کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبرنگاران گچساران در هر شرایطی پایبند قانون باشند

9 اسفند 1393 ساعت 8:14


.amirNoroozi
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ضروری است که رسانه‌ها با رعایت اخلاق رسانه ای، حرمت همه مردم و مسئولان را حفظ کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران امیر حسین نوروزی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آنچه که برای یک خبرنگار لازم و ضروری بوده، داشتن دانش و بینش نسبت به کار خود و برخورد خرد ورزانه و منصف بوده است.
وی با بیان اینکه خبرنگار باید دانش کار داشته باشد و از اصول خبرنویسی و اصول روزنامه‌نگاری آشنایی کامل داشته باشد، افزود: خبرنگاران باید به قداست قلم و حرفه روزنامه‌نگاری توجه ویژه داشته باشد و از روی غرض قلم نزند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با تأکید بر اینکه بالابردن تعداد مخاطب به هر قیمتی، ارزش نیست، گفت: خبرنگاران و مدیران سایت‌ها باید در هر شرایطی به قانون، عرف و اخلاق پایبند بوده و به آن فکر کند.
نوروزی با بیان اینکه کمک به ایجاد آرامش و دوری از تنش‌های نابه‌جا و کاذب باید از سوی رسانه‌ها مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید اخلاق را رعایت و حرمت همه مردم و مسئولان را حفظ کنند.
وی با تأکید بر اینکه تهمت و افترا علاوه بر اینکه یک رفتار ناشایست دینی بوده، سبب هدر رفت سرمایه‌های انسانی می‌شود، گفت: خبرنگاران باید علم و توانایی و آگاهی وسیعی از مسائل و موضوعات داشته و به صحت و دقت در اخبار توجه ویژه داشته باشد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران به انتشار برخی کامنت‌های حاوی تهمت و توهین در برخی سایت‌ها در شهرستان و در استان اشاره کرد و افزود: کامنت به عنوان نظرگاه مخاطب در تفسیر خبر اگر تکمیل کننده خبر باشد امری بسیار پسندیده بوده ولی اگر حاوی توهین و تهمت به افراد باشد، کاری نادرست و ناپسند است.
نوروزی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات کامنت‌ها در برخی سایت‌ها به میدان تیر تبدیل می‌شوند و در این میدان تیر آدم‌های بی‌گناه مورد بی احترامی قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه برخی افراد در سایت‌ها از کامنت‌ها سوءاستفاده می‌کنند و مدیران سایت‌ها باید هوشیار باشند، عنوان کرد: مدیران سایت‌ها باید در انتشار اخبار و مدیریت کامنت‌ها نهایت دقت و توجه را داشته باشند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ضروری است که خبرنگاران و مدیران سایت‌ها بر علوم و دانش روزنامه‌نگاری خود بیفزایند و معلومات خود را بالا ببرند.


کد مطلب: 91983

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/91983/خبرنگاران-گچساران-شرایطی-پایبند-قانون-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1