کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتی برای نخواستن زارع‌پور و نتوانستن غلام محمد زارعی

9 تير 1394 ساعت 13:38


ZAREE سلیمان داور
از فردای روزی که دکتر شاعر پیشه آستینش را بالا زد و با قدرت «شاپور عباسی» تنها معاون حامی غلام محمد زارعی را عزل کرد، آتش اختلاف در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مرکزی استان افتاد. دکتر که از مدیریت فرهنگی جز مشاعره چیزی نمی‌دانست این روزها چنان عنان امور را بدست جماعتی از کارشناسان بدون تجربه داده است که متاسفانه ساختار اداری این بوروکراسی آموزشی دچار بهم ریختگی و بی نظمی خاصی شده است که تاکنون آموزش و پرورش بخود ندیده است.
مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با به کارگیری معاونت‌های نه چندان توانمند در سطح مدیریت ادری شهرستان، معلمین بدون تجربه در مناصب مدیریت و معاونت مدارس، هرج و مرج در نقل و انتقال معلیمن، گسترش پارتی‌بازی و بسط روابط خانوادگی و دوستانه بجای ضوابط در آموزش وپرورش سعی دارد به نوعی به مقابله با فشارهای وارده برای عزل خود بپردازد.
متاسفانه غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا نیز با غلطیدن در موضوع و ناتوانی در متقاعدکردن هادی‎زارع پور برای حل مساله، عملاً خود را در انظار فرهنگیان بویراحمد منفعل نشان داده است.
هر چند در سنوات سیاسی ماقبل مدیریت دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش شهرستان در یک هماهنگی نانوشته با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است اما در طول دو سال گذشه شاهد ناهماهنگی کامل مجموعه فرهنگی آموزشی شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مردم بوده ایم.
این البته ظلم بزرگی است که هادی زارع پور دانسته یا ندانسته در حق مردم شریف بویراحمد روا داشته است و عملاً رو در رو مردم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ایستاده است.
شاید عزل «شاپور عباسی» به عنوان اوج برخورد مدیریت آموزش و پرورش بویراحمد با حامیان غلام محمد زارعی بوده است اما بزرگترین اشتباه غلام محمد زارعی تساهل در برخورد با تداوم مدیریت عناصر ضعیف در حوزه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد است.
بی شک نقش حمایتی جریان موسوم به اصلاح طلب در تداوم منازعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از منظر اصلاحاتی بودن مدیریت فعلی نیست بلکه اصلاح طلبان خواستند با ایفای نقش در این مساله به نوعی غلام محمد زارعی را به چالش بکشانند امری که متاسفانه موجب انفعال غلام محمد زارعی در انظار فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان بویراحمد منجر گردید.
بی‌شک با تعطیلی مدارس و فضاهای آموزشی داستان تلخ آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به فراموشی موقت سپرده خواهد شد ولی با آغاز سال نو، سازمان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باز هم از معضلی بنام سوء مدیریت در آموزش و پرورش شهرستان مرکزی استان رنج خواهد برد و البته فرهنگیان بویراحمد انگشت اتهام را به سوی کسانی خواهند برد که با انداختن آب در لانه مورچه و فرار از مهلکه، عنان آموزش فرزندان مردم به آیا و اگرهای سپرده اند که بازهم تکرار شعر و شاعری برخی خواهد بود.


کد مطلب: 113132

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/113132/وقتی-نخواستن-زارع-پور-نتوانستن-غلام-محمد-زارعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1