کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حرکت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در غیاب «سیدباقر» و «هدایت‌خواه»

18 آبان 1394 ساعت 2:06


رضا کمالی‌پناه

خبرهای تازه‌ای از فضای سیاسی حوزه بویراحمد و دنا فعلاً در دست نیست، این روزها اگر چه دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب در این دو شهرستان به آرامی فعالیت‌های انتخاباتی خود را از سر گرفته‌اند ولی آنطور که در حوزه‌های انتخابیه گچساران و کهگیلویه تب سیاست و انتخابات آشکارا در حال شدت گرفتن می‌باشد در حوزه بویراحمد هنوز همه چیز آرام است.baghr-v-hdait

تلاش اصولگرایان بویراحمد و دنا با وجود حتی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور برای متقاعد کردن ستار هدایت‌خواه بی‌نتیجه ماند، جلسات این طیف سیاسی در روزها و ساعت‌های اخیر به طور مرتب در حال برگزاری بود. خروجی این جلسات مشخص نیست، اصولگرایانی که در دور گذشته غلام‌محمد زارعی را حمایت کردند در این دور یا اصلاً از او حمایت نمی‌کنند و سرخورده هستند و یا رغبتی برای فعالیت سیاسی ندارد، افرادی همانند محمدرحیم دهراب‌پور، علی خرامین و...، «دهراب‌پور» که حرف از کاندیداتوری او در اذعان وجود دارد و «خرامین» نیز.

اما در طرف دیگر اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا که فضای سیاسی کشور را به نفع خود می‌دانند عزم جدی‌تری برای پیروزی در انتخابات دوره دهم مجلس شهرستان‌های بویراحمد و دنا دارند، در مجامع عمومی حرف‌های زیادی از این طیف سیاسی به گوش می‌خورد، ورود «سیدباقر موسوی‌» به صحنه انتخابات و حل موضوع تأئید صلاحیتش آمال همه اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا است. علی مندنی‌پور و خداداد غریب‌پور رسماً اعلام کرده‌اند که وارد رقابت انتخاباتی نمی‌شوند. از طرفی اصلاح‌طلبان که امید چندانی هم برای تأئید «سیدباقر» ندارند در حال بررسی گزینه‌های دیگری نیز هستند. محمدعلی وکیلی در تهران کاندیدا می‌شود و احتمال اینکه او به بویراحمد بیاید، ضعیف است و بحث حضور قوام فروزان نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده.

از سوی دیگر «محمد بهرامی» شهردار سابق مرکز بویراحمد تلاش‌های زیادی برای اصلاح روابطش با اصلاح‌طلبان کرده است و دوستی او با «غلامرضا پناه» عضو شورای مرکزی کارگزاران از چشم سیاسیون و رسانه‌ها پنهان نیست. روز معارفه محمدکاظم نظری فرماندار جدید بویراحمد همراهی «بهرامی» و «پناه» را همه دیدند. اگر چه خیلی زود «بهرامی»، «پناه» را در سالن تنها گذاشت و رفت. گفته می‌شود غلامرضاه پناه برای «بهرامی» پیش اصلاح‌طلبان پادرمیانی کرده البته این حرف هیچ جا به طور رسمی گفته نشده است.

بهرامی رئیس ستاد عارف، رابط بنیاد امید ایرانیان و عضو هیئت راه‌اندازی این بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌باشد و شاید او بیشتر از هر کس دیگر خوشحال است که محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری-انتخاباتی اصلاح‌طلبان انتخاب شد. اگر چه هنوز اصلاح‌طلبانی هستند که نمی‌خواهند در کنار «محمد بهرامی» باشند و ایرادهای از او می‌گیرند.

بنابر خبرهای رسیده «بهرامی» که این روزها فعالیتش بیشتر شده است، قلب «تیرتاجی‌ها» را نشانه رفته و بر اساس دعوت جمعی از اهالی روستای «علی‌آباد» سر رود جنوبی یاسوج در آینده مهمان آنها  می‌شود و پیرامون انتخابات پیش‌رو بحث خواهند کرد.

باید دید که اصلاح‌طلبان چه چاره‌ای در غیاب «سیدباقر موسوی» می‌اندیشند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

به زودی قسمت دوازدهم اما و اگرهای انتخاباتی گروه سیاسی کبنانیوز پیرامون حوزه بویراحمد منتشر خواهد شد.


کد مطلب: 137667

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/137667/حرکت-اصلاح-طلبان-اصولگرایان-غیاب-سیدباقر-هدایت-خواه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1