کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سوت قطار امید به صدا درآمد

29 دی 1394 ساعت 6:02


شاهرخ قربانی*

وقتی نام دهه شصت بر زبان می‌آید ناخودآگاه ذهن‌ها چیزی جز نسل سوخته به یاد نمی‌آورد. نسلی که قرار بود روزی سکانداری کشور پهناور ایران را بر  عهده بگیرد بخاطر شرایط موجود در کشور چیزی جزء نسل سوخته بر پیشانیشان نقش نبست.
بعداز پیروزی شکوه‌مند جمهوری اسلامی و عبور از دوران تاریک پهلوی  وجنگ تحمیلی قطار توسعه و آبادانی در کشور بر روی ریل قرار گرفت وشروع به حرکت کردن کرد اما متأسفانه این قطار هیچ‌گاه به شهرستان دارای منابع متعدد ازجمله نفت وگاز، مواد معدنی، آب وزمین‌های مرغوب ما نرسید وهنوز مردم این دیار چشم انتظار سوت قطار توسعه وپیشرفت می‌باشند. اگر نگاهی به عقب بیندازیم عمده دلیل عدم پیشرفت وتوسعه را دراشتباه انتخاب کردن نمایندگان ومسئولین شهرستانمان توسط پدر ومادران این شهرستان می‌بینیم. پدر ومادران صاف وصادق دلی که با قرار دادن تعصبات قومی وذقبیله‌ای به جای عقل ومنطق وشنیدن وعده وعیدهای نمایندگان و انتخاب آن‌ها چیزی جز چشم‌های گریان و دسته‌های پینه بسته برای خودشان و افسردگی و ناامیدی برای نسل سوخته به ارمغان نیاورده‌اند.
اما بعد سی سه سال انتظار سکانداری نمایندگی شهرستان‌های گچساران و باشت به دست کسی افتاد که از چشمان گریان و دست‌های پینه بسته مردمان سرزمینش خبر داشت و قول داد تا حد توان از درد و رنج آن چشم‌های گریان و دست‌های پینه بسته استه بکاهد. بعد از چهار سال اینبار پدران ومادران ونسل سوخته اشتباه انتخاب نکردند ودر تعجب همگان باتوجه به وضعیت روز کشور در سال نود سوت توسعه وپیشرفت از دور شنیده می‌شد و هر روز صدای خوش این سوت نزدیک ونزدیک‌تر شد. جوانان عزیز شهرم قطار توسعه وپیشرفت درشهرمان بر روی ریل قرار گرفته و در حال حرکت کردن به سمت جلواست. اما متأسفانه عده‌ای که گذشته‌شان برای همه روشن ونابودی نسل ما دهه شصتی هدیه این عده به نسل سوخته بود در حال سنگ زدن به این قطار تازه به حرکت درآمده هستند. حال که به حول قوه الهی و درایت شورای محترم نگهبان مهر تأئید بر صلاحیت مجدد دکتر تاجگردون زده شده است و تیر این عده که برای رد صلاحیت تا تهران رفته بودند به سنگ خورده نوبت به ما جوانان رسیده است تا بدور از تعصبات قومی و قبیله‌ای و تفکرات سیاسی که چیزی جز عقب ماندگی برای ما در بهر نداشته و ندارد با انتخاب دوباره دکتر تاجگردون این قطار امیدواری که سوت آن برای آینده شما به صدا درآمده است را بر روی ریل نگاه داشته وآن را به سوی آینده بهتر برای خودتان به حرکت درآورید.


کد مطلب: 155191

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/155191/سوت-قطار-امید-صدا-درآمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1