کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاش آقای فدایی زودتر به کهگیلویه وبویراحمد می‌آمد!

28 مهر 1394 ساعت 0:05


محمود پیروزه

 با پیروزی انقلاب شکوهمند مردمی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور به ویژه مناطق روستایی و دور افتاده ایران آغاز شد. راه روستایی مهمترین خدمت و دستاوردی بود که به روستائیان ارائه می‌شد. در کنار سایر امکانات از جمله آب آشامیدنی و برق (اخیراً گاز)، راه، این زیربنای اساسی ایجاد شد و روستائیان و عشایر بزرگ از ارتباط نزدیک با شهرهای کشور برخوردار شدند و در روند رو به رشد و تکاملی کشور سهیم شده و علاوه بر آن همپای سایر نقاط کشور در عرصه تولیدات و کمک به رشد همه جانبه کشور همراه شدند.yasuj-baghri (1)
در این دوئل خدمت‌رسانی، استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین منطقه لوداب با مردمانی نجیب، فرهنگی و مهمان‌نواز نیز بی‌نصیب نماندند. از ابتدای دهه هشتاد پرداختن به راه اصلی روستایی در منطقه لوداب شروع شد و راه اصلی مرکز بخش لوداب به آبمورد آسفالت گردید. اما به صورت جسته گریخته راه‌های فرعی هم در دستور کار قرار گرفت ولی عمده راه‌های ارتباطی فرعی که روستاهای منطقه را به جاده اصلی متصل می‌نمود نیمه‌کاره رها شد و بارها به مناقصه رفتند و تا حدودی هم کار زیرسازی آنها (البته نه تکمیل) انجام شد و پیمانکاران بعد از گرفتن اولین صورت حساب دست از کار شسته و از پول دریافتی زمین و ماشین و... می‌خریدند و این مردم بیچاره بودند که به امید پیمان کار دیگری امروزه و فردا می‌کردند.
مردمی که در طول انقلاب و جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم نموده و جمعیت زیادی از مردم منطقه جانباز و ایثارگر از جنگ برگشتند. مردمی که در صحنه‌های انقلاب از جمله انتخابات همپای سایر استان‌ها حضور شجاعانه و هدفمند خود را به رخ بیگانگان کشیدند. مردمی که نه مترو می‌خواهند و نه راه‌آهن! مردمی که هفته‌ها و ماه‌ها راه روستایی آنان مسدود می‌شد و کسی هم به فکر آنان نبود. مردمی که با اولین بارش زمستانی راه‌ارتباطی روستایشان قطع می‌شد و اگر فرزندشان بیمار می‌شد با نذر و صدقه از خدا شفای او را می‌خواستند. مردمی که فرزندان خود را مشقت فراوان به روستاهای اطراف جهت تحصیل می‌فرستادند مردمی که به دلیل عدم راه ارتباطی مناسب و نبود امکانات به شهرها مهاجرت نموده و با هزاران دردسر در اطراف شهر سکنی گزیده‌اند و زمین‌های کشاورزی و دامداری خود را رها کرده و گوشه نشین شهر بی‌تحرک گشته‌اند!
مردمی که بسیاری از جگر گوشه‌های خود را به وقت مرگ در دیار غربت دفن نموده‌اند که راه‌های روستائی آنان مناسب رفت و آمد وسائل نقلیه نبود.
مردمی که به دلیل راه‌های نامناسب مجبورند کرایه چند برابر پرداخت نمایند!pirozeh
آری، مردمی که شاید نوه‌هایشان دیگر نام منطقه خود را ندانند که سال‌هاست وطن خود را ترک نموده‌اند!
بس است... «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مُجمل»
مردم لوداب این روزها شاهد تحولی بزرگ در حوزه راه‌سازی خود هستند، راه‌های روستایی که به همت و اراده مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از یک دهه آسفالت گردید که در نوع خود یک انقلاب محسوب می‌شود. با نگاهی به کارنامه عملکردی و مدیریتی حسین فدایی در اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان و کهگیلویه و بویراحمد بزرگی چون کرمانشاه به خوبی هویداست که ایشان خدمتگزاری صادق و مردمی و کاردان و کار آزموده است. فدایی در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد و در جلسه معارفه از معاون محترم وزیر اعتبار ساخت راه‌های روستایی و ورودی شهرهای استان به ویژه یاسوج «پایتخت طبیعت ایران زمین» را مطالبه می‌کند که به حق مطالبه خوبی بود که یاسوج پیشانی استان و مردم روستاها شایسته خدمت‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اقدامی بی‌نظیر از مدیرکل قبل از خویش در محل باغ ویلای ایشان در شهر سی‌سخت تکریم به عمل می‌آورد. از ابتدای شروع مسئولیت با چینش به حق و هدفمند در حوزه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، کار و تلاش برای رفع عقب‌ماندگی در استان را سرآغاز برنامه خویش قرار می‌دهد و به کارمندان جزء، خدماتی و پرسنل پایین دست ادارات راه، اهمیت داده و ارزش و احترام قائل شده‌است به طوری که در سیستم اداری تحت مدیریت ایشان کارمندان راضی بوده و مراتب تشکر و رضایت خود را ابراز می‌نمایند.
وی با رایزنی‌های به موقع و مفید در جهت جذب اعتبارات کافی برای ترمیم عقب‌ماندگی در حوزه راه ها گام برداشتند و اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند.
امید است که ایشان در این مسیر موفق بوده و بتوانند تا فرجام کار نامی نیک و ماندگار از خویش بر جای گذارند.
مردم لوداب با پیشینه درخشان فرهنگی و به رسم ادب و احترام مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام نموده و دعای خیر خویش را بدرقه راه ایشان می‌نمایند.


کد مطلب: 132472

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/132472/کاش-آقای-فدایی-زودتر-کهگیلویه-وبویراحمد-می-آمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1