کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات اخیر رضاتوفیقی مملو از تناقض بود

31 مرداد 1394 ساعت 8:19


ناصر کیانی
بعد از انتشار مطلب سیدضیاء‌ رضاتوفیقی «توصیه‌های کلیدی رضاتوفیقی به اصلاح‌طلبان» یکی از مخاطبان به این مطلب واکنش نشان داد.
 
جناب آقای رضا توفیقی
با سلام و احترام
ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی، لازم دیدم در خصوص مرقومه منتشره شما در سایت خبری استان که خطاب به اصلاح طلبان انشاء فرموده بودید مواردی را مختصرا به استحضار برسانم:۱- پس از روئیت و مطالعه نامه تان که البته بیشتر به بخشنامه و دستورالعمل شباهت داشت گمان کردم رهبری و علم داری جریان اصلاح طلبی را به عهده دارید که اینگونه اقدام به ترسیم خط مشی اصلاح طلبی وتعیین خطوط قرمز آن نموده و به ایراد مواعظ و نصایح برای اصلاح طلبان پرداخته اید ابتدا ضرورت دارد تا همانطور که در نامه مذکور فرموده اید:«همه اقرارکنندگان و معترفان به گفتمان اصلاح طلبی، اصلاح طلبند مگر اینکه بر اساس یقین و نه گمان ،خلاف آن ثابت شود». قبل از هر چیز و بعد از شهادتین ، به اصلاح طلبی خویش اقرار و اعتراف کرده ، باشد که مورد قبول جنابعالی قرار گیرد.rzatofigh
۲- نوشته شما مملو از تناقض، ابهام و ایراد بود و ظاهرا با همان احساسات برانگیخته شده از طرف بانیان و مشورت دهندگان آن مرقومه و قبل از فروکش کردن احساسات صادقانه شما تحریر و منتشر شده است و گرنه از شما انتظاری غیر از آن بود.
به عنوان نمونه قبل از ورود شما به مواعظ اخلاقی ، به معیارهای حداقلی اصلاح طلبی اشاره نموده بودید که بلافاصله بدون در نظر گرفتن همین حداقل های خود ساخته، و شاید هم به جهت مشروع نشان دادن عملکرد دوستان اصلاح طلب عضو کمیسون اصول گراهای مجلس، به سراغ تعامل با اصول گرایان رفته وبه تقسیم بندی های دو گانه (خوب و بد) از تعامل اشاره کردید که:«اینکه کسانی را به این دلیل که راه های دیگری را متفاوت از شما برای رسیدن به اهداف در پیش گرفتند از جمله تعامل با اصول گرایی که امری سیاسی است ما را مجاز به متهم کردن دوستان به خروج از اصلاح طلبی نمیکند».
جناب توفیقی همه می دانیم تعامل، تسامح و تساهل نه تنها با دوستان بلکه با دشمنان از اصول و افتخارات ملی و مذهبی ماست. لکن با تقسیم بندی تعامل به انواع خوب و بد و ارائه معیارهای حداقلی و نیز عرفی و مشروع نشان دادن این حرکت جدید، ظاهرا به دنبال تجربه مسیری نو درعمر سیاسی خود بعد ازتجربه اصول گرایی افراطی و اصلاح طلبی افراطی و در شرف ورود به صف اصول گرایان اصلاح طلب منفعت گرا هستید.
۳- جنابعالی در اولین بند از معیارهیای حداقلی تان به اصل « اعتقاد به آزادی های قانونی …..و انتخابات» اشاره کرده اید و علی رغم عدم رعایت اصول اصلاح طلبی و توجه نکردن به آمال و خواسته های اصلاح طلبان توسط نماینده به اصطلاح اصلاح طلب و نارضایتی عمومی همفکران سیاسی از ایشان، از احتمال کاندیدا شدن اشخاص در حوزه انتخابیه خود بر آشفته و به شدت انتقاد کرده اید و آن را کاندیدا تراشی و ناجوانمردانه خوانده اید! جناب آقای توفیقی کاندیدا شدن اصلاح طلبان در برابر آنانی که شما اصلاح طلب می دانید فریادی است ناگزیر و اعتراضی است علیه آنانی که با پرچم اصلاح طلبی انتخاب، ولی زیر پرچم اصول گرایان ارتزاق می کنند و سینه می زنند. در جایی ضمن طبقه بندی انواع تعامل گفته اید تعامل با اصول گرایان برای خدمت به مردم اخلاقی، لازم و ضروری است و درجای دیگر تعامل با همان اصول گرایان را توطئه و کار غیر اخلاقی و ناجوانمردانه دانسته اید .نیک میدانید با این تفسیر و توجیه ، تنها «منافع اشخاص» مرز میان خدمت و خیانت و تعامل خوب و بد را مشخص می کند و بس.
اگر قرار باشد هر کس بر اساس برداشت های شخصی خود تعامل را تعریف و طبقه بندی کند آنگاه تعامل به پای منافع اشخاص ذبح و به معامله سیاسی تبدیل می شود و منافع حزبی هم به منافع شخصی تغییر می کند. جناب آقای توفیقی، نتیجه تز جدیدتان (تعامل خوب و بد ) آن میشود که دوستان جدید شما با هم پیمانی ، تعامل و هم صدایی با اصول گرایان، نماد اصلاحات مرکز استان را دهه هفتادی و تاریخ مصرف گذشته نامیده و به منظور گذر از ایشان بیهوده تلاش کنند اشخاص بی هویت سیاسی را علم کرده و به قول شما کاندیدا تراشی کنند و در برابر ایشان قرار دهند.
جناب توفیقی با تعابیرعجیب، ادبیات خشن و دوراز توقع و شاید معطوف به احساس همان رهبری خود خوانده و تغییر رفتار سیاسی، به مخالفین تعامل با اصول گرایان تاخته اید و آنان را دگم اندیش ،کله شق، ناتوان در درک واقعیات وخشونت طلب و … خوانده اید و بلافاصله با نگاه بدبینانه تعامل احتمالی اصلاح گرایان با اصول گرایان را در معرفی کاندیدای مشترک از نوع تعامل نوع دوم «بد» تلقی کرده و انواع اهانت و دشنام ها را از جمله توطئه گری، بی اخلاقی، ناجوانمردانه و دور از منش اصلاح طلبانه را نصیب ان ها کرده اید.
۴- در یادداشت مثلث اصلاح طلبان استان، به ضرورت وحدت و انسجام دوستان اصلاح طلب اشاره و پیشنهاد گرد آمدن آنها به دور اصلاح طلبان واقعی در سه حوزه انتخاباتی استان مطرح گردید. پیشنهادی که شما می توانستید آن را سالها پیش و با وجود دانایی تان، در حوزه انتخابیه خود و با اتحاد اصلاح طلبان واقعی، عملی نمایید تا آن حوزه این چنین دچار بن بست سیاسی نگشته و برای یک بار بتواند طعم نماینده اصلاح طلب داشتن را بچشد. بی گمان وحدت و اتفاق نظر میان منطقیان ،لاهوتی هنوز هم می تواند فضای اصلاح طلبی در آن شهرستان را به رغم خواست بد خواهان و مغرضان و منفعت طلبان تلطیف و به پیروزی قاطع آنان تبدیل نماید.
همچنین عدم ایفای نقش بزرگان اصلاح طلب استانی در جهت تلاش برای دستیابی به نتیجه و وحدت میان آن دو نقطه منفی در حیات سیاسی آنها خواهد بود. جناب توفیقی عزیز اگر جنابعالی به جای دغدغه تعامل با اصول گراها و همراهی با فرصت طلبان وطرح پرسش جدی تان که چه کسانی و با چه انگیزه ای مجاز به تعامل با اصول گرایان استان می باشد؟ به دغدغه های اساسی تر و ایجاد نشست های هم اندیشی معطوف به وحدت میان هم کیشان خود در شهرستان متبوع همت می گماشتید، میتوانست به یکه تازی اصول گراها در جاده یک طرفه سیاست در شهرتان پایان دهد.
با احترام
ناصرکیانی


کد مطلب: 121305

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/121305/اظهارات-اخیر-رضاتوفیقی-مملو-تناقض

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1