کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت پرده انگیزه زارعی، تاجگردون و بزرگواری در «برجام»

16 مهر 1394 ساعت 17:03


طاهره موسوی‎نژاد
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «برجام و فرجام نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد» در این پایگاه خبری، یکی از مخاطبان کبنانیوز به آن واکنش نشان داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.
به taj-bzrgگزارش کبنانیوز متن زیر به عنوان جوابیه این مطلب ارسال شده است؛
با تشکر از سایت کبنانیوز
چندی پیش مطلبی در کبنانیوز تحت عنوان «برجام و فرجام نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد» به رشته تحریر درآمد.
ناگفته پیداست که این مطلب از یک سو گیری خاص برخوردار بود و به نوعی این متن نه به بررسی دقیق نقش نمایندگان در موضوع که یک شوی تبلیغی برای نماینده خاص و البته تخریب بقیه نمایندگان بود.
برای بررسی «برجام» در مجلس کمیسیونی در مجلس شکل گرفت و این کمیسیون نقش تنظیم یک پیشنویس برای طرح در صحن علنی بود.
به طور طبیعی در این بین باید نقش «تاجگردون» به عنوان عضو این کمیسیون در اطلاع رسانی و ایفای نقش در این زمینه از سایر نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر بود.
اما در مورد تاجگردون باید گفت نقش ایشان چندان هم پررنگ نبود به گونه‌ای که تا مدت‌ها از بررسی این طرح در کمیسیون برجام مطلبی از ایشان نبود و پس از انتقاد برخی سایت‌های خبری مبنی بر بی اطلاعی ایشان از تحولات «برجام» ایشان در این خصوص فعال شده و تکه کلام ایشان در مورد «برجام» این بوده که «برجام» برای توسعه کشور لازم است و باید نقاط مثبت آن دیده شود.
همین نوع اظهار نظر بدون اشاره به جزئیات نشان از عدم اطلاع ایشان از روند برجام بود که شاید به طور طبیعی عدم تسلط علمی ایشان به چنین طرح هایی دلیل آن باشد.
از طرفی تاجگردون تلاش زیادی کرد که به جای بررسی دقیق «برجام» به انتقاد از همکاران خود در این کمیسیون بپردازد والبته با واکنش‌های تندی از سوی همکاران هم مواجه شد.
بیشتر کارشناسان دلیل این نوع حمایت بی چون و چرا از «برجام» را جلب نظر دولت اعلام می‌کنند و این رفتار را یک رفتار وکیل الدوله‌ای می خوانند، وی از این طریق به دنبال حمایت کامل دولت در انتخابات یا در صورت عدم توفیق در انتخابات، بدست آوردن جایگاه مناسب در دولت می دانند.
از سوی دیگر «بزرگواری» هم در نقطه مقابل «تاجگردون» قرار دارد، یعنی ایشان هم بدون توجه به بخش‌های مثبت این طرح یکسره آن را رد می‌کند و ایشان هم بیش از آن که انگیزه کارشناسی داشته باشدانگیزه حزبی دارد و ایشان از مخالفان سرسخت دوفوریت «برجام» در مجلس نیز بوده است.
«بزرگواری» هم با نشان دادن این رفتار به دنبال جلب نظر برخی نهادهای خاص بوده و از این طریق سعی در دلبری برای یک حزب خاص است.
اما رفتار غلام محمد زارعی در این میان نه نشان از «سرسپردگی» کامل و نه «مخالفت» بی چون و چرا دارد.
زارعی جزو امضاء کنندگان طرح دوفوریتی بررسی «برجام» بوده است یعنی موافق بوده که هر چه سریعتر مجلس تکلیف این طرح را مشخص کند.
زارعی از همان ابتدا هم در مطالب بسیاری توافق هسته ای را یک موفقیت بزرگ برای کشور  و نظام دانسته بود و در سخنرانی‌های متعدد و خود برر این موضوع تاکید داشته است.
به طور مثال زارعی در بخشی از پیام خود به مناسبت توافق هسته‌ای گفته بود «این پیروزی بزرگ دیپلماسی در عرصه بین المللی، بی شک عزت، اقتدار  و مقاومت شما ملت همیشه سربلند  را در دنیا اثبات و نام ایران اسلامی را برای همیشه به عنوان کشوری قدرتمند و صلح جو در تاریخ جهان ثبت خواهد کرد».
دیدگاه چنین فردی درباره «برجام» مشخص است اما شاید ایشان مانند دو نماینده دیگر سعی در شلوغ کاری و جنجال آفرینی برای جلب توجه نیست چنانچه در بقیه دستاوردها نیز این گونه بوده است.


کد مطلب: 129831

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/129831/پشت-پرده-انگیزه-زارعی-تاجگردون-بزرگواری-برجام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1