کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه‌ای به امام جمعه گچساران

16 خرداد 1394 ساعت 20:34


یکی از جوانان شهر گچساران نامه‌ای به امام جمعه گچساران نوشته است که عیناً برای اطلاع خوانندگان گرامی منتشر می‌شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، این نامه بدین شرح است؛
hejazi
محضر مبارک امام جمعه محترم و معزز شهرستان گچساران
با سلام و احترام
نامه خود را با سخن زیبایی از حضرت علی ( ع) آغاز می‌کنم، که فرمودند؛ « از مشورت دادن و حق گفتن با من دریغ نکنید که من برتر و عاری از خطا نیستم»
سرور گرامی
نزدیک به دو هفته از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی« مشک و ملار» می‌گذرد. طی این دو هفته روزانه که به اینترنت سر می‌زدم و سایت‌های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد را طبق معمول بررسی می‌کردم، هر روز که چه عرض کنم، هر ساعت یک متن بر له یا علیه جشنواره مذکور مشاهده و طبیعتا مطالعه کردم، که همه مطالب بعد از مصاحبه حضرتعالی پیرامون جشنواره مشک و ملار که احتمالا از سر دلسوزی و نصیحت پدرانه بود، قارچ گونه سر برآوردند.
حال قبل از هر چیز تشکر ویژه دارم از حضرتعالی که در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی شهر، تأکید کردید که بحث پیرامون جشنواره تمام شود.
سخن شما بر حقیر حجت و به همین دلیل از جشنواره «مشک و ملار» با وجود همه ابهاماتی که برای حقیر و دیگر دوستانم پیش آمده بود، می‌گذرم.
سرور عزیز
به منزل نخستین قدم بگذارید و به منزله نخستین قدم، قدر این قلم‌های بی‌طمع را بدانید و از کثرت این گونه نامه‌ها و نقدها استقبال کنید.
حقیر شما را به عنوان انسانی پاک، صادق و بی‌آلایش می‌شناسم، لذا به عنوان کوچکترین شهروند این شهر (از لحاظ عقلی) از حضرتعالی تقاضامندم با مردم این شهر گفتگو کنید و جواب ابهاماتی که در ادامه نامه ذکر می‌شود را علناً و نه در خفا بدهید.
۱_یکی از دلایل شما برای انتقاد از جشنواره «مشک و ملار»، استفاده از بیت المال بود! حال بعد از این همه انتقاد، برای حقیر و دیگر دوستانم ابهامات فراوانی پیش آمده است که مختصر به یک مورد اشاره می‌کنم.
در بهبوهه انتقادات از جشنواره مذکور، دو مراسم کاملاً سیاسی و در لوای مناسبت‌های مذهبی و ملی و با استفاده از امکانات دولتی برگزار شد.۱_ بزرگداشت سوم خرداد با حضور سردار حسین اله کرم: این مراسم ظاهراً برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگذار شده بود، آن هم با استفاده از امکانات دولتی. اما سخنران مراسم از هر جایی سخن گفت الی آزادسازی خرمشهر! از انتقاد به جشنواره «مشک و ملار» گرفته تا زیر سؤال بردن خانواده محترم نماینده مردم عزیز گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی! حال سؤال ما این است که چرت وقتی از بیت المال مستقیم در جهت امیال و اغراض سیاسی دوستان محافظه‌کار استفاده می‌شود، چشم‌ها بسته و گوش‌ها کر می‌شوند؟..آیا بیت المال با بیت المال فرق می‌کند؟
آیا می‌توان در حالی که نزدیک به ۹ ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و نزدیک به یک سال از دوره کنونی مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، مستقیم از مردم آن هم در یک مراسم ملی بخواهیم که به نماینده فعلی رأی ندهند چون پول دارد؟ واقعا چرا در مقابل این مسائل سکوت کردید؟ براستی این استفاده از بیت المال در جهت رسیدن به مقاصد سیاسی است یا جشنواره‌ای که حداقل کاری که انجام داد این بود که دل چند هزار مسلمان را چند ساعت شاد کرد؟ مگر امام صادق (ع) نفرمودند: خوشحال کردن قلب مؤمن از ۱۰ حج با فضیلت تر است؟ یا حضرت محمد ( ص) که فرمودند: هر کس دل مؤمنی که غم و اندوه دارد، شاد کند. خداوند دل او را در روز قیامت شاد می‌کند. حال قضاوت با شما، بیت المال در جهت مقابله با منافع مردم و تضاد و تفرقه خرج بشود بهتر است، یا در جهت شاد کردن دل مؤمنان؟
بحث مراسم دوم که در روز ولادت با سعادت امام زمان( عج) برگزار شد با سخنرانی دکتر ستار هدایت خواه، هم جداست.
برگزاری برنامه‌های سیاسی با پول بیت‌المال، چهره های کاملاً سیاسی، حرف‌های سیاسی و تفرقه‌افکنانه در جشن‌های مذهبی و ملی!
قضاوت با شما و مردم عزیز گچساران...
اما موضوع دوم؛
در روزهای گذشته نشستی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی شهر گچساران در دفترحضرتعالی برگزار شد، که با کمال تأسف و تأثر در حضور شما، به مادران و خواهران گچسارانی توهین شد، آن هم توسط یک فعال فرهنگی ...
جواب این دوست عزیز فقط یک جمله کوتاه است است و بس؛
تنگ چشمان نگاه به میوه کنند، ما تماشاگران بوستانیم.
اما استاد عزیز
آیا رواست که مادرانی که صدها شهید، جانباز، آزاده و....تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند، توسط شخصی که تنها کار مفیدش در مسائل فرهنگی صرفا به دست آوردن منافع شخصی بوده است، توهین شود و شما به عنوان پدر فرهنگی شهر سکوت کنید؟ براستی چرا از این دوست عزیز نپرسیدید، از کدام بدحجابی حرف می زنید؟...
مگر مادران و خواهران گچسارانی مسلمان نیستند؟ مگر محب اهل بیت نیستند؟
امام صادق (ع) را قبول داریم یا نه؟
امام صادق (ع) می فرمایند: کسی که به منظور عیب جویی و ریختن آبروی مومن و اینکه او را از نظر مردم بیندازد سخنی را نقل کند، خداوند او را از ولایتش بیرون کرده، به سوی ولایت شیطان می‌فرستد ولی شیطان هم او را نمی‌پذیرد.
مأموران معاویه خلخال از پای دختر یهودی باز کردند، حضرت علی( ع) فرمودند مرد از این داغ بمیرد حق دارد. حال بر چه اساسی در شهری که همه ما مسلمان و محب اهل بیت هستیم، به خواهران و مادران این شهر توهین می شود و شما سکوت می‌کنید؟
سرور معظم
این عادت بعضی از دوستان ماست که برای توجیه بی‌اخلاقی‌هایشان با سرپوش گذاشتن بر نادرستی رفتار یا سو پیشینه، اوضاع را تاریک نشان دهند و یا به عقاید طرف مقابل هجوم ببرند.
اینها کسانی هستند که عادت کرده‌اند تاریکی بسازند تا بساط بنجل خود را با هر حیله و نیرنگی به فروش برسانند. روی سخن حقیر با افرادی است که فکر می کنند منورالفکرند و از روی عشق به خدا، بندگان خدا و در راه خدا، در حال نقد و ایراد گرفتن و به راه راست خواندن هستند. و به راستی که چه با منت هم چراغ هایشان را می‌فروشند تا با نورش این تاریکی ها روشن گردد و چه خوشحال می شویم برخی از ماها که با هزینه گزاف از عامل تاریکی، چراغ می خریم!!!
سرور گرامی و عزیز
تکلیف این دوست عزیز و هم فکرانش مشخص است و مردم قضاوت می کنند.اما به عنوان شاگرد کوچک شما انتظار دارم همانطور که خداوند در قرآن کریم سوره مائده آیه هشت می فرماید: «... و دشمنی با گروهی شما را وادار نسازد که عدالت نورزید، دادگری پیشه سازید که به تقوا ( پرواپیشگی) نزدیکتر است» در قضاوت‌ها و داوری‌هایمان نسبت به دیگران حتی دشمنان از جاده عدل و انصاف خارج نشویم و با توجه به نزدیک بودن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشتباهات هر دو طیف فکری شهرستان را ببینید و خدای ناکرده این طور وانمود نشودکه تریبون نماز جمعه در اختیار یک طیف سیاسی است. قطعا بهتر از حقیر می‌دانی که در اختیار یک طیف سیاسی بودن تریبون نماز جمعه، هم به ضرر دین مقدس اسلام، هم جایگاه امام جمعه و هم نظام مقدس جمهوری اسلامی است. لذا همانطور که در روایات هم توصیه شده است« سید الاعمال، الانصاف»
عذر بنده کمترین رو بپذیرید
موفق، پیروز و سربلند باشید
----------------------------------------
ایمان محمدپورفتح- ۱۶ /۳ /۹۴
---------------------------------------


کد مطلب: 108929

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/108929/نامه-ای-امام-جمعه-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1