کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستگیری ۶۹ شکارچی متخلف در گچساران

24 اسفند 1393 ساعت 16:57


رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ شکارچی متخلف توسط این اداره دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
عبدالله دیانتی‌نسب در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به برخی از عملکردهای این اداره در سال ۹۳ اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۳۲ برگه پروانه صید ماهی با قلاب صادر شده است.
این مسئول اضافه کرد: همچنین در خصوص دفترچه شناسایی شکارچیان ۷۱ دفترچه به ارزش ۵۴ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال صادر شده است.
وی با بیان این‌که دستگیری ۶۹ نفر متخلف و تحویل آنها به مراجع قضایی از دیگر برنامه‌های اداره حفاظت محیط زیست گچساران بوده است، افزود: از این تعداد شکارچی ۳۵ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران در ادامه موضوع دستگیری شکارچیان متخلف را در مناطق حفاظت شده این شهرستان یادآور شد و ادامه داد: ۱۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال جریمه برای این شکارچیان در نظر گرفتیم که از آنها اخذ شده است.
دیانتی‌نسب با اشاره به اهمیت دفع بهداشتی پسماندها تصریح کرد: در این راستا از ۹۶ محل دفن زباله در مناطق حفاظت شده گچساران بازدید به عمل آمد.
وی با اشاره به جانمایی طرح‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و کشاورزی خاطرنشان کرد: در این راستا از ۴۴ مورد طرح صنعتی، خدماتی، تولیدی و کشاورزی بازدید شد و جانمایی صورت گرفت.
دیانتی‌نسب از شرکت این اداره در جلسات شورای اداری، سلامت، آب و بیماری‌های روده‌ای، ترافیک، شورای پیشگیری از جرم و حقوق شهروندی خبر داد و اظهار کرد: همکاری با ستاد اقامه نماز این شهرستان و شرکت در جلسات منعقده از دیگر اقدامات اداره‌کل حفاظت محیط زیست طی امسال بوده است.
وی از صدور اخطار‌های زیست محیطی به صنایع آلاینده در گچساران خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص به ۹ کارخانه و مرکز صنعتی در این شهرستان اخطارهای کتبی اعلام شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران مهار ۶ آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده کوه دیل و گناوه لری را از دیگر برنامه‌های این اداره دانست و تأکید کرد: در راستای آمادگی هر چه بیشتر نیروهای محیط زیست به همراه مردم، مانور بزرگ اطفای حریق با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست گرمسیری در گچساران برگزار شد.


کد مطلب: 95632

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/95632/دستگیری-۶۹-شکارچی-متخلف-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1