کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این سه مرد!

30 آذر 1394 ساعت 17:18


nikbakhtسروش خسروی

در این ایام و روزهای مبهم و خاکستری، خواسته یا ناخواسته نقل هر مجولس و در هر کوی و برزن، وزش نسیم انتخابات است که آرام آرام می رود تا شرر شعله های سرکشش، در این زمهریر و سوز و سرمای زمستان، گرمابخش اجاق هر جمع و محفلی گردد.
اما آنچه که بیش از اصل موضوع، یعنی ماهیت و فلسفه انتخابات ،فضای گفتگوی میان جمع را به چالش می کشاند، این است که؛
«چه کسی یا چه کسانی» می آیند؟!
در لحن و طرز بیان عبارت «چه کسی؟!» انگار که مردم انتظار پاسخی خاص و حضور فرد یا افرادی خاص را مطالبه می کنند و به نظاره نشسته اند!
در بطن و فحوای کلام، نام و نشان دو چهره مقتدر و توانمند است که غم نیامدنشان، پایان مجادله و شروع بغضی خفه کننده می شود که درچهره نگران جامعه متبلور و هویدا می گردد و سکوتی پر از فریاد و معنادار را بر فضای مذاکرات، سایه افکن و مستولی می نماید!
    سید باقر موسوی، معروف به «سید»MOSAVI.baghr
شخصیت کاریزما و مردمی که ردپایی ماندگار از زمان حضورش در جهاد سازندگی تا تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیرش در عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی به روستاها و عشایر وامانده از هر ملجگاهی را، در خاطره و ذهن مردان و زنان قدرشناس و غیور این مرز و بوم تداعی می نماید.
همان که برخورد و رفتار توام با صمیمیت و مهربانیش در کنار فریادهای بی وقفه او در دوران هشت ساله نمایندگی و بغض فرو خفته گلویش، در میدان معلم یاسوج، تشر و نهیبی شد بر همه وزرا و مسئولین و در راس آنها ریاست جمهور وقت، تا به خود آیند و ببینند آنچه را که استضعاف و محرومیت ماندگار و فرسایشی بر این مردم مظلوم اما شرافتمند به یادگار گذاشته است!
ولی، اما و اگرهای امکان حضورش در عرصه انتخابات، نگرانی و دلواپسی عمیقی را بر سینه طرفداران و منتظران بی شمارش به ودیعه نهاده و همه چشم به راهان او، باز هم انتظار ورودش را به نظاره نشسته اند و باور نیامدنش را برای خویش بعید و بی انتها می دانند!
از طرفی فراتر از بحث ایل و تبار، قومیت و جناح سیاسی، باز بخش بی شمارتری از همین مردم، چشم انتظار خطابه های آتشین، جسارت های بی محابا و فریادهای عدالتخواهانه بزرگ مردی هستند که بی بی سی بیگانه او را «پیشانی اصولگرایان مجلس» نامید!
    ستار هدایت‌خواه!
HDAITخطیبی توانا که زبان گویا و مطالبه گر وی، گفتمان عدالت خواهیش در صحن مجلس، ورد زبان و نقل هر مجلسی است.
همان مردی که سکون و سکوت در مرامش جایی نداشت و نطق‌های مستدل و خطابه‌های رعد آسا و تظلم خواهی های بی‌انتهایش حتی بستر استیضاح و فرو افتادن وزرای دولت هم جناحش را بدنبال داشت.
مردم فهیم محاسبه گر شهرستان های بویر احمد و دنا، از هر جناح و خط و مشی سیاسی، بر خلاف این سکوت و سکون سه، چهار ساله اخیر! حضور پررنگ و خطابه های جسورانه ابن چهره کاریزما، پبگیر، مطالبه گر و خستگی ناپذیر را نه تنها فراموش نکرده اند بلکه شجاعت و توانمندیهای بی بدیلش را مقیاسی برای سنجش توانایی و عملکرد دیگر نمایندگان و موکلین خود قلمداد می نمایند و در قیاس وزن و جایگاه آن شانزده سال پر هیاهو و این چهار ساله انزوا، فقط انگشت حسرت به دندان می گیرند و توبیخ تدبیرگذشته خویش را مطالبه می نمایند!
... و اما در ورای چگونگی حضور «سید» و این عدم احساس تکلیف «دکتر» گویی مردم معنای واقعی یافتن را در طعم تلخ از دست دادن دریافته اند!
سومین مرد از پشت افق اقبال این مردم تاریخ ساز سر برآورده تا درخلا آن دو مرد، همه اقتدار، جسارت و شجاعت هایشان را به نمایش گذارد.  «نشان از دو کس دارد آن نیک پی...» مردی از ایل و تبار سید و از نام و نشان دکتر!

 محمدرضا نیکبخت؛
مردی مقتدر، مدیر، جسور، شجاع و دوراندیش، چهره علمی و آکادمیک، مسلط به زبان بین المللی انگلیسی، فارغ التحصیل دکترای داروسازی از دانشگا ه تهران و تخصص PHD فارماکولوژی از دانشکاه گلاسکوی کشور انگلستان.nikbakht
او که ره توشه توان و تجربیاتش، ماحصل صدارت و مدیریت چندین و چند ساله بر جایگاه های متعدد مدیریتی علی الخصوص سکانداری ریاست دانشگاه های متعدد کشور ازجمله استان کهگیلویه و بویراحمد، کاشان و استان کرمانشاه بوده و شجاعت در عمل، صراحت و صداقت در گفتار، پیگیری بی وقفه در امور، پاکدستی و پاکدامنی در کردار و در نهایت خداترسی و ولایتمداریش در مرام و رفتار، زبانزد هر خاص و عام است.
حضور بسیار فعال و پر رنگش در همین مدت کوتاه و مختصر و چرخش نام و نشانش بر زبان ها، موجی گسترده و همه گیر در لایه های مختلف جامعه ایجاد نموده که نه تنها در بین جمعیت چند هزاره دانشگاه ها بلکه تمایل و گرایش همه جانبه جناح ها و سلیقه های چندگانه سیاسی و اجتماعی را به سمت و سوی خویش جذب و جلب نموده
وهمه مردم وامانده در پشت دیوار های انتظار آن دو مرد دیروز را در افق و چشم انداز ظهور تجربیات موفق مدیریتی و هیمنه ی صدای گامهای راسخ و استوار این چهره علمی و دانشگاهی جستجو و مطالبه می نمایند.
وی آمده تا در قامت رسای یک نماینده تمام عیار، بطور تمام قد از حق و حقوق تضییع شده و از دست رفته مردم و همه ساکنین شرافتمند این دو شهرستان دفاع جانانه نماید و با ید طولای علمی توام با تجربه های فراگیر خود دوباره اعاده حیثیت نماید.***


کد مطلب: 148365

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/148365/این-سه-مرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1