کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترفند بعدی آقای شهردار و حامیانش چیست؟

2 مرداد 1395 ساعت 17:58


ایمان محمدپور فتح
این روزها اصلا روزهای خوبی برای «شهردار دوگنبدان» نیست.
بدهی بیش از صد و شصت میلیارد ریالی شهرداری دوگنبدان، عدم پرداخت حقوق دو ماه پرسنل زحمت کش شهرداری، عدم تعریف حتی یک پروژه جدید در دوسال گذشته، ورود قیرهای تقریبا مجانی در سه سال گذشته و عدم مدیریت صحیح و استفاده درست از اسفالت های حاصله از قیرهای مذکور، نبود مدیریت هزینه در اجرای طرح های عمرانی, هدر رفت هزینه در سه سال گذشته( در حالی که بودجه عمرانی و جاری شهرداری دوگنبدان نسبت به شهردار اسبق" دکتر قاضی فر" حداقل بیست برابر شده است)، ورود سازمان بازرسی به پرونده پرداخت های نامتعارف به مدیران شهرداری( در حالی که حقوق پرسنل زحمت کش و خدوم شهرداری دو ماه پرداخت نشده است) و ....
همه این عوامل و عواملی که انشاالله در چند روز اینده به صورت کاملا کارشناسی شده منتشر خواهد شد، دست به دست هم داده اند تا اردلان زینل زاده و حامیان محافظه کارش در شورای اسلامی شهر دوگنبدان دست به هر ترفندی بزنند برای زمان خریدن و در نتیجه حفظ ایشان به عنوان شهردار دوگنبدان....
اخرین ترفند آنها، بازی رسانه ای بود که ظهر جمعه مورخ۹۵/۵/۱ به راه انداختند برای انحراف افکار عمومی و فشار به اعضای متخصص شورای اسلامی شهر دوگنبدان برای تصویب لایحه ای که به طور کلی بازی با حاصل جمع صفر برای شهرداری و شورای اسلامی دوگنبدان است.
اما اصل ماجرای اخرین ترفند یاران زینل زاده چیست؟
ماجرا از این قرار است که بعد از رایزنی های تاجگردون با محمودی مدیر عامل پتروشیمی، مقرر شد که پتروشیمی گچساران مبلغ صد و پنجاه میلیارد ریال به عنوان عوارض به شهرداری دوگنبدان پرداخت کند. بعد از پرداخت مبلغ ده میلیارد ریال از مبلغ مذکور، واحد حقوقی پتروشیمی متوجه نامه ای می شود که شهردار اسبق دوگنبدان، در جواب نامه استعلام پتروشیمی گچساران، پاسخ کتبی داده است که پتروشیمی خارج از حریم شهر است و در محدوده شهرداری دوگنبدان نیست
بعد از مطلع شدن از نامه مذکور، واحد حقوقی پتروشیمی در دیوان عدالت اداری کشور شاکی شهرداری دوگنبدان می شود و اتفاقا پرونده هنوز در دست بررسی است و با توجه به مستندات پتروشیمی امکان این که رای به نفع پتروشیمی صادر شود بیش از نود درصد است.
با این حال پتروشیمی با ترفندی خاص دست به بازی دو سر بردی زده و توپ را به زمین شهرداری دوگنبدان فرستاده است و در حالی که کاملا از شرایط وخیم مالی شهرداری که ناشی از سومدیریت است، اطلاع داشته اند, با زیرکی خاص و در حالی که تقریبا مطمئن هستند که رای دیوان به نفع آنها صادر خواهد شد، پیشنهاد داده اند که همزمان با پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری، به صورت اقساط مبلغ صدوپنجاه میلیارد ریال را پرداخت کنند و در صورتی که رای به نفع آنها صادر شد، پتروشیمی زمین تپه آفتابگردان را تصاحب کند.
همه اینها در حالی است که پتروشیمی قبلا هم خواهان خرید زمین مذکور برای احداث مهمان سرا بود و شورا تصویب کرده بود که بعد از فروش، پول ان صرف احداث ساختمان شهرداری شود.
با این ترفند پتروشیمی به راحتی صاحب زمین مذکور می شود و پولی که طبق تصویب شورای اسلامی شهر باید صرف احداث ساختمان شهرداری شود، به صورت اقساط پرداخت و اردلان زینل زاده هم که به دلیل سو مدیریت حتی توانایی تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران زحمت کش شهرداری را هم ندارد، مصوبه شورای شهر را نادیده گرفته و برای مدتی با پول مذکور از زیر فشار خارج خواهد شد..
جالب اینجاست که اکثریت اعضای متخصص و کاردان شورای شهر دوگنبدان مخالف تصویب مصوبه مذکور هستند و حاضر نیستند تحت هیچ عنوان بر سر منافع شهر معامله کنند، اما برخی اعضای محافظه کار و حامیان فکری اردلان زینل زاده، که نشان داده اند تنها منافع حزبی برایشان مهم است و نه منافع عموم مردم شهر دوگنبدان، همچنان دنبال راه انداختن بازی های مختلف جهت فشار به اعضای متخصص شورای شهر و تصویب مصوبه مذکور هستند.
حال سوال اینجاست که بر چه اساسی شهردار دوگنبدان و برخی حامیان محافظه کارش حاضر به معامله املاک شهرداری دوگنبدان که در واقع بیت المال محسوب می شوند، هستند تا شاید چند صباحی توانستند صندلی شهرداری دوگنبدان را حفظ کنند برای منافع جریان سیاسی خاص خود؟
آیا جواب اعتماد مردم عزیز دوگنبدان به برخی اعضای محافظه کار شورای شهر این است که دست به معامله بر سر بیت المال بزنند؟
آیا قرار بود از نرده بان مردم شریف دوگنبدان استفاده کنند جهت منافع حزبی؟
اعضای محافظه کار شورای شهر؛
به راستی چه کسی پاسخگوی این همه سو مدیریت و بی تدبیری شهرداری گچساران در سه سال گذشته است؟ آیا در ورای این هیاهوی برای هیچ، نیم نگاهی هم به عملکرد ایشان انداخته اید؟ مگر وظیفه شورای شهر، نظارت بر شهردار نیست؟
فکر کنم شما نمایندگان مردم هستید نه نماینده جریانی خاص...
براستی آیا از پرونده پرداخت های نامتعارف در شهرداری دوگنبدان مطلع هستید؟ از پرداخت نشدن دوماهه حقوق کارگران زحمت کشی که تنها منبع درآمدشان اندک حقوق شهرداری است، هم خبر دارید؟ ایا از وضعیت زندگی این کارگران هم اطلاع دارید؟ اگر مطلع نیستید که حرفی ندارم و قضاوت را به مردم می سپارم..اگر مطلع هستید و همچنان حامی «هیچ» هستید، هم بترسید از روز قیامت و اه کارگران زحمت کش...
آیا شهرداری که بدون کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حتی توانایی تامین هزینه حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری را ندارد، به نظر شما عملکرد موفقی داشته است؟
اعضای محترم و محافظه کار شورای اسلامی شهر دوگنبدان؛
اردیبهشت ۹۶ روز به روز نزدیک تر می شود، قبل از ان که توسط مردم دوگنبدان حذف شوید، دست به خود کشی نزنید....
و اما شما اقای شهردار؛ آیا بهتر نیست دست به استعفا بزنی؟


کد مطلب: 190208

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/190208/ترفند-بعدی-آقای-شهردار-حامیانش-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1