کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درددل جوان قشقایی با مدیرعامل جدید نفت گچساران

15 بهمن 1395 ساعت 21:17


درددل جوان قشقایی با مدیرعامل جدید نفت گچساران
بسمه تعالی
جناب آقای مهندس صیدالی
مدیر عامل محترم صنعت نفت گچساران
سلام علیکم
احتراما با سلام و تبریک دهه ی مبارک فجر، طلیعه ی رهایی بخش و عزت آفرین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) که روح حیات طیبه را در کالبد مردم ظلم زده ایران و امت اسلامی دمید.
ضمن آرزوی توفیق برای حضرت عالی در راس مدیریت صنعت نفت که تاثیر فوق العاده ای بر زندگی مردم این منطقه دارد،نظر حضرت عالی را به چند نکته که به مدیریت جناب عالی ارتباط دارد معطوف می داریم و امید واریم به این خواسته ها که مطالبات به حق مردم و جوانان مظلوم است توجه لازم را مبذول فرمائید.
۱٫همانطوریکه مستحضرید مردم شهرستان گچساران متشکل از چند قوم است که از سالهای آغازین پیدایش نفت و شکل گیری این خطه به عنوان شهر وشهرستان در این منطقه ساکن گردیده اند و بنای اولیه این شهرستان هم به اکتشاف نفت بر می گردد.
یکی از این اقوام،قوم قشقایی است که پیدایش نفت در زندگی این قوم مثل سایر اقوام محترم ساکن در این شهرستان تاثیر عمده ای داشته است.
۲٫حال اگر به گذشته و حال کارکنان صنعت نفت گچساران نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که به مرور زمان و به ویژه در سالهای اخیر،در ورود به صنعت نفت به روی جوانان قوم قشقایی بسته شده است واز زمانیکه جذب نیرو بدون ضابطه و با ایجاد رابطه بوده ورود جوانان قشقایی به ادارات تابعه ی نفت انگشت شمار و یا اصلا جذبی صورت نگرفته است.
با توجه به اینکه چاهها و مجموعه های نفتی بیشتر در حوزه ی سکونت قشقاییها بوده،نظیر روستاهای آب شیرین،باباکلان،بن پیر،بی بی حکیمه،و میشان و قشلاقهای عشایر،اما متاسفانه به ویژه در سالهای اخیر تحصیلکرده های ما از نگهبانی چاهها ی نفت هم محروم مانده اند و این بی عدالتی در تمام سطوح اداری گچساران نیز رواج دارد.
۳٫سهم نفت برای مردم این روستاها هوای آلوده و بیماریهای تنفسی حاصل از آلودگیهای نفتیست ودر طی دهه های اخیر کوچکترین خدمتی از طرف صنعت نفت به مردم این روستاها صورت نگرفته است.
این در حالیست که کارکنان صنعت نفت از قوم قشقایی در زمان جنگ همانند سایر کارکنان شریف صنعت نفت، ایثارگریها وجانفشانیهای زیادی کرده و شهدای عزیزی را تقدیم نموده اند وهمچنان آماده فداکاری هستند.
لذا از آنجاییکه حضرت عالی را مدیری شایسته و قانون گرا وعدالت محور می شناسیم،انتظار داریم که در جذب نیرو و انتصاب مسئولین در رده های مختلف از جوانان و متخصصین این قوم هم بکار بگیرید که توجه به تمام اقوام و نیروهای شایسته و اجرای عدالت باعث اعتلای مدیریت نفت و رضایت مردم است که بی گمان رضایت الهی را در پی خواهد داشت.
برای جناب عالی وتمام مدیران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی خدمت و توفیق با عزت و سلامتی می نماییم.
جوان قشقایی


کد مطلب: 227134

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/227134/درددل-جوان-قشقایی-مدیرعامل-جدید-نفت-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1