کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقادی به روابط عمومی‌های ادارات کهگیلویه‌ و بویراحمد

20 اسفند 1393 ساعت 15:56


اسماعیل مدبرمقدم*
ارتباطات یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است. امروز عصر اطلاع رسانی است و رابطه ای معنادار میان قدرت اطلاع رسانی حکومت ها با جایگاه آنها در جهان وجود دارد. در واقع امروز نمی توان کشوری قدرتمند را دید که از نظر ارتباطات ضعیف باشد. حکومت در چنین جهانی بدون بهره مندی از روابط عمومی ممکن نیست و هر حکومتی باید در کنار برنامه های خود، نگاهی نیز به روابط عمومی داشته باشد و در واقع امروز اگر جنگی باشد؛ در درجه اول جنگ ارتباطات است.modabr
وقتی نام روابط عمومی می آید ذهن سریع تر از آن که فکرش را بکنیم به سراغ یک بخش از سازمان یا اداره می رود که اتاقی بسیار تمیز شیک منظم و در خور شان روابط عمومی است. این اتاق می تواند اتاق فکر یک جریان قوی سازنده در سازمان باشد فردی منظم متخصص و متعهد پشت میزی نشسته و به صندلی تکیه داده و از سر رویش هنر روابط عمومی می بارد.
بسیاری از متخصصان حوزه روابط عمومی و ارتباطات روابط عمومی سازمان را اینگونه نامیدند. (آینه تمام نمای سازمان، گوش شنوا و زبان رسای  مخاطبان، هنر هفتم، سبک نو در سازمان و...
همه ما بر آن هستیم وقتی وارد سازمانی می شویم برای این که آشنایی کامل با سازمان بخش های مختلف و... نداریم اول از همه به سراغ آینه تمام نمای سازمان می رویم، اما متاسفانه در استان ما حکایت فرق می کند.
مدیر روابط عمومی ها باید آگاه به زمان باشند، در بخش های متعدد نرم افزاری و سخت افزاری که به وظیفه سنگین آنها مربوط می شود مثل یک افسر جنگ نرم عمل کنند.
یکی از بخش هایی که می تواند مردم را در مقابل حکومت تسلیم یا تحریک کند عملکرد روابط عمومی های سازمان است.
مدیر روابط عمومی باید رشته تحصیلی شان با شغل سنگین روابط عمومی همخوانی داشته باشد، نه اینکه مدیران سازمان برای پر کردن یک بخش از سازمان شخصی که دیگر هیچ جایی برای گذاشتن او نداشتند در بخش روابط عمومی به کار گیرند.
حرف برای گفتن بسیار زیاد است که ادامه مثال را در روابط عمومی هلال احمر استان می گویم ، هرچند بسیاری دیگر از روابط عمومی های استان نیز به همین شکل اند.
وارد برخی از سازمان های استان کهگیلویه و بویراحمد ما که می شوید هیچ آینه تمام نمایی نمی بینیم نه گوش شنوا و نه زبان رسای مخاطبان را در آن سازمان مشاهده می کنیم.برای مثال روابط عمومی هلال احمر استان.
اتاقی بسیار شلوغ و به هم ریخته فردی پشت میز مدیر روابط عمومی نشسته است که می بایست هزارتومان به او بدهی تا جواب سلامت را بدهد...
در پایان امیدوارم مدیران در بخش روابط عمومی و ارتباطات بسیار دقت کنند...

*دانشجوی مدیریت رسانه
 


کد مطلب: 95097

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/95097/انتقادی-روابط-عمومی-های-ادارات-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1