کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صحبتی با همشهریانم در گچساران و باشت

19 شهريور 1394 ساعت 23:14


سید علی اصغر هاشمی عنا**hashemi
همیشه میشنوم کسانی که در عرصه ی انتخابات چه انتخابات شورای شهر چه مجلس شورا و چه ریاست جمهوری نامزد می شوند هدف خود را احساس وظیفه بر مبنای خدمت می دانند.
اما سوال اینجاست علی رغم اینکه حضور نامزدهای متعدد از طیف های مختلف شور و نشاط و هیجان خاصی به جامعه جهت حضور در پای صندوق های رای می دهد و این حق طبیعی و قانونی هر فردی است و می تواند در انتخابات نامزد شود اما دوستانی که این روزها کاروان هایی را در باشت و گچساران به راه انداخته اند و به این مراسم فاتحه خوانی و آن مراسم عروسی می روند مبنای حضور خود را در انتخابات چه می دانند؟
خارج از جناح بندی های سیاسی؛ اگر بخواهیم عینک تعصب خود را از چشمان برداشته و عینک حقیقت بر چشمان خود بزنیم کدامین فرد است که بتواند بیشتر از تاجگردون برای منطقه خود باشت و گچساران خدمت نماید؟
کدامین فرد از نمایندگان محترم دوره قبل حوزه انتخابیه باشت و گچساران توانسته است علی رغم اینکه اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان محترم مجلس اصولگرا هستند، بر صندلی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تکیه زندو سیل عظیمی از بودجه ها را به استان و باشت و گچساران روانه نماید.
البته افرادی بودند که فیلم هایی را به مرکز ارسال کردند مبنی بر اینکه تاجگردون بودجه کل کشور را به استان و خصوصا باشت و گچساران انتقال داده است اما نه، تاجگردون حق مردم باشت و گچساران را که تاکنون پرداخت نشده بود گرفت و پرداخت نمود و وصرفا ادای وظیفه نموده و نه این که حق استان دیگری را گرفته و به استان خود داده است.
زمانی که معوقات فرهنگیان عزیر استان پرداخت شد افرادی بودند در باشت و گچساران که می گفتند خوب این حق فرهنگیان بوده است نه این که از جیب تاجگردون پرداخت شده است و شما درست می گفتید که حق فرهنگیان عزیز بوده است اما چرا این حق را دوستانی که قبل از تاجگردون وکیل مردم باشت و گچساران در مجلس بودند نتوانستند بگیرند و پرداخت نمایند؟
این همه پروژه های عمرانی که در باشت و گچساران مشغول کارند را چرا در دوره های قابل شاهد نبودیم به طوری که نقل دهن همه افراد خارج از این استان هم این شده که باشت و گچساران به عسلویه ی دوم تبدیل شده است، بودجه این همه پروژه های عمرانی و زیر بنایی را آیا همان طور که تاجگردون گفته باد می آورد؟
اگر اینطور است که این بادها قبلا هم می وزیدند پس چرا با خود بودجه ای به همراه نمی آوردند؟ و اما در عرصه مدیریت کلان استان می خواهم بپرسم در کدامین دوره این همه بچه های باشت و گچساران بر صندلی مدیر کلی در استان تکیه زدند به طوری که باز برخی سعی کردند این را به نزاعی گرمسیری سردسیری تبدیل یا جوری القا نمایند که تاجگردون عرصه مدیریت کلان استان را دارد تصاحب و احاطه می کند اما باز هم به آن دوستان می گویم مردم استان ما باشعورتر از آن هستند که فریب سیاسی شما را بخورند و این حق بچه های باشت و گچساران بوده که تاکنون پرداخت نشده بود.
انانی که عقده و تعصب چشم و دل شان را کور کرده و این روزها بدنبال تخریب شخصیت ارزشمند و بین المللی دکتر تاجگردون هستند بهتر است چشم و دل خود را با آب زلال همان رود شیو که یکی از پروژهای مهم ملی جهت تحول کشاورزی در باشت و گچساران است شست وشو دهند و به آینده فرزندان خود بنگرند، فرزندانی که بارها به خاطر کمبود پزشک و بیمارستانی طعم مرگ را چشیده اند.
دوستان و همشهریان!!
تاجگردون دیده است، خورده است، دریده است، نیازی به پول و پست و مسئولیت و نمایندگی ندارد، کسی را در رودربایستی قرار نمی دهد، قران به دست نمی گیرد حتی شاید بگویند مغرور است ولی با شرکت در مراسم فاتحه خوانی شعور و بینش سیاسی و اجتماعی همشهریانش را به بازی نمی گیرد.
شرکت در مراسم را ادای احترام می داند نه طلب رای، صرفا مبنای حضورش در انتخابات خدمت بی منت بوده است بارها هم گفته است اگر کسی هست که می تواند بهتر از تاجگردون کار کند نیازی نیست که تمام توان خود را در شب و روز بر مبنای حذف من قرار دهد بلکه خودم زمینه را برای خدمت دیگری فراهم می نمایم.
صحبت دراز است فلذا همشهریانم بیایید وجدان تان را قاضی قرار دهید و به دور از کینه و تعصب و نزاع ها و جناح بندی های سیاسی، آن راکه شایسته است انتخاب کنید، آنی که اگر در بیرون از استان تان ازتان پرسیدندکه وکیل تان در مجلس کیست روی گفتن نام او را داشته باشید.
به کسی رای دهید که در شان نام پر افتخار باشت و گچساران باشد، در رودربایستی با هیچ شخصی قرار نگیرید و آینده فرزندان تان را باهیچ چیزی معاوضه نکنید.
اجازه توهین به درک وشعور خود را به هیچ شخصی ندهید، باشد که روزی شاهد پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر باشت و گچساران عزیز باشم.
**دانش اموخته ی علوم سیاسی


کد مطلب: 124822

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/124822/صحبتی-همشهریانم-گچساران-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1