کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا اصلاح‌طلبان نباید از «زارعی» حمایت کنند؟

22 بهمن 1394 ساعت 11:18


نیک فطرت
از جامعه اصلاحات تقاضامندیم از غلام محمد زارعی درانتخابات پیش روحمایت نکنند. چرا که معتقدیم ایشان با مواضعی که اتخاذ کرده‌اند به اصلاحطلبان پشت کرده وتن‌ها از جریان اصلاحات به عنوان ابزاری برای نیل به اهداف خود استفاده کردند. zaree
۱-آقای زارعی در سال ۸۸ با دایر کردن ستاد مستقلی برای محمود احمدی‌نژاد و سمت قائم مقامی در آن ستاد از رهروان جبهه پایداری بوده و هیچ‌گاه از هیچ کدام از کاندیدای اصلاح طلب حمایت نکردند.
۲-در سال ۹۲ آقای زارعی با امضای نامه‌ای به شورای نگهبان همراه با افراطیان جبهه پایداری خواستار رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از سوی آن نهاد شدند.
۳- ایشان درگفتگوی اختصاصی با آن سایت بیان داشتند انتخابات ریاست جمهوری باشکوه خواهد بود چه اصلاحطلبان حضور داشته باشند و چه حضور نداشته باشند.
۴- در سال ۹۲ با وجود حضور کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری وعلی رغم انتظار جامعه اصلاحات از زارعی بعنوان فردی که مورد حمایت این جریان قرار گرفت، وی از آقای ولایتی اعلام حمایت و رئیس دفترش را به ستاد جلیلی فرستاده و از مسئولین آن ستاد قرار داد.
در ادامه دکتر رضایی را برای ورود به یاسوج مشایعت وهمراهی کردند به کلام ساده‌تر از اکثر کاندیدای انتخابات اعلام حمایت کردند به جز کاندیدای مورد حمایت جریان اصلاحات!
۵-زمانی که آقای هادی خامنه‌ای برای ایراد سخنرانی در جمع اصلاح طلبان این استان حضور پیدا کردند با مواضع هجومی و حملات تند آقای زارعی روبرو شدند.
۶-فردی که در مجلس سکوت اختیار کند و حرفی برای گفتن ندارد، در انجام وظایف قانون گذاری و نظارت برقانون ناتوان است و نهایتا در رشد و توسعه حوزه نمایندگی ناکام و باعث تشدید محرومیت در این منطقه می‌شود گزینه مناسبی برای حمایت جریان اصلاحات که برمبنای تحقق خواست جامعه بوجود آمده نیست.
۷- فردی که با تزلزل سیاسی و عدم ثبات در اتخاذ مواضع روشن، به مردم این منطقه و جامعه اصلاحات ستم می‌کند نمی‌تواند ازحمایت اصلاحات برخوردارباشد.
۸- آقای زارعی با رای اصلاحات به مجلس ورود پیدا کردند، که تنها برای جلوگیری از ورود کاندیدای افراطی پایداری این اتفاق افتاد. اما متاسفانه با عملکرد بسیار ضعیف سبب ناامیدی جامعه از جریان اصلاحات شده و از طرفی هیچ‌گاه خود را مدیون اصلاحات ندانسته و همواره در مقابل جریان اصلاحات قرار گرفته‌اند.
عدم همسویی وی با دولت و جریان اصلاحات و از طرفی ضعف‌های متعدد در امور مدیریتی و عدم توجه به شایسته سالاری، غفلت از وظایف اصلی خود و عدم دفاع از حقوق جامعه محروم بویراحمد و دنا تماما باعث می‌گردد که جریان اصلاحات نتواند از چنین فردی حمایت کند و اگر این اتفاق بیفتد یقینا جامعه از جبهه اصلاحات نا‌امید شده و آرمان‌ها و اهداف خود را با تصمیمات و حمایت‌های اصلاحات در تضاد می‌بیند که این بزرگ‌ترین ضربه به بدنه اصلاحات در این منطقه خواهد بود.
اصلاح طلبان از این فرد اعلام برائت کرده و در مقابل مردم عزیزمان بخاطر حمایت از ایشان در انتخابات گذشته که منجر به نارضایتی عموم شد صمیمانه عذر خواهی کنند و خود را در قبال شرایط نابسامان کنونی مقصر دانسته و امیدواریم با تصمیم درست وهمدلی فرصت‌های از دست رفته را جبران نماییم.
هدف جریان جناب زارعی که هیچگاه خود را اصلاح طلب نداستند، ایجاد انشقاق میان جریان اصلاحات بوده تا از این چند دستگی منتفع گردند و بتوانند همچنان بر قدرت بماند.
ایشان هیچ گونه تناسبی با اهداف اصلاحطلبی، نگرش و رفتار اصلاح طلبی نداشته و هر گونه حمایت از وی مصداق بی‌توجهی به خواست جامعه اصلاحات می‌باشد.
چون خطایی از توسر زد در پشیمانی گریز
کز خطا نادم نگردیدن، خطایی دیگر است
 


کد مطلب: 162185

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/162185/چرا-اصلاح-طلبان-نباید-زارعی-حمایت-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1