کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأملی بر اختلاف امام جمعه پاتاوه و فرماندار دنا

31 تير 1394 ساعت 20:39


سید محمد موسوی‌

فرمانداران و ائمه جمعه تقریباً در یک شهر و بخش و منطقه به عنوان دو مسئول یکی مسئول دولتی و دیگری حاکمیتی وظایفی بر عهده دارند که این وظیفه در مرتبه بالاتر و در سطح استانی به وظایف استاندار و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط می‌شود.tajamire
ائمه جمعه به عنوان نمایندگان حاکمیتی در یک منطقه وظیفه ارشاد و راهنمایی و همچنین تذکر و گوشزد کردن برخی انحرافات را دارند که از اول شکل‌گیری انقلاب تاکنون این جایگاه مهم و حساس دارای نقش اساسی برای پیشبرد اهداف انقلاب بوده و کمتر دیده و شنیده‌ایم که از سوی مسئولان انتقادی به این تریبون شود هر چند اگر از تریبون نماز جمعه سخنانی گفته شود که به مذاق دولتی‌ها خوش نیاید.
همه به احترام جایگاه روحانیت و منصوب شدن ائمه جمعه از سوی رهبر انقلاب نسبت به این جایگاه حرمت‌ها را حفظ می‌کنند و اگر انتقادی هم باشد در محافل خصوصی از سوی مسئولان با ائمه جمعه مطرح می‌شود.
برای نمونه در همین موضوع اخیر استان فارس و اختلافی که میان نمایندگان و وزارت کشور رخ داد اگر نقش پر رنگ نماینده ولی‌فقیه در این استان نبود نه از دست دولت کاری بر می‌آمد و نه نمایندگان و استاندار جدید می‌توانستند از این مرحله عبور کنند.
هنگامی که آیت‌الله اسدالله ایمانی به همراه آیت‌الله دستغیب وارد میدان شدند و از همه خواستند که خویشتن‌داری را سرلوحه قرار دهند غائله سیاسی فارس ختم به خیر شد.
در همین استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نقش آیت‌الله ملک‌حسینی در تسهیل امور بسیار بارز است و در جاهایی که مسئولان با مشکلی حاد روبرو می‌شوند با درایت و البته توجه به نصایح آیت‌الله ملک‌حسینی مشکلات برطرف می‌شود.
این موضوع در خصوص مرحوم آیت الله ملک‌حسینی نیز صدق می‌کند که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تا روز وفات به عنوان محور جلوی بسیاری از ضررهای در استان را گرفتند و اجازه ندادند که استان وارد حاشیه‌های شود که جمع کردن آن در توان هیچ مسئولی نبود.
اما در همین دوره کنونی در شهرستان گچساران نیز شاهد ایجاد برخی مشکلات میان امام جمعه محترم و فرماندار محترم این شهر بودیم که درایت و تجربه فرماندار در عدم هرگونه تقابل با امام جمعه محترم این شهر باعث شد تا مشکلات برطرف شده و دوئیتی میان بخش دولتی و حاکمیتی در این شهر ایجاد نشود.
امروز روی سخن با فرماندار جوان و پرکار شهرستان دنا است که از فرمانداران با تجربه‌ای همچون عبدالرحیم رحیمی بیاموزند که اگر چه ممکن است در بینش سیاسی با ائمه جمعه اختلاف داشته باشند اما هیچگاه در تقابل با ائمه جمعه سخن به زبان نرانند و البته فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر «همدلی و همزبانی، دولت و ملت» را همگان سرلوحه فعالیت و عملکرد خود قرار دهند.
در پایان انتظار می‌‌رود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اینگونه اختلافات را با تدبیر و چاره‌اندیشی مناسب در بین ائمه جمعه و دولتمردان برای همیشه در راستای توسعه و آبادانی استان زرخیر کهگیلویه و بویراحمد را به وحدت و همدلی تبدیل کنند.


کد مطلب: 116174

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/116174/تأملی-اختلاف-امام-جمعه-پاتاوه-فرماندار-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1