کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی به نوشتار نقد سخنان امام جمعه باشت در مورد «برجام»

10 بهمن 1395 ساعت 0:09


متن ارسالی
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «پاسخ به سخنان امام جمعه باشت در مورد برجام» یکی از مخاطبان این متن را مورد نقد و بررسی قرار داد که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
با سلام و احترام؛ یادداشت ذیل پاسخی موجزگونه بر نوشتار جناب آقای «سید محمدجواد مردانفر» در سایت کبنا که در تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۴ با عنوان: «پاسخ به سخنان امام جمعه باشت در مورد برجام» مرقوم نموده بودند، است؛  که جهت تنویر و اطلاع همگان و مسئولین محترم سایت کبنا تقدیم می‌گردد. امیدوارم  این نوشتار برای تقویت مشی اعتدال و پیشرفت وطن و  سرزمین مادری و به خصوص توسعه ی علمی و فرهنگی شهرم باشت باوی مفید فایده واقع گردد:
و اما، خوشحالم که خطبه های نماز جمعه ی شهرم باشت باوی، با دقت شنیده و مورد نقد و نظر قرار می‌گیرد. و خوشحالترم که نویسنده محترم جناب آقای مردانفر، نسبت به موضوعات جامعه و از جمله خطبه های نماز جمعه شهر بی تفاوت نبوده است.
اما به عرض این نویسنده محترم (جناب مردانفر) که نوشتارشان را در سایت کبنا، خطاب به جناب حجه الاسلام عبودی امام جمعه محترم باشت، مرقوم فرموده بودند، با احترام موارد زیر را بیان میدارم:
۱_ ناگفته پیداست که بی محابا سوار بر توسن تخریب و تخطئه نشستن، و به اسم احساس مسئولیت؛ قلم به دست و یک طرفه قضاوت کردن و همه صحبت ها را حزبی و جناحی مصادره کردن، نشان باسوادی و روشنفکری و احساس مسئولیت و ادای دین نیست.
۲_ وجود جناب عبودی در مسند امام جماعت باشت باوی، یک سرمایه ارزشمند معنوی است؛ که البته خدمات و آثار فعالیت های اتحادگرایانه ایشان در منطقه؛ تا سال ها قابل حصول و وصول است. (و صد البته عمل هر کس در ترازوی عدل الهی و قضاوت مردمان محک خواهد خورد. )
۳_ بنده به عنوان یک فرزند ایل باشت باوی، فضای قبل از مسئولیت ایشان و الان را که رصد میکنم، نقش ایشان در همه عرصه ها به خصوص توسعه و ارتقاء فرهنگی قابل ستایش و تمجید است. چنانچه فضای فرهنگی فعلی و ارتقا سطح فرهنگ عمومی مردم بزرگوار باشت، که عموما بواسطه ی نطق های روشنگرانه ایشان و فعالیت های هوشمندانه فرهنگی مختلف ایشان، ارتقا یافته است، بر هیچ کسی پوشیده نیست.
۴_ جنابعالی به راحتی جناب عبودی را به تخریب سازمان یافته علیه دولت متهم میکنید، از منظر حقوقی که در بین نوشته هایتان هم به آن اشاره کرده اید؛ این فرمایش جنابعالی میتواند مصداق کذب و تهمت تلقی گردد که به تبع پیگرد حقوقی و قضایی را هم میتواند در پی داشته باشد. لیکن جناب عبودی هم معصوم نیستند و از صحبت هر کسی، هم همگان به تبع برداشت مشترکی ندارند.
۵_گویند فرض محال، محال نیست؛ لذا با عرض معذرت؛ از کجا معلوم که قلم شما و نوشتار شما، خود حکایت یک سناریوی تخریب و تخطئه ی سازمان یافته بر علیه یک چهره ی خدوم و مصمم فرهنگی در خدمت به مردم نباشد. البته مطمئنم که نگاه جنابعالی این نبوده، لیکن در جهت برداشت سوء از صحبت های هرکسی، میتوان این نوع تفسیر را هم در نظر گرفت.
۶_ جنابعالی بیان فرمودید که ۴۰ مورد از مزایای برجام را ذکر کرده اید؛ بدون قضاوت درباره اینکه موارد ذکرشده مزایا هست یا نیست؛ لازم است به اطلاع شما به عنوان یک سیاست خوانده ی قلم به دست برسانم: که نقل مطالب و اظهارات دیگران، به اسم خود کاری غیراخلاقی و غیر علمی است که متاسفانه جنابعالی خواسته یا ناخواسته مرتکب این فعل خلاف در جهت اثبات صحت ادعای اولیه خود بیان نموده اید. لازم است که به عرض جنابعالی و مسئولین سایت کبنا و خوانندگان عزیز برسانم: که موارد ذکر شده ی چهل گانه بالا، به نقل از نوشته ها و صفحه تلگرام جناب بعیدی نژاد که از اعضای تیم مذاکره کننده ی هسته ای بوده و الان سفیر ایران در انگلستان هست، بدون ذکر منبع کپی گردیده که البته تعداد آنها ۱۰۰ مورد بوده است.
۷_ در پایان جناب عبودی را به متانت و صبر و تداوم رویه ی اعتدال و توسعه ی فعالیت های فخیم فرهنگی؛ و دوست نگارنده آقای مردانفر را به رعایت انصاف و اعتدال؛ و سایت کبنا را به مشی و منش علم گرایانه در نقل و انتشار مطالب دعوت میکنم.
برای همه گان آرزوی موفقیت؛ و برای سرزمین مادری ام_ باشت باوی عزیز_ و مردمان صبورش بهترین ها را آرزو دارم.

*ارادتمند همه؛ فرزند باشت و باوی؛ الف م
۱۳۹۵/۱۱/۰۸


کد مطلب: 225596

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/225596/پاسخی-نوشتار-نقد-سخنان-امام-جمعه-باشت-مورد-برجام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1