کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهمئی به خوزستان الحاق شود/جانباز: در صورت الحاق آب نمی‌آید

12 اسفند 1393 ساعت 21:23


نشست مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.
مسئولان کشوری به الحاق بهمئی به خوزستان توجه کنند
امام جمعه بهمئی گفت: مسئولان کشوری به الحاق بهمئی به خوزستان توجه کنند.
حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت در نشست مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری بهمئی گفت: امیدواریم که سفر مسئولان کشوری و استانی مایه خیر و برکت برای شهرستان باشد.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان بهمئی تامین آب از سد کوثر است و با توجه به اینکه این طرح یک پروژه ملی است در بخش تخصیص اعتبارات توجه ویژه‌ای شود.
امام جمعه شهرستان بهمئی در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) گلایه‌ای که نسبت به حاکمان وقت داشت این بود که امام علی(ع) با وجود لیاقت و شایستگی که داشت اما کنار گذاشته شد و از افراد بی‌تدبیر برای اداره امور استفاده می‌شد.
سیادت افزود: با توجه به اینکه دولت، دولت تدبیر و امید است از کسانی استفاده شود که مورد تایید نظام باشند.
وی بیان کرد: در شهرستان بهمئی کارهای خوبی صورت گرفته اما مشکلات مردم نیز بسیارند و باید تلاش شود جهت رفع محرومیت تلاش  شود.
امام جمعه بهمئی گفت: اگر بخواهیم مشکلات اشتغال و مسائل اقتصادی این شهرستان حل شاید باید مسئولان استانی و کشور به خواست مردم این شهرستان که الحاق به خوزستان است توجه کنند.
آب کهگیلویه و بویراحمد بهمئی نمی‌رسد در صورت جدایی
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: آبرسانی بهمئی جزو اولیت‌های اصلی کهگلیویه و بویراحمد است که در صورت الحاق به خوزستان قطعا جز اولویت‌های اصلی آن استان نخواهد بود.
جانباز اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت نیرو در تعریف پروژه‌ها و تنظیم اعتبارات سالانه عدالت و توازن توسعه است.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد کشور ما به توسعه واقعی برسد باید توزان همه جانبه داشته باشد و استان‌های محروم به متوسط کشور برسند که این کار در برنامه‌ریزی وزارت نیرو قرار دارد.
وی افزود: این اهداف به کمک سازمان برنامه و بودجه و حمایت‌های مجلس نیاز دارد، که بخش عمده‌ای از سفر امروز بررسی پروژه‌های آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای اطراف است که مرهون زحمات و پیگیری‌های مکرر نماینده شهرستان بهمئی در مجلس بود.
جانباز عنوان کرد: با توجه به اهمیت پروژه آبرسانی شهر لیکک از سد کوثر امسال اعتبارات این پروژه را به ۳ برابر افزایش دادیم که در نظر داریم از محل اعتبارات فاینانس و ردیف‌های مختلف برای این پروژه اعتبار ملی در نظر بگیریم.
این مسئول متذکر شد: شرکت‌های آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش تامین آب کوتاه مدت و حفر و بهسازی چاه‌ها و نصب آب شیرین‌کن اقدامات خوبی داشتند.
جانباز توضیح داد: تلاش می‌کنیم در یک دوره کوتاه مدت ۲ ساله وضعیت آب شهرستان‌های جنوبی استان کهگیلویه و بویراحمد را به متوسط استانی و استان را به متوسط کشور برسانیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان داشت: هرچند که برای الحاق شهرستان بهمئی به خوزستان باید وزارت کشور تصمیم بگیرد اما از لحاظ حساسیت در تامین منابع آبی آبرسانی به این منطقه جزو اولیت‌های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد است و در صورت الحاق به خوزستان قطعا جز اولویت‌های اصلی آن استان نخواهد بود.
این مسئول در پایان تشریح کرد: با برنامه‌ریزی که داریم پیش‌بینی می‌شود در یک برنامه ۵ ساله مشکلات آب در این شهرستان حل شود و آب با کیفیت بالا به دست مردم برسد.


کد مطلب: 93442

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/93442/بهمئی-خوزستان-الحاق-شود-جانباز-صورت-آب-نمی-آید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1