¬اید. و الان هم مجبور شدند از دهها تخلف در شهرداری چند مورد را مصداقی اطلاع رسانی کنند و همه را پوچ و بی اساس می دانید.
این چه منطق و معیاری است که شما در پیش گرفته اید؟ آیا فکر می کنید مردم این تخلفات را که مثل روز روشن برایشان معلوم و آشکار است، پوچ و بی اساس می دانند؟
- آیا برای مردم، انتقال حسابهای شهرداری به بانک شهر و نصب دو دستگاه کیوسک بانک شهر بر خلاف ماده ۵۵ قانون شهرداریها و در / با آن بکارگیری چهار نفر ازاقوام اعضای شورای شهر و بستگان خود در آن بانک پوچ و بی اساس است؟ ایها الناس از فردا یک بازدید میدانی از بانک شهر و پیادروی جلوی شهرداری و جلوی مصلی شهر داشته باشید تا ثابت گردد که حرفهای آقای اردشیری پوچ و بی اساس هست یا دفاعیه آقای شهردار.
- آیا آنچه در مورد آزمون استخدامی بر زبان آورده یاوه گویی است؟ اگر فردای روز اعلام نتیجه معلوم گردید قبول شدگان از بستگان شهردار، معاون اداری و مالی، پسر دایی فلان عضو شورا ، خواهرمسئول امور اداری و خواهر مسئول کارگزینی است، در پیشگاه خداوند و مردم چه پاسخی خواهید داد؟ حتما ایشان دلایل متقنی دارند که در نشست خبری اعلام نمودند اگر لازم باشد اسامی قبول شدگان آزمون را قبل از نتیجه می توانم اعلام کنم.
- کجای دنیا و کجای مقررات آزمون استخدامی شما دیده اید که در روز ثبت نام آزمون، آگهی ثبت نام را تغییر دهند؟ تمام این تغییرات به خاطر چه بود؟ " اگر بیضا نیست ؛ نه .... حاضر است". آگهی نوبت صبح و آخر شب هردو موجود است. مگر غیر از این بود که شما گذاشتید همه متقاضیان ثبت نام کنند بعد در فرصتهای آخر رشته بازرسی را اضافه کردید و همان فامیل خودت ثبت نام کرد و در آزمون بدون رقیب شرکت و قطعا قبولی نهایی هم ایشان خواهد بود.آیا اثبات این ادعا خیلی مشکل است؟
- آیا در مقابل مسئولین استانی کلنگ زنی مجدد پروژه نمایشگاه دایمی که در ادوار گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، دروغ است ؟ هر انسان عادی می داند پروژه ای که عملیات خاکبرداری، نصب فونداسیون و اسکلت فلزی دیوار و سقف آن تکمیل باشد نیاز به کلنگ زنی ندارد. در عجبم که چرا مسئولین شرکت کننده در مراسم به این امر مهم توجه نکرده اند و چطور سراسر محیط پیرامون آن از آرماتور، بتون و فلز ساخته بود، کلنگشان بر گل نشست.
- آیا پرداخت ۲۰ میلیون ریال به یک شخص از بخش کبگیان برای ۱۵ دقیقه سخنرانی در یک مراسم شهرداری که آن هم به علت قطعی برق، سیستم صوتی برنامه از کار افتاد، پوچ بی اساس است؟ اگر ادعا دارید که دروغ است تا سند آن را رو کنیم.
- آیا این خلاف قانون نیست که شهرداری پول از مردم شهر یاسوج بگیرد و آن را در روستاها و بخش کبگیان هزینه کند؟ مگر یکی از تخلفات آقای کرباسچی شهردار وقت تهران این نبود که می گفتند پول مردم تهران را برای یکی از شهرهای شمالی هزینه کرد. اگر باز هم قانع نمی شوی تا در فاز بعدی اسناد آن را اطلاع رسانی کنیم.
- آیا اینکه در طول سه سال گذشته پروژه های به بهره برداری رسیده شهرداری را برای  فقط و فقط با تغییر کاربری و تعمیرلت جزیی یک روز کلنک زنی و روز دیگر افتتاحیه می گذاشتی هنر است، کجای آن پوچ و بی اساس است؟ تغییر کاربری ساختمان سالن ورزشی جوانان به بازار ماهی فروشی واقع در بلوار قرنی، سالن نمایشگاه دایمی به ترمینال برون شهری واقع در بلوار کشاورزی، ترمینال قدیم به فرهنگسرا و میدان میوه و تره بار به انبار نمک چیزی نیست که مردم نتوانند با دوچشم خود نبینند.
- اینکه بیش از ۶۰ نیرو در سه سال گذشته از بستگان خود و برخی اعضای شورای اسلامی شهر با ترفندهای مختلف حجمی و قراردادی و شرکتی وارد بدنه شهرداری نموده اید، پوچ و بی اساس اهست؟ تنها جواب شما شما این بود که در دوره¬های گذسته به همین منوال بوده و هست. آیا برای مردم این جواب قانع کننده است؟
- آیا در این شهر و شهرداری کارشناس روابط عمومی و رسانه کم بود که مجبور بودید از شمال کشور در مرزکشورهای ارمنستان یا آذربایجان نیرو وارد شهرداری کنید؟ مگرآقای مسعود نیک پی که در حوزه روابط عمومی، رسانه ای، ارتباطات، مجری گری، بیان، نویسندگی، فرهنگ و هنر شهره عام و خاص¬اند، کارمند همین شهرداری یاسوج نیست. چرا از ایشان استفاده نمی کنید؟ خدایی رو راست و شفاف به مردم بگویید چه قضایایی پشت پرده هست.
- اگر بین شما و برخی اعضای شورای شهر در واپسین روزهای عمر دوره چهارم شورای شهر اهداف و نیات دیگری نبود با چه هدفی در این سه ماهه آخر که فصل سرما هم بود درخواست ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نموده اید و جالب است که همان اعضای شورا هم آن را را تصویب نمودند. و یا چرا اساسا معامله خرید کارخانه شن وماسه آقای ایکس که خوشبختانه مصوبه آن توسط فرماندار محترم ابطال گردید با آن مبلغ هنگفت و غیرکارشناسی همه را شگفت زده کرد.
و دهها سوال دیگر که آقای اردشیری به حرمت آبروی شما و اعضای شورا بر زبان نیاوردند.
آقای شهردار:
با کلی گویی طفره نروید، مردم از شما پاسخ شفاف و صادقانه می خواهند، حرمت وکیل مردم در شورای شهر را داشته باشید، گرچه " بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد". اگر جوابی در چنته دارید با مدرک ثابت کنید و مطمئن باشید چناچه حق به جانب شما باشد، آقای اردشیری این شهامت را دارند که حتی یک روز قبل از پایان عمر شورای چهارم استعفا دهند اما اگر ادعاهای ایشان واقعیت دارد در ابتدا "یک سوزن به خود زنید و یک جوالدوز به دیگران". پس شما استعفای خود را تقدیم کنید و از محضر مردم عذرخواهی کنید.
البته این را در پایان عرض کنم اگر برخی مسئولین در استانداری بی تفاوت نمی بودند و دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی تعلل و سهل انگاری نمی کردند، شاید خیلی از این تخلفاتی که عضو محترم شورای اسلامی شهر برملا ساخت به وقوع نمی پیوست و یا به حداقل ممکن می رسید.

*شهروند یاسوج


کد مطلب: 232019

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/232019/آقای-جاوید-حرمت-نگه-دار-او-موی-سفید-نکاشته-دست-خالی-آمد-می-رود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1