کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا اجماع اصولگرایان روی فولادی شکل می گیرد؟!

19 شهريور 1394 ساعت 23:36


سجادتقی پور

با وجود اینکه چندماهی تا انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی زمان باقی نمانده است، به نظر می رسد جناح اصولگرا بر سر انتخاب کاندیدای خود به جمع بندی واحدی نرسیده اند و شاید تا اندازه ای دچار سردرگمی سیاسی شده اند.

برای مثال  موتلفه گچساران و باشت که در انتخابات دوره های قبل سریعاً مواضع خود را مشخص می کردند در دوره جاری موضعی خاص اتخاذ ننموده اند!

در این میان مهندس فولادی  مدتها است  فعالیتهای نسبتاً تبلیغاتی شان در جریان است و به احتمال بسیار زیاد  در نبود کاندیدای شا خصی از طیف اصولگرا خود ایشان از بیشترین شانس برای  حضور در انتخابات  برخوردارند.

در میان اصولگرایان سنتی کسانی هستند که مهندس فولادی را در خط فکری خود نمی بینند.

به نظر می رسد جناح اصولگرا در نبود کاندیدایی که قدرت رقابت با تاجگردون را داشته باشد و با توجه به رای پایه یا به قولی کف رای که فولادی دارد چاره ای جز اجماع بر ایشان نداشته باشند.

مهندس فولادی با تکیه بر رای پایه به گفته اطرافیان ایشان حدوداً بیست هزار نفری که اکثراً از ترک زبانان گچساران می باشند و دوره قبل انتخابات به ایشان رای داده اند، پا به این عرصه گذاشته اند امید زیادی دارند که بتوانند اصولگرایان سنتی که اکثراً حامیان آقایان سید قدرت حسینی و علیمراد جعفری که شایعاتی از عدم حضور آنها در این دوره از انتخابات به گوش میرسد را متقاعد به حمایت از خود کند.

در این میان تعداد انگشت شماری  از اصولگرایان با ایشان همراه شده اند اما رقابت با تک کاندیدای قدرتمند جناح اصلاح طلب حمایت اکثریتی اصولگرایان و حمایت پایه رای همزبانان خود  را می طلبد.

با این اوصاف و مطالبی که عرضه شد چند سوال مطرح می شود، که جواب آنها با گذر زمان و گرم شدن تنور داغ انتخابات مشخص می شود:

-چند درصد رای پایه یا اصطلاحاً کف رای وفادار به فولادی همچنان بر ایشان نظر دارند؟ یا بنا به دلایلی از جمله حضور تعدادی از آنها در مسولیتهای مختلف در ادارات به توصیه تاجگردون به سمت رقیب گرایش پیدا می کنند؟

-در صورت عدم حضور کاندیدای دوره قبل اصولگرا چه تعداد از آرا اصولگرایان به اندوخته و سبد رای فولادی اضافه می شود؟


کد مطلب: 124819

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/124819/آیا-اجماع-اصولگرایان-روی-فولادی-شکل-می-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1