کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقش زنان در انقلاب اسلامی را نباید نادیده گرفت

14 بهمن 1393 ساعت 19:35


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمی‌توان نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نادیده گرفت.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، زینب قربانی‌خلف‌آباد عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از مهمترین حرکت‌های اجتماعی است که زنان نقشی بسزایی در پیروزی آن داشتند.ketab
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: نقش تاثیرگذار زنان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نمونه‌های درخشانی است که اهمیت جایگاه زنان را در تاریخ انقلاب به تصویر می‌کشد.
قربانی با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و سخنان امام خمینی(ره) پیرامون این موضوع، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی در سخنان خود به حضور زنان در انقلاب اشاره کرده‌اند و در وقتی فرمودند؛ «مردها به تبع زن‌ها در دفاع از انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند»
این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره)، اظهار کرد: نمی‌توان نقش زنان را در پیروزی انقلاب اسلامی نادیده گرفت و مردان مرهون شجاعت زنان هستند، امروز زنان باید دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی خود را حفظ کنند.
افتتاح ۹ باب کتابخانه عمومی تا پایان سال ۹۳
قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های عمرانی در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ۹ باب کتابخانه عمومی تا پایان سال در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان که ۸ باب آن در روستاها و یک باب کتابخانه عمومی در شهر یاسوج افتتاح خواهد شد.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ باب کتابخانه عمومی دارد که با افتتاح این ۹ کتابخانه، مجموعاً کهگیلویه و بویراحمد صاحب ۲۹ کتابخانه عمومی می‌شود.
مدیرکل کتابخانه عمومی کهگیلویه و بویراحمد همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی استان‌های کمتر توسعه یافته در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی کردند و به این استان در حوزه کتاب نیز خدمات خوبی ارائه شد.
عضوگیری رایگان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و غبارروبی گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر است.
قربانی گفت: جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین کتاب از اولویت‌های کاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بود که این اداره‌کل با همکاری موسسه آموزشی و فرهنگی قلم‌چی موفق به تجهیز برخی از کتابخانه‌های عمومی استان شد.
وی افزود: در روستاهای بن‌زرد پاتاوه و پس‌رش چاروسا با مشارکت مردم و خیرین کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی شد.
قربانی اضافه کرد: خیر چاروسایی منزل مسکونی خود را با زیربنای ۱۵۰ متر برای راه‌اندازی کتابخانه در روستای پس‌رش در اختیار کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد قرار داد.
این مسئول افزود: کتابخانه روستایی بن‌زرد پاتاوه با اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیون و ۷۸۶ هزار ریال و با همکاری موسسه قلم‌چی کشور به تمام امکانات لازم مجهز و راه‌اندازی شد.
انتهای پیام/خشت‌زر


کد مطلب: 87250

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/87250/نقش-زنان-انقلاب-اسلامی-نباید-نادیده-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1