کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم‌الوصیاء در فسفات کوه ریش

8 فروردين 1394 ساعت 21:17


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسات و مذاکرات لازم در خصوص سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الوصیاء در فسفات کوه ریش در حال انجام و مقدمات کار صورت گرفته است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، با حضور استاندار استان، مدیران ارشد قرارگاه خاتم الوصیاء، نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مدیران استانی نشستی در خصوص سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الوصیاء در پروژه های استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فسفات کوه ریش یکی از پروژهای پیشنهادی است افزود: فسفات کوه ریش با ذخیره حداقل ۱۰ میلیون تنی و شرایط مطلوب مورد توجه قرارگاه خاتم الوصیاء قرار گرفته است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: فسفات کوه ریش نسبت به تمامی معادن فسفات استان از عیار مناسبتری برخوردار است و همین امر توجه سرمایه گذاران را به خود جلب نموده است.
وی با اشاره به هزینه ۱۰ میلیارد ریالی جهت فراهم ساختن شرایط زیربنایی و تأمین زیرساخت های مورد نیاز همچون جاده دسترسی، برق و... افزود: جلسات متعدد با حضور استاندار در این خصوص برگزار شده و امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل مرتفع گردد.
دیودیده گفت: ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن برای فسفات کوه ریش پیش بینی شده است و باتوجه به وجود محدوده های زیاد فسفات با عیار بالا همچون محدوده قیام، مشکلی از لحاظ مواد اولیه و امکان گسترش فعالیت وجود نخواهد داشت.
نماینده ارشد قرارگاه خاتم الوصیاء نیز با ابراز علاقمندی این قرارگاه جهت سرمایه گذاری در پروژهای اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات و بحث های کارشناسی جهت سرمایه گذاری در فسفات کوه ریش در حال انجام است.
رجاء با اشاره به توانمندیهای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف از جمله طرح های آبی همچون سدسازی و معدنی افزود: با همراهی و تلاش های که در استان در حال انجام است به زودی شروع فعالیت قرارگاه خاتم الوصیاء در پروژه های کهگیلویه و بویراحمد کلید خواهد خورد.


کد مطلب: 97168

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/97168/سرمایه-گذاری-قرارگاه-خاتم-الوصیاء-فسفات-کوه-ریش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1