کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقابل دولت و ملت در انتخابات!!

30 آذر 1394 ساعت 10:03


مصطفی جوزانی

اگر برخی خرده نگیرند که چرا برخلاف شعار سال که مردم و دولتیان را به همدلی دعوت نموده، بحث از اختلافات و رقابت زده می شود.
در حالی که از لوازم دمکراتیک بودن، رقابت در فضای سالم و صمیمی می باشد. اما چرایی رابطه شعار سال و رقابت انتخاباتی آینده را اینگونه بررسی می کنیم. برخلاف شهرهای بزرگ و خاصه تهران که تمرکز آنها همانند وکلایشان بر فعالیتهای مختلف در سطوح ملی و کلان می باشد، در استانها و مناطق کوچک، از آنجایی که دغدغه اکثریت به اتفاق شهروندان برروی رفع اشتغال و تامین امکانات اولیه رفاهی متمرکز است، ازکنارتفکر در رابطه با این موضوعات بی تفاوت و ناخواسته می گذرند.
حال که دولت سعی بر آن داشته که جدای از تهران در تمامی استانها و شهرستانها، نمایندگان همسو با سیاستهای خود انتخاب شوند، انتخابات در برخی شهرها که نماینگان فعلی آنها وکالت دولت را بر وکالت ملت ترجیح داده اند، به سوی رقابت مابین کاندیدای دولت با مردم جهت داده می شود.
با این حال قطعا مردم بهتر و بیش از هرکس اطلاع و توانایی تشخیص، تمییز و در نهایت گرفتن تصمیمی تعیین کننده در رابطه با این موضوع خواهند داشت.
اینک اگر ترازوی اعمال و خدمات دوگانه(ملت-دولت) نمایندگان در استان را مورد سنجش قرار دهیم به گواه همه هم استانی ها متوجه خواهیم شد که در دوره اخیر، زارع فردی خنثی در دخالت در مباحث کلان، بزرگواری خواسته یا ناخواسته مهره ای مخالف با سیاستهای دولت بوده است.بنابراین می ماند تاجگردون و چربش خدمت بی منتش به دولت بر سرانجام مردم، که می توان با جدیت نظاره گر گوشه چشم و امید دولت به وی در رقابتهای انتخاباتی این دوره بود.
البته نباید معترض به طمع دولت در این قضیه بود، چه بسا خدمات بزرگی را که تاجگردون به دولت بر مصلحت مردم خویش ترجیح داده، دیگری هم باشد انتظارات این چنینی هم قطعا بود.
بررسی فعالیتهای تاجگردون در مجلس و استان بیش از پیش در این ادعا ما را رهنمون خواهد کرد.
۱- نشستن بیجا و بی مورد و از قبل طرح ریزی شده در کمیسیون بررسی برجام به عنوان موافق و گویی نماینده وزارت خارجه و حامی بی چون و چرای این طرح.
۲- زدن تو دهنی به مطالبه به حق فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش در نطق سیاسی جلسه استیضاح فانی در مجلس.
۳- حمایت مجازی بی مورد (بخوانید آشکار شدن دم خروس دفاع از ولایت) از فتنه گر بدسابقه و طرد شده نظام در تنش بوجود آمده در دانشگاه یاسوج
۴- حضور کم سابقه و کلا بی سابقه و در عین حال بی فایده و هزینه بر وزرا و دولتیان در حوزه انتخابیه نامزدهای همراه و همگام با سیاستهای خود در سرتاسر کشور و منطقه..
بنابراین گذشته از دوسه ماه منتهی به انتخابات اسفند، تمرکز بر فعالیتهای دوره اخیر وآگاهی از در اولویت قرار گرفتن خدمات به دولت فرای از مردم وملت، در استان و گچساران انتخابات آینده به دوقطبی دولت و ملت سوق خواهد گرفت.


کد مطلب: 148294

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/148294/تقابل-دولت-ملت-انتخابات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1