کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و زباله

14 شهريور 1394 ساعت 17:22


نوربخش صالحی
در دنیایی و در عصری زندگی می­کنیم که سرعت پیشرفت در علوم مختلف همچون برق و باد در حال گذر است و ما یا بعضی از شهروندان محترم نسبت به مسائل کوچک ولی خیلی مهم بی­تفاوت هستیم. ریختن آشغال در معابر عمومی، کوچه، خیابان، جنگل، طبیعت و هر جایی که با محیط­زیست در ارتباط است کاری است بسیار ناپسند. لذا ضروری است، شهروندان محترم با نصب العین قراردادن اصل ۵ قانون اساسی(حفاظت محیط زیست وظیفه عمومی است و هر فعالیتی که باعث آلودگی یا تخریب محیط زیست شود ممنوع است.) نسبت به ریختن آشغال در مکانهای یاد شده خودداری نمایند و این مسئله از خانواده­ها تا مدرسه توسط والدین و معلمان آموزش آن شروع شود تا نتیجه آن را در جامعه به صورت عملی مشاهده نمائیم. لذا برای اینکه این مسئله در جامعه نهادینه شود راهکارهای زیر پیشنهاد می­گردد.
تعبیه سطل زباله به تعداد لازم در معابر عمومی، خیابان، کوچه و مناطق تفریحی و گردشگری و ... .
فرهنگ­سازی و آموزش از مهدکودک و یاد دادن این مسئله مهم که با زیست و سلامت انسان مرتبط است.
در صورت تکرار و بی ­توجهی شهروندان توسط پلیس شهری برگ جریمه صادر و فرد متخلف را ملزم به پاکسازی قسمتی از محیط­زیست نماید.(با تصویب قوانین لازم)
تمیزکاری و پاکسازی مرتب مناطق مختلف شهر از جمله جوی و کانال آب توسط نیروهای خدمات شهرداری تا باعث ایجاد انگیزه در رفتار شهروندان گردد.
نصب تابلوهای آشغال­ریختن در محیط­زیست ممنون و در حفظ طبیعت کوشا باشیم در مناطق مختلف زیستی و گردشگری.
پخش برنامه­های زنده رادیویی و تلویزیونی راجع به حراست و حفاظت از مناظر طبیعی و تمیز نگه­داشتن سطح شهر و روستا توسط مردم .
بالابردن سطح آگاهی مردم نسبت به اینکه نباید آشغال را در معابر عمومی و مناطق گردشگری ریخت.
تفکیک زباله در پلاستیکهای جداگانه جهت بازیافت بهتر آن توسط شهرداری.تحویل پلاستیک زباله توسط اداره میراث فرهنگی به گردشگران در مناطق مختلف گردشگری و تفریحی تا باعث ایجاد انگیزه و فرهنگ­سازی گردد.
بالابردن سطح آگاهی مردم تا چه در منزل یا اداره یا در اجتماع درست مصرف­کردن را یاد بگیرم و بیهوده اسراف نکنیم و نتیجتاً باعث تولید زباله کمتر میشود.
به امید روزی که همه در حفظ محیط زیست بکوشیم


کد مطلب: 123986

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/123986/محیط-زیست-کهگیلویه-بویراحمد-زباله

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1