کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عزل وزرا سود یا ضرر

9 آبان 1395 ساعت 7:06


شاپور پشتیبان
پس از پایان قریب به سه سال از عمر دولت یازدهم و تلاش‌هایی که برای رفاه مردم و رشد اقتصادی و فرهنگی در این سه سال انجام گرفت و همچنین ضعف‌هایی که در برخی از وزارتخانه‌ها وجود داشت مجموعه دولت را بر آن داشت تا شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و کمتر از یکسال از عمر باقیمانده دولت یازدهم دست به تغییراتی در سه حوزه فرهنگ، ورزش و آموزش که بنیان خانواده‌های ایرانی وامدار این سه حوزه خطیر و ارزشمند است، بزند.
تغییراتی که در نگاه اول شنونده را در معرض سوالی قرار خواهد داد که هدف از این تغییرات اهداف انتخاباتی و سیاسی بوده.؟ یا هدف دولت تغییرات بنیادین و بر طرف نمودن کمبود‌ها و کاستی‌هایی است که در این سه حوزه وجود داشته است.
با نگاه سطحی و جزء نگر این مفهوم به ذهن متبادر خواهد شد که دولت هدفی جز منافع سیاسی و انتخاباتی در شش ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری نداشته، اما هرچه عمق و ژرف نگری بیشتر و دقیق تری می‌شود حاکی از ریسک و خطر پذیری دولت در این مدت باقیمانده است. چه اینکه در صورت عدم اجرای برنامه‌های ذکر شده توسط وزرای پیشنهادی و عدم ایجاد تغییرات بنیادین در مدت زمان کوتاه باقیمانده هجمه‌ها و نگاه‌ها به سمت این سه وزارتخانه که مدتی است توجه اصحاب رسانه و مردم را به خود معطوف نموده، بیشتر خواهد شد و چه بسا بخشی از کارنامه دولت را با عملکرد این سه وزارتخانه سنجیده و ابزاری جهت تخریب چهره دولت فراهم آورند و این ریسک پذیری دولت روحانی نشان دهنده عزم دولت جهت ایجاد تغییرات بنیادین و اساسی و عدم توجه به هجمه‌ها و فشار‌های آینده است.


کد مطلب: 207848

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/207848/عزل-وزرا-سود-یا-ضرر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1