کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیران از استخدام‌های غیرقانونی خودداری کنند

16 بهمن 1393 ساعت 3:04





معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام‌های غیرقانونی مردم را نسبت به مسئولان بدبین می‌کند.




 مجید محنایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دغدغه اصلی همه فارغ‌التحصیلان در استان بحث استخدام است، اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه همه دنبال ساماندهی استخدام‌های گذشته که قول داده شده بود بودیم فرصتی برای استخدام جدید وجود نداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظیفه امور استخدامی دولت تدبیر و امید به معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارتخانه‌ها واگذار شده است، افزود: اولین آزمون استخدامی در استان اردیبهشت ۹۴ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نحوه جذب نیروهای قراردادی نظم خاصی ندارد، عنوان کرد: در جذب نیروهای شرکتی، شرکت‌ها در مناقصه شرکت می‌کنند و شرکت برنده باید نیروهای خود را جهت انجام فعالیتی که مشخص شده است، استخدام کند و شاهد هستیم این نیروهای شرکتی اغلب از طرف مدیران نافذ آن دستگاه انتخاب می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: ما معتقدیم که این گونه جذب نیرو در ادارات موجب بدبینی در میان مردم می‌شود و شرکت‌ها برای استخدام یک نفر باید فراخوان منتشر کنند و آزمون برگزار شود تا فرصت برابر برای همه ایجاد شود.

محنایی با بیان اینکه بیشتر فارغ‌التحصیلان در زمینه استخدام به دنبال کار دولتی هستند و با ریزبینی و حساسیت خاصی استخدام‌ها را در استان زیر نظر دارند، گفت: پس بهتر است در استخدام‌های شرکتی و قراردادی آزمون برگزار شود.

وی از جوانان و فارغ‌التحصیلان خواست تنها به دنبال استخدام در ادارات دولتی نباشند، بلکه با ورود به بخش خصوصی و کارآفرینی دین خود را نسبت به جامعه ادا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزایش درآمد‌ها و بحث نفت را در استخدام‌ها بی‌تأثیر ندانست و گفت: در آزمونی که اردیبهشت ۹۴ برگزار می‌شود همه اهرم‌های نظارتی وجود دارد و کسانی که در این آزمون نمره بالایی کسب کنند و شایستگی داشته باشند می‌توانند فرصت خدمت در جامعه را پیدا کنند.


کد مطلب: 87523

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/87523/مدیران-استخدام-های-غیرقانونی-خودداری-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1