کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای نماینده! فرهنگ چگونه نوشته می‌شود؟

22 بهمن 1394 ساعت 15:52


رضا ارجمند*
دیر زمانی، سخنوری و خوش‌بیانی آقای هدایت‌خواه، عده‌ای! را بر آن داشت تا برای جلوگیری از حوادث ناشی از باد بردن متن سخنرانی، راهی کلاس‌های فن بیان شوند؛ غافل از اینکه یک سخنور خوب، سوای از داشتن فن بیان، نیازمند پشتوانه فکری و داشتن سطح بالای سواد و معلومات است که البته نبوغ او نیز در استفاده از این سواد بسیار مؤثر خواهد بود.
درک عمیق آقای هدایت‌خواه از تحولات جامعه و اولویت‌های ضروری آن، ‌ ایشان را مصمم ساخت تا علیرغم داشتن تحصیلات عالی در رشته فقه و حقوق، وارد وادی فرهنگ شود؛ قلمروی بسیار مهمی که نگارنده نیز از داشتن سواد تخصصی در آن بی‌بهره است ولی بر خلاف نماینده محترمی که در اظهارنظری کوته‌بینانه این حوزه را ناچیز قلمداد کرده است، نسبت به ضرورت آن آگاه است؛ به بیان دیگر نگارنده در این خصوص در جهل مرکب به‌سر نمی‌برد!
فرهنگ از آنچنان اهمیتی برخوردار است که در کلام بسیاری از بزرگان همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، اهمیتی دوچندان نسبت به سایر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، صنعتی، نظامی و... داشته و حتی بسیاری از مشکلات این حوزه‌ها را ناشی از وجود مشکل در حوزه‌ی فرهنگ دانسته‌اند. همانطور که اشاره شد، ‌ نگارنده در این حوزه تخصصی ندارد و دفاع از ساحت آن را به اهل آن می‌سپارد.
اما روی سخنم با نماینده‌ای است که ورود آقای هدایت‌خواه به این حوزه را با فقدان ذره‌ای آگاهی از این حوزه، ناشی از راحت‌طلبی می‌داند. صرف‌نظر از اهمیت بسیار این مقوله، آقای هدایت‌خواه در انتخاب کمیسیون خود سعی کردند که مطابق با تخصص خود وارد این کمیسیون شده تا بتوانند با سطح معلومات غنی خود، مشکلات این حوزه را رتق و فتق کنند؛ ولی پرسش اینجاست که تخصص شما آیا مهندسی صنایع و معادن بوده است که به این کمیسیون تشریف برده‌اید؟ حضور در جلسه‌ای که فرد از دانش اولیه آن بی‌بهره است، ‌ چه کمکی به توسعه این حوزه می‌کند و آیا غیر از آن است که نظاره‌گر بیانات سایر نمایندگان باشد. آیا غیر از آن است که در ورطه سیاسی‌بازی در این حوزه بیفتد؟
شما که به این کمیسیون رفته‌اید و دم از حمایت از مردم می‌زنید، چرا در تقابل مردم و خودروسازان در خصوص ارائه خودروهای گران و بی‌کیفیت، جانب خودروسازان را گرفتید؟ شما که در این کمیسیون بودید و ادعای اشتغال‌زایی می‌کنید، چند درصد مردم را از بیکاری نجات دادید؟ به چه میزان از تعطیلی کارخانه‌های استان جلوگیری کردید؟ البته سؤالی اساسی‌تر؛ در چند جلسه این کمیسیون حاضر بودید؟!
محض اطلاع شما، آقای هدایت‌خواه به‌جز عضویت در کمسیون فرهنگی، هفت سال در یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس یعنی کمیسیون تلفیق نیز حضور داشته و چه بودجه‌های فراوانی که از قِبل حضور ایشان در این کمیسیون، به استان سرازیر شده است. آقای هدایت‌خواه آنقدر دلسوز استان محروم خود بودند که افزون بر حضور در کمیسیونی بسیار مهم، سایر امور اقتصادی، عمرانی، صنعتی، آموزشی و... را نیز مدّ نظر داشته و با تلاش‌های شبانه‌روزی خود، در راستای توسعه آن‌ها گام بردارد. آقای هدایت‌خواه آنقدر بزرگ، عزتمند، با سواد، با نفوذ و تأثیرگذار بود که به‌جای پشت درب ماندن در وزارتخانه‌ها و تلاش‌های بی‌ثمر در این خصوص، ‌ به راحتی می‌توانستند مسئولین اجرایی کشور را به مجلس بکشانند و آن‌ها بودند که برای جلب اعتماد وی، در پی ایشان بودند.
آقای نماینده تا هفت اسفند چند صباحی بیش نمانده است و صد البته اقبال مردم به آقای هدایت‌خواه نیز بر شما واضح و مبرهن است؛ لذا به‌گونه‌ای سخن برانید که اندک حیثیتی که از شما باقی مانده است، بر باد نرود.

*دانشجوی دکتری حقوق


کد مطلب: 161428

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/161428/آقای-نماینده-فرهنگ-چگونه-نوشته-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1