کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شش شهر استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند/شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

24 فروردين 1394 ساعت 13:10


مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد به همراه فرماندار شهرستان کهگیلویه از وضعیت آبرسانی به دهدشت و روستاهای تابعه بازدید و از نزدیک مشکلات این حوزه را رسیدگی کردند.

سید علی لدنی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت آب کهگیلویه با اشاره به شرایط خاص منابع آبی کشور در دو سال اخیر اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند که از این تعداد شش شهر از کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت و سوق را از جمله شهرهای مواجه با تنش آبی در سطح استان برشمرد و افزود: با توجه به وضعیت موجود لازم است تامین، توزیع و تقاضای آب به صورت ویژه و با جدیت دنبال شود.

وی افت میانگین بارندگی، پیش‌بیی افزایش دمای هوا و قرار گرفتن در میانه یک دوره خشکسالی ۳۰ ساله را از تهدیدهای پیش‌رو عنوان و تاکید کرد: با در نظر گرفتن این وضعیت تصمیماتی به متولیان امر دیکته شده و رسالت همه ما را خطیرتر می‌کند.

لدنی‌نژاد کاهش بارندگی در سطح استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو بارش با میانگین حداقل ۴۵ میلی‌متر مورد نیاز است تا میزان بارندگی ما به سال گذشته برسد.

وی، متوسط سرانه مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور را ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر و ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر دانست و افزود: این در حالی است که وضعیت آب مطلوب نیست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تاسیسات شهری آب و فاضلاب نیاز اساسی به بازسازی دارند قدمت شبکه آب را بیش از ۲۵ سال عنوان و تصریح کرد: این مشکل در بخش عمده‌ای از شبکه آب وجود دارد و در توزیع آب شرایط را سخت می‌کند.

این مسئول در عین حال و با وجود همه مشکلات آبرسانی به مردم را یک ضرورت خواند و با بیان این‌که در تامین آب شهرها به ویژه شهرهای دارای تنش آبی مشکل داریم خواهان مشارکت مردم در صرفه‌جویی آب شد و تصریح کرد: تلاش داریم در پیک مصرف بتوانیم جوابگوی نیاز مردم باشیم.



 


کد مطلب: 99498

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/99498/شش-شهر-استان-وضعیت-تنش-آبی-قرار-شهروندان-مصرف-آب-صرفه-جویی-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1