کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بشقابی سمی؛ در پشت‌بام کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

22 خرداد 1394 ساعت 13:48


سجاد بادام فیروز*
 
از دیرباز تا کنون رسانه‌های جمعی به خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای موفق شده‌اند با رخنه در افکار بشر، عقاید و فرهنگ پذیرفته شده و حاکم در ملل‌ها را دستخوش تغییر یا تزلزل قرار دهند، ما در عصری زندگی می‌کنیم که متولیان فرهنگ ناقص و از درون نابود شده غرب چشم طمع به افکار و باور های دینی مسلمانان جهان پیدا کردند، اگر منصفانه و به دور از تعصبات درصدد قضاوت درباره‌ی میزان تاثیرات ماهواره بر عقاید و افکار مسلمانان به خصوص جامعه ایرانی برآییم باید بپذیریم که تا حدود زیادی غربی‌ها در انتقال فرهنگ منحط و ترویج آن در جوامع مسلمان و به خصوص جامعه ایرانی موفق عمل کردند، این مساله نشان می‌دهد که غربی‌ها چقدر به ارزش‌ها ‌و عقاید خودشان (سوای حق یا ناحق بودنش) اهمیت می‌دهند و در ترویج افکار خودشان اهتمام می‌ورزند، ولی در مقابل متآسفانه بعضاً مسلمانان با غفلت و عدم آگاهی لازم و کافی نه تنها معارف اسلامی و دینی را نشر نمی‌دهند که خودشان از فرهنگ منحط غربی تاثیر می‌پذیرند.
به دیده انصاف باید قبول کنیم که امپراطوری رسانه‌های غربی با محوریت تبلیغ اندیشه‌های ضد دینی خود در این راستا بسیار موفق عمل کردند و در مواردی هم نتایج مطلوب خود را دریافت کردن، شبکه‌های ماهواره‌ای که خود غربی‌ها باید برنامه‌های آن را با پول دریافت کنند ولی نمی‌دانم، چرا برای خانواده‌های سرزمین من مجانی و رایگان است. آیا این کار به خاطر علاقه‌ی غربی‌ها به مردم ایران است یا اینکه دنبال اهداف شوم و پلیدی هستند و ما غافلیم؟!
یکی از اهداف اصلی و اساسی شبکه‌های دجال‌گونه ماهواره‌ای، سست و تخریب کردن بنیان خانواده‌هاست، به طوری که طبق اطلاعات میدانی هر چی ماهواره‌ها در یک منطقه زیادتر شده بالتبع آمارهای طلاق و اختلافات خانوادگی هم بیشتر شده و هویت خانواده به عنوان بنیان و ستون‌های جامعه دست‌خوش تغییر و تزلزل قرار گرفته است.
و اینک اما یکی از جوامع تاثیرپذیر و بعضاً تقلیدگرا در میان جوامع، جامعه ایرانی است، که با شروع حملات فرهنگی دشمن غربی تا حدودی متحمل شکست‌های سنگینی شده است.
متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هم از این هجمه‌های مخرب فرهنگی در امان نبوده و دشمن با نفوذ در پشت بام خانه‌ها،  افکار و اندیشه‌های خودش را به مردم استان کهگیلویه و بویر احمد تحمیل کرده، به طوری که با اندک تأمل و بازدید از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان این تاثیرپذیری را به خوبی احساس کرد.
تاثیراتی از جمله رشدفزاینده طلاق، تغییر مدل‌های لباس پوشیدن، گسترش اختلافات خانوادگی، سست کردن عقاید دینی، تخریب عقیدتی جوانان، دو و چند قطبی کردن جامعه و...
در این جا از خانواده‌های شهیدپرور و با غیرت استان کهگیلویه و بویراحمد خاضعانه تقاضامندم که فرزندان خود را از این دسیسه‌ها محفوظ بدارن و از گسترش بیش از پیش این ماهواره‌ها در شهرهای استان جلوگیری کنند.
 

* کارشناس فرهنگی
 


کد مطلب: 110165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/110165/بشقابی-سمی-پشت-بام-کهگیلویه-بویراحمدی-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1