کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سال ۱۳۹۳ بر کبنانیوز چگونه گذشت؟!

2 فروردين 1394 ساعت 1:03


کبنانیوز؛ نوروز کمائی و بهنام عکاشه
سال ۱۳۹۳ هم گذشت.
بررسی احوال سال پیشین سنتی دیرین است که بنا داریم در این نوشتار به آن پرداخته و مهمترین اتفاقات سال ۱۳۹۳ برای کبنانیوز را بازبینی کنیم و به بیان مشکلات و موفقیت ها و ناکامی ها بپردازیم.
کبنا سال ۹۳ را با حمله منتقدینش مبنی بر عدم استقلال آغاز کرد و با همین حمله ها ولی با شدت بیشتر به پایان برد.
این انتقادات بیشتر به دلیل رابطه تشکیلاتی دو تن از خبرنگاران موفق کبنا با نمایندگان گچساران و بویراحمد مطرح می شود که البته حق طبیعی مخاطبین است ولی همان گونه که بارها عرض کرده ام مدیران سایت(آقای کمائی مدیر و عکاشه سردبیر) در سال ۱۳۹۳ هیچ گونه رابطه ای با دستگاه اداری آقایان تاجگردون و زارع نداشته و اتفاقا فشار های غیرطبیعی مدیران سایت بر این دو دوست، برای مستقل تر شدن به افزایش انتقادات از ما برای تطبیق بر واقعیات سیاسی منجر شد.
عملکرد کبنا حول آقایان تاجگردون و زارع، بر اساس مستندات و نه اغراض یا گمانه رنی ها بیشتر انتقادی بوده است تا حمایتی و این از افتخارات سایت است.
کبنا مامنی برای جولان تفکرات عزیزانی چون دکتر رحمانی و فرزندانش، حاج یداله مرادی، جوزانی و دیگران بوده است و در یاسوج نیز منتقدین زارع گاه حملاتی بیش از معیارهای اخلاقی را در این سایت مطرح می کردند و این نشان از استقلال کبنا در عمل و نه در حرف است.
دوستان منتقد باید بپذیرند که فقدان کبنانیوز برابر است با نبود جایگاهی برای اظهار دیدگاه های ایشان در سایت های مطرح استان.
عملکرد آقایان پاک و کنارکوهی مبنی بر به تصویر کشیدن عملکرد نمایندگان قابل تقدیر و مورد حمایت و هماهنگی کامل مدیران سایت می باشد ولی به این عزیزان توصیه شده در سال جدید با توجه به حساسیت ها به تعدیل عملکردشان بپردازند.
در حوزه کهگیلویه همچنان کبنا ناموفق بوده است و عملکرد آقایان سروش مقدم و فضلی نژاد علیرغم شروع خوب برای مخاطبین دهدشتی ارضا کننده نبوده است.
در حوزه سی سخت نیز آقای مشایخی توانسته نسبتا موفق باشد ولی اخبار ایشان تداوم و تنوع لازم را نداشته و این نقص بزرگی است.
قاسم خشت زر هم توانسته تا حدودی به پوشش ضعف کبنانیوز در حوزه اداری بپردازد.
کریم بنام هم مانند علی اکبر پاک توانسته تا حدودی در حوزه های خاص به کمک کبنا بیاید و البته فقدان تنوع در اخبار این دو دوست گرامی قابل درک و به دلیل گرفتاری های اداری می باشد.
جواد حسنی در حوزه گچساران علیرغم دلسوزی و تلاش هنوز نتوانسته توقعات را برآورده کند. سهل انگاری یا ترس او از نوشتن بزرگترین ضعف اوست و حتما بایستی در سال جدید بر این ضعف چیره شود. گزارش های تصویری حسنی از پربیننده ترین اخبار سایت می باشد.
سجاد بنام شاید کسی باشد که بیشترین رضایت از عملکرد او وجود داشته باشد. سجاد توانسته بین اخبار انتقادی و حمایتی توازن برقرار کرده و عملکرد او از تنوع نسبی نیز برخوردار است. هرچند کمتر از او خبر  می بینیم و امید است سال ۹۴ سال پرباری برای او باشد.
قلندری در گچساران توانسته تا حدودی نبود خبرنگاران اصلی سایت را پر کند ولی هنوز نتوانسته معرف خوبی برای کبنانیوز باشد. تعلقات عاطفی و سیاسی او بر عملکرد رسانه ای می چربد و این برای خبرنگار بزرگترین ضعف است.
تکذیب های مرادی و پرهون برای کبنانیوز و هر رسانه ای نمره ای منفی می باشد. با تمام ابن تفاسیر او پدیده ای در عالم خبرنگاری گچساران می باشد که شیرین زبانی هایش هنوز هم بر کار رسانه ای اش غالب است.
اما عملکرد مدیر کبنااسپورت؛
آرش کنارکوهی که سال خوبی را از نظر زندگی شخصی پشت سر گذاشته، در کبنااسپورت کم فروغ و در به تصویر کشیدن عملکرد تاجگردون موفق بود.
او که تمام بار فنی سایت را به دوش می کشد تحت بیشترین فشارها از سوی منتقدین کبنانیوز بود. کبنانیوز به عملکرد ایشان افتخار می کند و محتوای فنی سایت مدیون تلاش های شبانه روزی آرش است.
در کل می توان گفت کبنانیوز سال پرباری را پشت سرگذاشت. مخاطین سایت افزایش چشمگیر داشته اند. در حوزه های مختلف(منهای کهگیلویه) موفقیت های خوبی نصیب سایت شد.
تعداد و تنوع اخبار و گزارش ها توانست مخاطبین را قانع کند. این از گوناگونی مخاطبین در شهرها و ادارات مختلف کاملا پیداشت.
به هر حال کبنانیوز هم مانند هر پدیده دیگری ضعف هائی داشته است و ما نیز می پذیریم که قصورهائی داشته ایم. گاها کامنت توهین آمیزی به اشتباه منتشر شده است یا اخبار بدون منبعی پخش شده است. برخی خانواده ها هم آسیب هائی دیدند که عذرخواهی می شود.
مدیریت و هیئت تحریریه کبنانیوز سال خوبی برای مخاطبین و همه مردم ایران اسلامی آرزو می کند.


کد مطلب: 96431

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/96431/سال-۱۳۹۳-کبنانیوز-چگونه-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1