کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجلیل از پرستاران نمونه گچساران

9 اسفند 1393 ساعت 2:24


با حضور معاون پارلمانی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، سایر مسئولان استانی و شهرستانی آیین تجلیل از پرستاران نمونه در گچساران برگزار شد.

در این آیین که به همت مدیر بیمارستان شهید رجایی گچساران انجام گردید، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایامی که متعلق به قشر خدوم و زحمتکش پرستار است، اظهار کرد: بی‌شک یکی از سخت‌ترین مشاغل از آن پرستارانی است که روز و شب خود را وقف خدمت به جامعه می‌کنند و با همه کمبودها و گاهی ناملایمت‌ها می‌سوزند و می‌سازند.
رضا چمن افزود: یکی از اقشاری که باید از نظر مادی و معنوی به آنها در جامعه کمک بیشتری شود و تحت حمایت بیشتری قرار گیرند، پرستاران هستند.
کمال‌الدین‌بهروز جمشیدنژاد نیز اظهار کرد: تا قبل از سال ۵۶ تنها ۱۲ مدرسه عالی پرستاری در کشور وجود داشت اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۷۰ دانشکده پرستاری بیش از ۲۰۰ برنامه درسی تدریس می‌شود.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پایان علام کرد که مدیر پرستاری بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز به عنوان مدیر نمونه در میان مدیران پرستاری استان کهکیلویه و بویراحمد انتخاب شده است.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: ۸۰ درصد از فضای فیزیکی بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بازسازی شد.
وی با بیان اینکه کلنیک تخصصی این بیمارستان با اعتباری ۳ میلیارد ریالی بازسازی شده است، افزود: طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان شهید رجایی با اعتباری ۶ میلیارد ریالی اجرا شد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران به بازسازی بخش سی.تی.اسکن این بیمارستان اشاره کرد و گفت: بخش آی.سی.یو این بیمارستان با اعتبار ۷ میلیارد ریال تجهیز شد.
حافظ قرآن با اشاره به تجهیز بخش رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی، خاطرنشان کرد: بخش رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی با اعتباری ۸ میلیارد ریالی تجهیز و راه‌اندازی شد.
وی از راه‌اندازی بخش آی.سی.یو نوزادان در بیمارستان شهید رجایی گچساران خبر داد و گفت: از سال ۹۱ توسعه و بازسازی فضای فیزیکی این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۸۰ درصد فضای فیزیکی این بیمارستان بازسازی شده است.
همچنین معاون پارلمانی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی در این نشست وی ابراز کرد: امسال یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای از رده خارج کردن آمبولانس های بالای هفت سال قدمت هزینه شده است.
موهبتی ابراز داشت: در سال جاری بیش از ۷۷هزارمیلیارد ریال اعتبار برای بخش بهداشت و درمان تصویب شد که بخش عمده ای از این بودجه جذب و هزینه شده است، گفت: تکمیل طرح نوسازی ناوگان آمبولانس کشور به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
معاون پارلمانی وزیر بهداشت تصریح کرد: ۴۸ هزارمیلیارد ریال این اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها برای تامین تجهیزات بیمارستان ها ، ۲۹هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده مالیات برای پوشش درمانی به ویژه بیمارهای صعب العلاج تصویب شده است.
معاون پارلمانی وزیر بهداشت با یادآوری مزایای اجرای طرح جامع نظام سلامت در کشور بیان کرد: تعامل خوبی بین مجلس و دولت برای اجرای این طرح وجود دارد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان انجام گرفته و ما به آینده بسیار امیدوار هستیم.
غلامرضا تاجگردون در آئین تجلیل از پرستاران نمونه در گچساران که با حضور معاون پارلمانی وزیر بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، اظهار داشت: برگزاری آئین‌های تجلیل از قشرهای مختلف کاری بسیار ارزشمند بوده و این کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تداوم داشته و ان شاءالله تداوم دارد.
وی با بیان اینکه بحث سلامت یک بحث بسیار مهم و حیاتی بوده و باید مورد توجه جدی و بسیار ویژه قرار گیرد، افزود: وزارت بهداشت و درمان پیشانی خدمت‌رسانی به مردم عزیز بوده و همه ما باید قدر آن را بسیار بدانیم.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: خوشبختانه در یک، دو سال گذشته در بحث سلامت در کشور اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و طرح تحول نظام سلامت توانسته بخشی از دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت را برطرف کند.
تاجگردون خاطرنشان کرد: وقتی خبر اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم پرداختی مردم در بخش سلامت از ۴۰ درصد به ۶ درصد کاهش پیدا کرده، خوشحال می‌شویم و باید از زحمات مسئولان تقدیر کنیم.
وی به کمبود امکانات در حوزه بهداشت و درمان در گچساران اشاره کرد و افزود: تا چند وقت پیش به دلیل نبود امکانات ما قادر به نگه داشتن پزشک متخصص مغز و اعصاب در شهرستان نبودیم ولی الحمدالله اکنون کارهای خوبی در این حوزه در گچساران انجام شده و ما شاهد یک حرکت مثبت در این شهر هستیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به آینده بسیار امیدوار هستیم، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در شهرستان برطرف شود.ParastaranGachsaran (1) ParastaranGachsaran (54)
 ParastaranGachsaran (2) ParastaranGachsaran (3)  ParastaranGachsaran (5) ParastaranGachsaran (6) ParastaranGachsaran (7) ParastaranGachsaran (8)    ParastaranGachsaran (12) ParastaranGachsaran (13)  ParastaranGachsaran (15)   ParastaranGachsaran (18)  ParastaranGachsaran (20) ParastaranGachsaran (21) ParastaranGachsaran (22) ParastaranGachsaran (23) ParastaranGachsaran (24)  ParastaranGachsaran (26)    ParastaranGachsaran (31) ParastaranGachsaran (34) ParastaranGachsaran (35) ParastaranGachsaran (40)    ParastaranGachsaran (49) ParastaranGachsaran (50) ParastaranGachsaran (51)  ParastaranGachsaran (56) ParastaranGachsaran (57) ParastaranGachsaran (61) ParastaranGachsaran (62) ParastaranGachsaran (65) ParastaranGachsaran (70)


کد مطلب: 92358

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/92358/تجلیل-پرستاران-نمونه-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1