کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا اصلاح‌طلبان در انتخابات بویراحمد و دنا حضور خواهند داشت

7 شهريور 1394 ساعت 0:37


سجاد محرابی
انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از حساسترین ماراتن‌های سیاسی کشور بویژه استان‌های زاگرس نشین می‌باشد. بسیاری از چهار سال قبل خود را آماده کرده و برخی نیز نزدیک به زمان انتخابات تصمیم به کاندیدا شدن می گیرند. بویراحمد و دنا شهرستانی است که در طول تاریخ جوی ویژه برای انتخابات دارد و بیشتر حساسیت های آن در گذشته قومی و قبیله ای می باشد. شاید بعد از ضعف سالهای گذشته اصولگرایان بویراحمد و دنا مردم قانع کرده است که باید گزینه ای اصلاح طلب را وارد مجلس شورای اسلامی نماییند و سیاست های کلی کشور نیز بر این مهم حاکم شده است. زمانی که نماینده کنونی بویراحمد ودنا نتوانست آنگونه که باید از مردم و مشکلات حوزه انتخابیه اش دفاع کند و در مقابل دکتر تاجگردونی که روز به روز پرکارتر و موفق تر از گذشته می شود فاصله مردم و طرفداران زارعی از این نماینده اصولگرا بیشتر شد و بسیاری از اصولگرایان قصد بر این داشتند تا از این موقعیت سوء استفاده کرده و هدایت خواه را اسطوره بویراحمد و دنا نمایند. شاید اگر یادتان باشد نیز آن روزها در رسانه های مختلف خبر از آمدن یا نیامدن هدایتخواه بود و هرچند ایشون یا برای نقش بازی کردن و یا به صورت واقعی قصد حضور در انتخابات آینده مجلس را نداشت اما عده ای داشتند از وی اسطوره می ساختند.boyerahmad-vakil
مباحث مربوط به ستار هدایتخواه با اعلام حضور سید باقر موسوی جهان آباد به پایان رسید و سناریوی اسطوره سازی اصولگرایان شکست خورد. بسیاری معتقد هستند نام ستار هدایت خواه با اعلام حضور موسوی جهان آباد به فراموشی سپرده شد و اینبار نماینده مجالس پنجم و ششم شورای اسلامی به یک اسطوره برای مردم بویراحمد و دنا تبدیل شده است.
شاید کمتر کسی بپذیرد سید باقر بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند اما با این وجود هم اکثر مردم منتظر آمدنش هستند و هم اینکه خود ایشان معتقد است مشکلی برای رد صلاحیت نداشته و تا آخر انتخابات حضور خواهد داشت.
البته حضور داشتن سید باقر به این معنی است که اگر وی رد صلاحیت نیز شود در انتخابات با حمایت از کاندیدایی مورد نظر نیز حضور خواهد داشت.
موسوی جهان آباد معتقد است نماینده کنونی بویراحمد و دنا چنان عملکردش ضعیف بوده است که نماینده گچساران بیشترین استفاده را از این ضعف برده است.
به هر حال اصلاح‌طلبان فرصت خوبی را در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی دارند که اگر با برنامه وارد صحنه شوند و تا آخر حمایت لازم را داشته باشند قطعا پیروز انتخابات آینده بویراحمد و دنا شوند.
اصلاح طلبان می توانند چهره های مطرح و توانمند که هم مردمی بوده و هم ارتباطات ملی داشته باشند را همراه با سید باقر موسوی وارد صحنه انتخابات کنند تا اگر سید باقر موسوی رد صلاحیت نیز شد گزینه ای توانمند وجود داشته باشد که اصلاح طلبان بر اساس توانمندی آن شخص حمایت همه جانبه خود را داشته باشند.
شاید بسیاری بر این تفکر باشند که سید باقر موسوی و دکتر مندنی پور به عنوان دو قطب اصلاح طلبی بویراحمد و دنا در سه دوره گذشته انتخابات سکوت کردند و در این دوره نیز سکوت خواهند کرد اما واقعیت آن است که کاندیداهای دوره های قبل هیچکدام از دیدگاه های آن ها قابلیت نمایندگی مجلس را نداشت و خود را هزینه نمیکردند که امروز نیز شاهد هستیم آنها حق داشتند از کاندیدایی حمایت نکنند.
قطعا اصلاح طلبان و اشخاصی همچون سید باقر و دکتر مندنی پور اگر شخصیتی توانمند را در عرصه ببینند که قابلیت حمایت کردن را داشته باشد تا آخر حمایت نیز خواهند کرد و به همین دلیل در صدد هستند تا شخصیتی همچون دکتر قوام فروزان را وارد صحنه انتخاباتی نمایند.
فروزان سالها در تهران زندگی می کند و هم ارتباطات ملی بسیار قوی ای به دلیل موقعیت کاری خود دارد و هم اینکه شخصیتی مردمی و اخلاق مدار است.
هرچند فروزان بنا به درخواست اصلاح طلبان گچساران برای کاندیداتوری در آن شهرستان دعوت شده است و تاجگردون نیز فروزان را رقیب قدری برای خود دانسته است اما اصلاح طلبان بویراحمد و دنا درصدد هستند تا ایشان در مرکز استان کاندیدای مجلس شورای اسلامی شود.
میتوان گفت حضور دکترفروزان در بویراحمد و دنا در کنار سیدباقر میتواند با توجه به قدرت ملی اش اصلاح طلبان را راضی به حمایت و حضور با قدرت در انتخابات آینده مجلس نماید.
دکتر فروزان زمان دانشجویی ازسوی هاشمی رفسنجانی به عنوان دانشجوی نمونه با اهدای لوحی تجلیل شد.
البته بسیاری از افراد دیگر در تلاش هستند تا خود را زاپاس و گزینه بعد از سید باقر برای جریان اصلاح طلبی بویراحمد و دنا معرفی نمایند که بهتر از بگوییم هیچ کدام روحیه ارتباطات ملی و مردم داری را ندارند که بتوانند در صورت پیروزی جریان اصلاح طلبی را راضی نگه دارد.
هرچند عده‌ای نیز محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار را از گزینه‌های اصلاح طلبان میدانند ولی ایشان با توجه به ارتباطات نزدیک با هاشمی رفسنجانی دو مشکل اساسی برای حمایت اصلاح طلبان از خود را دارد. اول اینکه وکیلی در زمان دولت قبل به همراه حسین شریعتمداری مورد تجلیل احمدی نژاد قرار گرفت و دیگری آنکه ایشان روحیه سیاست خشک را دارد و نمیتواند با مردم ارتباط خوبی برقرار نماید.
البته سایر گزینه‌هایی که خود را اصلاح طلب می‌دانند که نه ارتباطاتی ملی دارند و نه مورد تأیید جریان اصلاح طلبی می باشند.


کد مطلب: 122316

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/122316/آیا-اصلاح-طلبان-انتخابات-بویراحمد-دنا-حضور-خواهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1