کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکل امنیتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

30 بهمن 1393 ساعت 13:12


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگترین مشکل استان اشتغال با محوریت کار دولتی و خدماتی است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سیدموسی خادمی صبح امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور قائم مقام و معاون وزیر کشور و مدیرکل تقسیمات کشوری برگزار شد، اظهار کرد: نبض سیاست در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر می‌زند  و هنوز ترکیب قبیله‌ای و قومی خود را حفظ کرده است و گاهاً همین مسائل قومی بر مسائل مهم از جمله انتخابات تاثیر بسزایی دارد و مشکلاتی در این زمینه هم بوجود می‌آید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فضای قومی و قبیله‌ای شکل‌های ناموزونی را در سطح استان به خود داده است که این یک تهدید است و آثار منفی زیادی را تاکنون به دنبال داشته است و استان کهگیلویه و بویراحمد با سیاست همزاد و پیدایش و شروع مسائل آن با بحث‌های سیاسی بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از بعد سیاست مثبت پس از انقلاب اسلامی در وقوع انقلاب اسلامی بوده که شهدای زیادی را تقدیم کرد که به نسبت جمعیت با تقدیم هزار و ۸۰۰ شهید از رتبه کشوری خوبی برخوردار است.
خادمی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمامی صحنه‌ها حضور همه‌جانبه دارند و در اوج مشارکت سیاسی خود از جمله انتخابات اولین استان با بالاترین درصد مشارکت حضور داشتند، گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با آگاهی سیاسی بالا بوده که میانگین اطلاعات سیاسی استان از سایر استان‌ها بالاتر است.
وی ادامه داد: متاسفانه استان زیاد در حوزه سیاسی وارد شده و همین امر باعث ایجاد وارد شدن مسائل شبه سیاسی شده که نبض سیاست بیشتر از موضوعات اقتصادی و اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تپد.
این مسئول گفت: کهگیلویه و بویراحمد ترکیب قومی و قبیله‌ای خود را حفظ کرده و بر همین اساس فرصت و هم تهدیدی ایجاد می‌شود.
وی گفت: ایجاد روحیه تعاملی و حفظ صداقت زندگی عشایری از ویژگی‌های خوب این نظام قومی و قبیله‌ای در استان است.
خادمی ادامه داد: باید نقاط قوت آن را حفظ و نقاط ضعف را حذف کرد چرا که موضوعات قبیله و طایفه‌ای تاثیرات خاصی را بر مسائل کلان می‌گذارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما استانی تماما شیعه و ولایت‌مدار بوده و در بحث حجاب و عفاف استانی پاک بوده که از آثار زندگی طایفه‌ای و شناختی که انسان‌ها نسبت به همدیگر دارند پدید آمده است.
این مسئول با بیان اینکه استان ما امنیتی نیست ادامه داد: در بحث نزاع‌های دسته‌جمعی مشکلاتی وجود دارد ولی در مجموع استانی امن بوده و در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر به نسبت دیگر استان‌ها استانی پاک بوده و وضعیت بهتری دارد.
خادمی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و آنچه که الان داریم مرهون خدمات انقلاب اسلامی است ولی با این حال به‌دلیل عقب‌ماندگی تاریخی وضع مطلوبی نداریم.
وی با بیان اینکه همگرایی نسبی و مطلوبی در بین مدیران و مدیران با نماینده ولی فقیه است، گفت: در دوران مدیریت کنونی هم‌گرایی بسیار خوبی در استان میان مسئولان و نمایندگان از یک سو و این ارتباط با مردم از سوی دیگر وجود دارد و هم‌گرایی کنونی از گذشته تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه نداشته است.
این مسئول با اشاره به وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: سرمایه‌گذاری‌های دولتی به هر دلیلی در این استان کمتر صورت گرفته و برای اینکه سیکل تشدید‌شونده فقر را از بین ببریم نیازمند وارد کردن سرمایه از بیرون هستیم و نیازمند بهبود زیرساخت‌ها هستیم.
خادمی گفت: استان در حوزه‌های علمی و فرهنگی رشد خوبی داشته ۲۳ واحد علمی با ۵۴ هزار دانشجو مشغول هستند.
خادمی گفت: در اشتغال‌زایی سهم دامپروری و کشاورزی کاهش پیدا کرده و عمده اشتغال در بخش خدمات بوده که عمدتا به نهادهای اداری برمی‌گردد که استانی دولت‌محور در بحث اشتغال است و مشکلی در استان داریم که اشتغال را زمانی معقول می‌دانند که در اداره‌ای مشغول باشند.


کد مطلب: 90734

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/90734/مشکل-امنیتی-کهگیلویه-بویراحمد-وجود-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1