کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار فرماندار دنا نسبت به کنترل محور ترانزیتی شمال به جنوب

2 اسفند 1393 ساعت 9:06


فرماندار دنا گفت: دستگاه‌های دولتی  مصرف کالاهای داخلی را با جدیت فرهنگ‌سازی کنند.6316t.JPG
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست فرماندار شهرستان دنا در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.
در ابتدای جلسه علی ‌تاج‌امیری فرماندار دنا با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی مقاومتی و استفاده از کالاهای داخلی راهگشای برون رفت از معضلات اقتصادی است و انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی در استفاده از کالاهای داخلی پیش‌قدم باشند.
تاج‌امیری در ادامه بیان کرد: شهرستان دنا با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی شمال به جنوب که یکی از مسیرهای پرتردد است و  و احتمال حمل و انتقال کالاهای غیرمجاز در این محور وجود دارد، نظارت و کنترل بیشتری را می‌طلبد.
نماینده عالی دولت در شهرستان دنا با بیان اینکه استفاده از تولیدات داخلی اقتصاد کشور را تقویت می‌کند، اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند کاهش قاچاق کالای خارجی را در پی‌داشته باشد و نیاز هست با تدابیر لازم امنیت چرخه اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه در شهرستان دنا تقویت شود.
تاج‌امیری به آثار زیانبار پدیده شوم قاچاق اشاره کرد و اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز بعنوان یک منبع درآمدی کاذب بدون رعایت سیر مراحل قانونی از جذب سرمایه‌گذار بویژه در بخش تولید جلوگیری می‌نماید.
وی افزود: به دلیل پایین بودن قیمت و کیفیت جنس قاچاق بر بازار داخلی تاثیر منفی می‌گذارد.
فرماندار دنا کاهش درآمدهای مالیاتی، بالارفتن نرخ بیکاری، تداخل در امر اقتصاد و تجارت و سلامت جامعه را از پیامدهای منفی قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی با جدیت و فرهنگ‌سازی مصارف کالاهای داخلی را ترویج  دهند.


کد مطلب: 91095

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/91095/هشدار-فرماندار-دنا-نسبت-کنترل-محور-ترانزیتی-شمال-جنوب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1