کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ای به مطلب «ضرورت بازگشت زارعی از بهارستان به چنارستان»

21 بهمن 1394 ساعت 8:34


علیرضا شمس‌زاده
با توجه به انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «ضرورت بازگشت زارعی از بهارستان به چنارستان»[کلیک کنید] بر روی خروجی سایت کبنانیوز، لازم دیدیم جهت تنویر افکار عمومی جوابیه‌ای متناسب با گفتمان ایشان انتشار دهیم. دوست عزیز شما درست گفتید که: چگونگی عروج زارع از «چنارستان» به «بهارستان» محصول اتحاد و اجماع مردمی بود که در آنچه می‌خواستند «وحدت» داشتند. اما یادمان نرود در واقع آن‌ها به زارعی رای دادند، چرا که مردم اعتدال و میانه روی را می‌پسندیدند. به نوعی همه پرسیِ «نه» به رقیب زارع نبود بلکه به حرکت در محور اعتدال بود و آیا شایسته‌تر از زارعی کسی بود؟ اگر بود چرا مردم انتخابش نکردند!!!!
آرمان زارعی نهادینه کردن اعتدال به جای افراط است، حرکت در مسیری بود تا دانشگاه‌ها از خفقان خارج شوند. حرکت در سمتی بود که تبعیض و تنگ نظری‌ها کنار گذاشته شوند. ایشان احترام به اندیشه را نهادینه کردند و محرومیت زدایی را سرلوحه امور قرار دادند. ایشان نگاه حذفی را در بویراحمد به تاریخ سپردند و شایسته سالاری را اساس قرار دادند. ایشان شهرستان بویراحمد و دنا را از انحصار چند شخصیت که میراث داران دوره افراط بودند نجات دادند. زارعی در قاموس اصلاح طلبی میانه رو و در قامت محافظه کاری نو اندیش عمل کرده است که برآیند آن یک کنشگر اعتدال گرا است. وی بویراحمد واحد را ارج نهادند و در عمل این موضوع اثبات شده است. دوست من کسی علیه زارعی شورش نکرده است و اگر کسی هم در قامت کاندیدای مجلس در این حوزه وارد صحنه انتخابات شده است قابل احترام است اما یادمان نرود در زمان خلافت مولای ما امام علی (ع) طلحه و زبیر شورش کردن و مقابل امام شمشیر کشیدند، آیا می‌دانید چرا؟ آری فقط برای منصب و پست بودند، اما امام اصل شایسته سالاری را مد نظر قرار دادند و زارعی هم از این قاعده مستثنی نیست و البته یادمان نرود که زارعی نگاه حذفی ندارند.. اقبال عمومی به سمت زارعی کاملا مشهود است و این را می‌توان در استقبال‌های بی‌نظیر از ایشان در زادگاه رقیبان مشاهده کرد.
پیش فرض شما کاملا رد شده هست چرا که هیچ تحلیل و مستنداتی پشتوانه آن نیست. کارنامه زارعی در دو سال و نیم از دولت تدبیر و امید در شرایط تحریم‌های فلج کننده و ظالمانه مقابل هشت سال عملکرد ستار هدایت خواه با درآمد هفتصد میلیارد دلاری دولت احمدی‌نژاد بر‌تر است. غلیظ کردن ادبیات دینی بدون مابازای عملی در نگاه زارعی جایگاهی ندارد چرا که ما را، هم به ریاکارى مى‌کشاند و هم ریاکارى را در بین مردم تشویق مى‌کند. این‌که ادبیات دینى تقویت شود اساس انقلاب و حکومت ما است ولى باید مابازا داشته باشد. بیش از آنچه در رفتارمان اسلامى عمل مى‌کنیم، در زبان و اظهار و تظاهراتمان نخواهیم خود را جلوه دهیم اما متاسفانه این مساله به طور بارز در ادبیات نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا (ستار هدایت خواه) مشهود بود و مردم دیندار عملگرا را می‌خواستند و به این خاطر به زارعی رای دادند نه به خاطر استدلال‌های شما دوست عزیز.
متاسفانه باید گفت حلقه تصمیم گیری ستار هدایت خواه بسیار بسته و محدود بود و چندان مشورتی با دیگران و کار‌شناسان خبره نمی‌شد. اعلام برخی تصمیمات خلق الساعه و نادرست، عدم توجه کافی به عقل جمعی و تدبیر در کنار پرکاری باعث شد که مردم به سمت شخصیتی بروند که نقطه مقابل این نقطه ضعف‌ها بود و آن شخص کسی جزء غلام محمد زارعی نبود که انصافا در طول مدت این چهار سال به این اعتماد مردم جواب داد.
متاسفانه کارنامه ستار هدایت خواه در سعه صدر و نقدپذیری ضعیف بود. تجربه ثابت کرد که او از انتقاد با سعه صدر استقبال نکرد. منتقد درون سیستم ایشان بدون کمترین ملاحظه‌ای برکنار شده و منتقدین خارج از سیستم ایشان نیز با برخورد تند او و دوستانش مواجه می‌شدند. مردم گریزان از این ضعف عمده به سراغ یار و غمخوار مردم (غلام محمد زارعی) رفتند و از انتخاب خود بعد از چهار سال شاد مسرور هستند.
این روز‌ها حرف مردم ((نه)) به کسانی هستند که می‌خواهند استان را به هشت سال خفقان، افراط‌گری و طایفه نگری برگردانند. مردم به نگاه حذفی و بینش طایفه نگری ((نه)) خواهند گفت نه به غلام محمد زارعی با خصوصیاتی همچون احترام به خرد جمعی، پذیرش متدولوژی نقد، نداشتن نگاه حذفی، حرکت در مسیر اعتدال، غلیظ نکردن ادبیات دینی بدون مازابای دینی، داشتن نگاهی فراجناحی، ولایت مداری، مردم داری، خدمتگزاری و غیره...
به راستی که غلام محمد زارعی و علی مطهری دوست داشتنی چقدردر شاخص‌ها شبیه هم هستند و ما افتخار می‌کنیم به علی مطهری استانمان (غلام محمد زارعی). قطعا ایشان به بهارستان خواهند رفت با استقبالی پرشور‌تر از چهار سال گذشته.


کد مطلب: 160492

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/160492/جوابیه-ای-مطلب-ضرورت-بازگشت-زارعی-بهارستان-چنارستان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1