کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرورت رویکرد اجتماعی و فرهنگی شوراها

2 بهمن 1395 ساعت 11:11


photo_2017-01-21_10-52-12فتانه توحیدی
شورا را می توان به عنوان یک رویکرد اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با قشر عظیم بانوان برشمرد و حضور زنان در این همایش بزرگ اجتماعی و فرهنگی٬ مهر تأییدی بر حضور پررنگ بانوان خواهد بود.
یکی از ضعف های اساسی شورای شهر، عدم حضور بانوان توانمند می باشد. در شورای فعلی شهر یکی از بانوان محترم حضور دارند، ولی این کافی نیست و نیاز است که تعداد زنان فعال٬ پرتلاش و متخصص در امور فرهنگی  در شورای شهر افزایش یابد تا بتوانند از بخش آسیب پذیرتر جامعه که زنان و کودکان هستند، حمایت کنند. ایجاد مراکزی مناسب برای استفاده و بهره مندی زنان و کودکان٬ چون کتابخانه ها و ورزشگاه های متعدد و تأمین نیازهای آنها و تشکیل مراکزی برای رسیدگی به کودکان کار، باید در اولویت برنامه های شورای شهر قرار گیرد.
برای مثال هیچ اقدامی برای زنان دست فروش انجام نمی شود. زنانی که از روی ناچاری به دست فروشی روی آورده اند. مردان مشکلات زنان را نمی شناسند و نمی توان از آنان انتظار داشت که به دنبال رفع مشکلات زنان باشند. وقتی می خواهیم برای کل جامعه برنامه ریزی کنیم، نباید نیمی از جمعیت نادیده گرفته شود. می توان با اصلاح نگاه جامعه به زنان و رفع برخی مسائل فرهنگی، در حل مشکلات زنان کوشید. زنان اگر در شورا حضور یابند بهتر می توانند مشکلات مربوط به زنان را ببینند و آن را حل کنند. اولویت اول زنان عضو شورا باید رسیدگی به مشکلات زنان باشد. تلاش کنیم زنانی که صاحب فکر و اندیشه و توانمند و دارای صلاحیت هستند، به شورا راه یابند. زنانی که بتوانند در حوزه ی زنان اقدامات مفیدی انجام دهند. متأسفانه تاکنون هر کسی می خواهد وارد شورای شهر شود، شعارش آسفالت ریزی و سنگ فرش و اتوبان!! و... هست و به همین خاطر هم شهر پیشرفت چندانی نکرده است. بیشتر مشکلات ما ناشی از فرهنگ است که اگر فرهنگ صحیح اسلامی نهادینه شود، به دنبال آن بیشتر مشکلات رفع خواهد شد. ان شاءالله

مدرس دانشگاه


کد مطلب: 224433

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/224433/ضرورت-رویکرد-اجتماعی-فرهنگی-شوراها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1