کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادواره شهدای زیر ۱۵ سال در یاسوج برگزار شد

5 اسفند 1393 ساعت 22:05


 
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زندگینامه، دست نوشته ها و مجاهدت های مثال زدنی شهدای نوجوان زیر ۱۵ سال این استان و کشور جمع آوری و در اختیار نسل امروز قرار گیرد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر سه شنبه در یادواره ۵۴ شهید نوجوان زیر ۱۵ سال کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، افزود: برگزاری چنین یادواره هایی باید نتیجه بخش بوده و موجب آشنایی هر چه بیشتر نسل امروز با رشادت های تحسین برانگیز نسل های گذشته در دوران هشت سال دفاع مقدس شود.
وی بیان کرد: تمام شهدای کشور به ویژه شهیدان نوجوان در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل داشتن بصیرت لازم هدف و مسیر صحیح را شناخته و انتخاب کردند.

آیت الله ملک حسینی اظهار کرد: بر اساس روایات متعدد بسیاری از سربازان امام عصر (عج) در زمان ظهور جوانان با درایت، آگاه و دارای بصیرت هستند که به درستی تربیت شده اند و شهدای نوجوان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز چنین ویژگی های اخلاقی برجسته ای داشتند.
وی با اشاره به ایثارگری ها و مجاهدت های شهیدان نوجوان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: امام خمینی (ره) شهید نوجوان حسین فهمیده را به عنوان رهبر خود معرفی کرد.
آیت الله ملک حسینی شهادت را مهمترین رویداد و نقطه عطف دوران حیات هر انسان دانست و ابراز داشت: شهادت به عنوان یک حقیقت ناب نوعی توفیق الهی است که نصیب هر فردی نمی شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: نعمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی خون بهای شهیدان است و ریشه در حقایق ناب مکتب الهی اسلام دارد.
سید مصطفی مهدی افزود: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ شهید نوجوان زیر ۱۵ سال کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس ۵۴ نفر مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: پس از هماهنگی های لازم بین سپاه فتح و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برگزاری ۵۷ یادواره شهدای این استان تا پایان امسال در نقاط مختلف استان پیش بینی شد.
مهدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ یادواره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در شهرها و مراکز بخش های این استان برگزار شده و مابقی نیز تا پایان امسال برگزار خواهد شد.
در این آیین از خانواده ۵۴ شهید نوجوان زیر ۱۵ سال کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شد.
این یادواره با همکاری سپاه فتح، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و جمعی از مسوولان اجرایی، دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم استان نیز در آن حضور داشتند.
برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی شامل مداحی و سرود با موضوع شهید و شهادت در این آیین اجرا شد.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۴۳ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.


کد مطلب: 91744

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/91744/یادواره-شهدای-زیر-۱۵-سال-یاسوج-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1