کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کتاب‌هایی که در پیاده‌روهای یاسوج بفروش می‌رسد/تصویر

14 فروردين 1394 ساعت 9:40


این روزها در پیاده‌روهای شهر یاسوج شاهد فروش کتاب‌های غیراخلاقی و فرقه‌های نوظهور هستیم، که نه تنها فروش این کتاب‌ها غیر قانونی است، بلکه ضربه زدن به اعتقادات و مقدسات دین اسلام است.
امروزه در دنیا شاهد بروز فرقه‌های نوظهوری هستیم که توده‌های مردم را به خود جذب کرده‌اند برخی از این فرقه‌ها با دعوت به معنویت وعده‌های فریبنده‌ای همچون ملاقات با خدا، تجربه مکشافه عرفانی، کسب آرامش فکری و روانی، درک بی‌واسطه خدا در درون، رسیدن به جهانی سرشار از عشق، صلح و دوستی و رسیدن به حققیت و مانند آن را به هواداران خود می‌دهند.
مخالفت با اسلام و اسلام ستیزی سابقه دیرینه دارد و دشمن همواره کوشیده با همه توان و ابزار و امکانات خود در برابر این حرکت الهی و اسلامی ایستادگی کند.
متأسفانه این روزها در پیاده‌روهای شهر یاسوج شاهد فروش کتاب‌های غیراخلاقی و فرقه‌های نوظهور هستیم، که نه تنها فروش این کتاب‌ها غیرقانونی است بلکه ضربه زدن به اعتقادات و مقدسات دین اسلام است.
نکته جالب توجه این که این کتاب‌ها را شب برای فروش در پیاده‌روها پهن می‌کنند و متأسفانه برخی اطلاعات چندانی نسبت به نوع متون این کتاب ها ندارند.

کتاب‌های از جمله اکنکار، کلیدی جهان بینی اشراقی که بنیانگذار آن خود را رهبری معنوی جهان معرفی می‌کند، ترانه‌های مهستی کتابی غیر اخلاقی، ژان پل سارتر، آلبرآکامو و فرانتس کافکا و نویسندگانی که یا خارج از مرز زندگی می کنند و یا در دوره پهلوی جز ضد انقلاب‌ها بوده‌اند به فروش می رسد.
در این کتاب‌ها ترویج پوچ گرایی و پوچ انگاری در عصر حاضر در آثار نویسندگان مذکور به چشم می خورد گرایش به طغیان و خودکشی، فرار از خود و دیگران،لا ابالی گری می تواند نوعی تأثیرات منفی در تفکرات و اعتقادات مردم ایجاد کند.
در این بین غفلت دستگاه‌های فرهنگی و نظارت مسئولان متولی با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب در موضع فرهنگ مغفول مانده است.
مسئولان فرهنگی کشور نسبت به عواقب فروش این نوع کتاب‌ها و محصولات فرهنگی که پشتوانه علمی نداشته و باعث انزوا و عزلت نشینی مخاطبان و افراد می شود، باید اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
---------------------------------------
گزارش: زینب حیدری
--------------------------------------


کد مطلب: 97597

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/97597/کتاب-هایی-پیاده-روهای-یاسوج-بفروش-می-رسد-تصویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1