کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کاروان مسئولان به چرام چه خبر بود؟

14 بهمن 1393 ساعت 15:35


سومین روز دهه فجر استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مسئولان ارشد استان به شهرستان چرام برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی سفر کردند.dena (1)

افتتاح گازرسانی به روستاهای دره آخوند و امام‌زاده علی(ع) سرفاریاب

به گزارش کبنانیوز از چرام، در سومین روز از دهه پرفروغ فجر گازرسانی به روستاهای دره آخوند و امام زاده علی (ع) از توابع بخش سرفاریاب شهرستان چرام روز سه شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره بر داری رسید.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سومین روز از دهه مبارک فجر بعد از تجدید میثاق با گلزار مطهر شهدا پروژه های افتتاحی و گلنگ زنی شهرستان چرام را مورد بررسی قرار داد.

سید موسی خادمی در آیین گاز رسانی به روستاهای دره آخوند و امام زاده علی به خبرنگار ایرنا گفت: فاز اول این پروژه با هزینه بالغ بر شش میلیارد ریال انجام شد.

وی جمعیت برخوردار از نعمت گاز را ۱۲۰ خانوار و طول شبکه اجرای این پروژه را ۱۲ هزار متر اعلام کرد.

فرماندار چرام نیز در این آیین گفت: ۱۸ پروژه عمرانی در سومین روز دهه فجر با حضور مسوولان اسستانی و شهرستانی در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

ابراهیم فتاح پور اعتبار پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شهرستان چرام را ۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی احداث دکل گیرنده دیجیتال روستای سادات امامزاده علی، اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستای نهم،بهره برداری از ساختمان آب و فاضلاب شهری چرام ، آبرسانی به سایت مسکن مهر، توسعه و احداث روشنایی جاده امامزاده بی بی رشیده ، طرح بیابان زدایی و جنگل کاری روستای القچین علیا و احداث خانه بهداشت روستای بردیان را از دیگر پروژه های افتتاحی شهرستان چرام اعلام کرد.

* تقویت پوشش شبکه دیجیتال در روستاها یک نیاز فرهنگی است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به افزایش روز افزون شبکه های ماهواره ای و تاثیر پذیری روستاها گفت: تقویت پوشش شبکه های دیجیتال در روستاها یکی از الزامات تقویت فعالیت های فرهنگی است.

*افتتاح و گلنگ زنی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان چرام
سید موسی خادمی در سومین روز از دهه مبارکه فجر در آیین افتتاح و گلنگ زنی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان چرام و افزود: با توجه به گسترش توسعه شبکه های اجتماعی و ماهواره ، راه اندازی شبکه های دیجیتال برای زیرپوشش بردن روستاها نقش مهمی در مبارزه با این معضل دارد.

وی با بیان اینکه ۴۷درصدجمعت استان در روستاها سکونت دارد افزود: توسعه شبکه های دیجینال در روستاها یک ضرورت و اولویت مهم بخش فرهنگ محسوب می شود.

معاون فنی صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون در سطح استان ۳۳ شبکه دیجیتال راه اندازی شده است.

نوذر استوار اعتبار هزینه شده را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۳ شبکه دیجیتال در دولت تدبیرو امید راه اندازی شد.

شبکه دیجیتال روستای ۱۲۰ خانواری سادات امام زاده علی واقع در ۶۰ کیلومتری یاسوج، با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و مدیران استانی و فرماندار چرام برای افتتاح پروژه‌های سادات امام‌علی به این منطقه سفر کردند.
هوشنگ صیدالی در مراسم گازرسانی به منطقه دره‌آخوند و امام‌زاده علی اظهار کرد: با سرلوحه قرار دادن اصل توسعه و رفع محرومیت همه توان اجرایی خود را در جهت گازرسانی به تمام نقاطق استان به‌کار گرفته‌ایم.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند و و در حال حاضر با حرکت و شتاب بیشتری در حال گازرسانی به روستا‌های واجد شرایط در استان هستیم.
وی با اشاره به گازرسانی به روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به وجود ۷۵۲ روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان هم‌اکنون تعداد ۴۳۱ روستا گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های گازرسانی روستا‌ی استان در دهه فجر بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گازرسانی به ۲۴ روستا در شهرستان‌های چرام، امام‌زاده علی، دره‌آخوند و با جمعیتی ۴۴۰ نفر و ۱۲۰ خانوار و اجرای ۱۱ هزار و ۶۲۵ متر شبکه فولادی و پلی‌اتلین و اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۷۰ ریال خبر داد.
بهره‌برداری از ۲۳ شبکه دیجیتال با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان
معاون فنی صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری از ۲۳ شبکه دیجیتال با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان خبر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به همراه معاونین و مسئولان شهرستانی در سومین روز از دهه مبارکه فجر برای افتتاح و گلنگ‌زنی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان چرام در این شهرستان حضور پیدا کرد.
علیر‌ضا اشعه معاون فنی صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به گسترش توسعه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره، راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال برای زیرپوشش بردن روستاها نقش مهمی در مبارزه با این معضل دارد.
معاون فنی صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در سطح استان ۳۳ شبکه دیجیتال راه‌اندازی شده است.
وی اعتبار هزینه شده را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ شبکه دیجیتال در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شد.
اشعه عنوان کرد: افتتاح شبکه دیجیتال روستای ۱۲۰ خانواری سادات امام‌زاده علی واقع در ۶۰ کیلومتری یاسوج دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
کلنگ‌زنی پروژه عملیات سد سنگی ملاتی سرفاریاب

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد پروژه عملیات سد سنگی ملاتی سرفاریاب کلنگ‌زنی شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به همراه معاونین و مسئولان شهرستانی در سومین روز از دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان چرام در این شهرستان سفر کرد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم کلنگ‌زنی پروژه عملیات سد سنگی‌ ملاتی سرفاریاب اظهار کرد: حجم این پروژه هزار و ۸۰۰ متر مکعب و تأمین اعتبار آن از محل طرح‌‌های سد‌های موجود با اعتبار ۱۹۹میلیون تومان است که براساس مطالعات آبخیزداری انجام گرفته است.
عزیزالله بهشتی‌رو تصریح کرد: از فواید این سد کنترل سیلاب‌ها و رسوب و همچنین کمک به حفظ حوزه‌های آب زیرزمینی و موجب کاهش رسوبات به سد کوثر می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: ۱۶ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی و آبخیزداری این سد انجام گرفته و ۲۷ متر مکعب عملیات سنگ و سیمان و دو هزار و ۱۰۰ متر مکعب عملیات سازه گاویونی و ۱۴ هزار متر مکعب خشکین برای این سد پیش‌بینی می‌شود.
سرکشی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از خانواده امدادگر شهیدحسین‌ تقی‌نژاد
همزمان با حضور مسئولان ارشد استانی در چرام، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از خانواده امدادگر شهیدحسین‌ تقی‌نژاد سرکشی کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان استانی امروز سفری یک روزه برای افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرستان چرام داشتند.
همزمان با سومین روز از ایام‌الله دهه‌ فجر انقلاب اسلامی مسئولان استانی از جمله مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خانواده شهید امدادگر حسین تقی‌نژاد سرکشی کردند.
در این دیدار سیدمحمود داربام مسئول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اکنون بهترین رویکرد در خصوص رسیدگی به امور ایثارگران را در استان شاهد هستیم، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به همت استاندار و معاونین و سایر مسئولان اکنون در کشور از حیث سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران در کشور یکی از استان‌های برتر به‌شمار می‌رود.
این مسئول افزود: استاندار و معاونین برنامه‌های خود را در هر شهرستان و در هر سفر با حضور در گلزار شهدا آغاز کرده و پایان هر برنامه‌ای نیز حضور در خانواده شهدای شهرستان است.
داربام در ادامه گفت: اکنون مسئولان بنیاد شهید و مجموعه استانداری به کمک هم و در تعاملی خوب و سازنده به‌دنبال رفع مشکلات خانواده شهدا و مجموعه ایثارگران هستند.
وی گفت: از برنامه‌های ما در استان در مجموعه امور ایثارگران این است که مشاوران وزرا در امور ایثارگران را در دستگاه‌های مختلف به استان دعوت کنیم همچنان که یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران و همچنین مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران به استان سفر کردند و جامعه ایثارگری به‌صورت رو در رو مشکلات خود را با این مسئولان در میان گذاشتند.
 ۲۴روستای کهگیلویه وبویراحمد دهه فجر از نعمت گاز بهره مند می شوند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ روستای استان در دهه فجر از نعمت گاز بهره مند می شوند.
سید موسی خادمی ظهر سه شنبه در آیین افتتاح پروژه های شهرستان چرام در جمع خبرنگاران افزود: با گازرسانی به این تعداد روستا، یکهزار و ۱۱۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۲۵۰ نفر در استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی بیان کرد: برای تکمیل طرح های گاز رسانی استان ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ مییلون ریال هزینه شده است.
خادمی اظهار داشت: ۱۱ پروژه بزرگ گازرسانی هم در سطح این استان در دست اجراست که به زودی به پایان می رسند.
وی بیان کرد: با گازرسانی به این روستاها تعداد روستاهای گازدار استان به ۴۱۵ روستا خواهد رسید.
استاندار افزود: ۶۳۴ روستا در این استان شرایط گاز دار شدن را  دارند که تاکنون ۵۷ درصد از جمعیت این روستاها از نعمت گاز برخوردار شده اند.
خادمی بیان داشت: گازرسانی یکی از شاخصه های عمران روستایی است که موجب کاهش استفاده از سوختهای گیاهی و جلوگیری از تخریب جنگلهای استان می شود.
وی عنوان کرد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن و عدم اجرای کامل طرح هادی، هزینه گازرسانی به روستاهای این استان چندین برابر سایر استانهاست.
http://media.mehrnews.com/d/2015/01/25/3/765857.jpg


فرماندار چرام:
مهمترین مشکل منطقه سادات امام‌زاده علی(ع) آب آشامیدنی است
فرماندار چرام با بیان برخی مشکلات منطقه سادات امام‌زاده علی گفت: آب آشامیدنی مهمترین مشکل منطقه سادات امام‌زاده علی(ع) است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین و مسئولان شهرستانی در سومین روز از دهه مبارک فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی چرام به این شهرستان سفر کرد.

ابراهیم فتاح‌پور ظهر امروز در این آیین با بیان این‌که افتتاح این پروژه‌ها نمادین است، اظهار کرد: مهم بیان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است چرا که این خدمات قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

فرماندار چرام رفع مشکلات را از مهمترین اولویت‌های مسئولان دانست و افزود: حضور استاندار و بررسی مشکلات مردم از نزدیک قابل تقدیر است و این موجب دلگرمی مردم منطقه می‌شود.

وی با بیان برخی از مشکلات این مناطق افزود: مهم‌ترین مشکل منطقه سادات امام‌زاده علی(ع) آب شرب است و با بررسی‌های صورت‌گرفته همه روستا‌ها با این مشکل مواجه هستند.

فتاح‌پور با اشاره به ساماندهی امام‌زاده علی(ع) خاطرنشان کرد: تسریع در روند ساماندهی امام‌زاده علی(ع) از ضروریات است و این نیاز به تلاش بیشتری دارد.

وی ساماندهی گلزار شهدا، بهسازی جاده دره‌آخوند و امام‌زاده علی، گازرسانی و آب شرب را از مهمترین مشکلات این منطقه عنوان کرد.

فتاح‌پور خاطرنشان کرد: جاده امام‌زاده علی(ع) به‌دلیل صعب‌العبور بودن نیازمند به ایجاد یک شعبه شرکت برق است که از شهرستان بویراحمد جدا شود و امیدواریم مسئولان به این امر توجه کنند.

فرماندار چرام با بیان اینکه در حوزه بهداشت شاهد خدمات خوبی هستیم، افزود: کمبود امکانات مهمترین مشکلات این منطقه است برای مثال سرفاریاب دارای یک آمبولانس غیرقابل استفاده است.

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
افتتاح پروژه ۱۵۰ هکتاری توسعه گونه‌های جنگلی القیچن چرام

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افتتاح پروژه ۱۵۰ هکتاری توسعه گونه‌های جنگلی القیچن چرام انجام شد.
در دومین روز از سفرهای استانی مسئولان ارشد استانی کهگیلویه و بویراحمد که مقصد آن شهرستان چرام بود، پروژه توسعه جنگلی القچین علیا و سفلای شهرستان چرام به مساحت ۱۵۰ هکتار افتتاح شد.
در این آیین حبیب‌الله پیوسته‌گر مدیر منابع طبیعی شهرستان چرام با بیان این که از نظر گونه‌های گیاهی و مراتع در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد این شهرستان دارای ذخایر و منابع کم‌نظیری است، اظهار کرد: حفظ و حراست از این گونه‌ها بیش از هر کاری در دستور کار منابع طبیعی چرام قرار دارد.
وی گفت: امروز این طرح ۱۵۰ هکتاری در القچین چرام با اعتبارات ۴۹۵ میلیون ریالی افتتاح می‌شود که در آن‌گونه بادام اسکوپاریا کاشته شده و به نمایندگی از چند طرح دیگر منابع طبیعی این شهرستان افتتاح می‌شود.
مدیر منابع طبیعی چرام به دیگر اقداماتی که منابع طبیعی چرام در دستور کار قرار دارد اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی چرام پروژه‌ جنگل‌کاری ۵۷۰ هکتاری را در مناطق پشت سد کوثر، نازمکان و سایر مناطق و همچنین پروژه نهال‌کاری با گونه‌های کنار و اکالیپتوس و کهور را در دستور کار قرار داده است.
پیوسته‌گر تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر که هم به عرصه‌های طبیعی کمک کرده و هم در نوع خود اشتغال و تولید ایجاد می‌کند پروژه کاشت گیاهان دارویی است که می‌تواند یکی از راه‌های توسعه اقتصادی استان باشد.
وی از چرام به‌عنوان یکی از مناطق مستعد برای کاشت گیاهان دارویی نام برد و افزود: پروژه کاشت گیاهان دارویی به مساحت دو هزار و ۲۰۰ هکتاری را در دستور کار داریم.
این مسئول بیان داشت: گونه‌های گیاهان دارویی مورد نظر در این مساحت از منابع طبیعی شامل آنغوزه، کرفس و باریچه است که در مناطقی همچون جوخانه، چالی‌گرا، چاسخار، سادات، دمه با مشارکت مردم انجام می‌شود.
پیوسته‌گر، مشارکت مردمی را تنها راه کمک به منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب دانست و گفت: اگر مردم را در این امر وارد نکنیم به تنهایی و با امکانات کمی که وجود دارد نخواهیم توانست مشکلات را برطرف کنیم.
وی افزود: برای مثال مردم در آتش‌سوزی جنگل‌ها به کمک مسئولان می‌آیند و در برخی مواقع اگر کمک‌های مردمی نباشد مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.
در دیدار با خانواده شهید ارجاسب علیزاده مطرح شد
اشتغال جوانان شهدا را هم خشنود می‌کند/رویکرد دولت یازدهم به جامعه ایثارگری شعار نیست
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با خانواده شهید ارجاسب علیزاده گفت: اشتغال جوانان شهدا را هم خشنود می‌کند.
سید موسی خادمی در دیدار با خانواده شهید ارجاسب علیزاده که یکی از برنامه‌های سفر یک روزه مسئولان ارشد استانی برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دهه فجر این شهرستان بود، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس در کشور از استان‌های نمونه بود که به نسبت وسعت و جمعیت بیشترین ایثارگری و فداکاری را داشت.
وی گفت: همه ملت رشد ایران در تمامی مناطق افتخارآفرینی کردند که استان کهگیلویه و بویراحمد با موقعیتی که داشت بیشترین افتخارت را آفرید.
خادمی با گرامی ‌داشت یاد و خاطره هزار و ۸۰۰ شهید استان تصریح کرد: باید از خانواده شهدا برای ساختن استان به عنوان الگو و نمونه‌های صبر و مقاومت استفاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همه دولت‌ها ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگری وجود داشته و اصولاً باید در هر دوره بیش از گذشته این پیوند معنوی وجود داشته باشد.
خادمی تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در خصوص جامعه ایثارگری در حد شعار و حرف نیست، بلکه هدف این است که در عمل و بدون وعده و شعار برای جامعه ایثارگری خدمت کرد.
مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان چرام به عنوان یکی از مناطق مستعد برای سرمایه‌گذاری در امور مختلف یاد کرد و گفت: امروز یکی از راه‌های خشنودی شهدا از عملکرد مسئولان این است که به فکر ایجاد اشتغال برای قشر جوان باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای انسانی، منابع معدنی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین کشاورزی چرام را در استان جز نمونه‌ها دانست و گفت: برای به فعل درآوردن این ظرفیت‌ها مسئولان باید تلاش جهادی داشته باشند.
در ادامه سید مصطفی مهدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که کل شهرستان چرام تعداد ۱۳۵ شهید به نظام و انقلاب هدیه کرده است، افزود: برای ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان تاکنون کارهای خوبی انجام شده است.
وی گفت: تعداد ۳۷۹ جانباز در این شهرستان کوچک وجود دارد که همه نمایانگر عمق ایثارگری جوانان رشید و ولایتمدار چرامی در هشت سال دفاع مقدس بوده است.
بهره‌برداری از فاز اول طرح تولید بتن آماده در شهرک صنعتی بردیان چرام
در سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بهره‌برداری از فاز اول طرح تولید بتن آماده در شهرک صنعتی بردیان چرام آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی مسئولان ارشد استانی کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان چرام سفری یک روزه داشتند.
به گزارش فارس، بعد از ظهر امرز و پس از افتتاح چندین ظرح و پروژه عمرانی نوبت به بهره‌برداری از فاز نخست طرح تولید بتن آماده در شهرک صنعتی بردیان چرام رسید.
در این آیین، سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان مشخصات این طرح اظهار کرد: پروژه تولید بتن آماده در شهرک صنعتی بردیان چرام با مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی گفت: در این بین، ۸ میلیارد ریال سهم آورده مجری طرح بود و مبلغ ۴ میلیارد ریال نیز با مشارکت بانک صنعت و معدن در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی این پروژه ۲۰۰ هزار تن در سال است که اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد خواهد کرد.


با حضور مسئولان استانی صورت گرفت
کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی چرام



با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چرام و جمعی از مسئولان و کارشناسان، پروژه‌های منابع طبیعی در چرام، کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

 


 


 


 
عزت‌الله بهشتی‌فرد در مراسم کلنگ‌زنی پروژه عملیات سد سنگی‌ ملاتی سرفاریاب، حجم پروژه نامبرده را ۱۸۰۰ مترمکعب و اعتبار آن را بالغ بر یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص اظهار کرد: حوزه آبخیزداری سرفاریاب چرام وسعتی بالغ بر ۲۸۹۰۰ هکتار دارد و براساس مطالعات انجام شده، ۲۷ هزار مترمکعب عملیات سنگی ملاتی، ۲۱ هزار مترمکعب عملیات گابیونی و ۱۴ هزار مترمکعب عملیات گابیونی برای این حوزه پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۶ هزار مترمکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در حوزه نامبرده انجام شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را کنترل سیلاب و رسوبات، ذخیره نزولات جوی، تقویت و بهبود سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از هدر رفت آب و خاک دانست و گفت: ۳۲ هزار هکتار عملیات بیولوژیکی از قبیل بذر کاری و کپه کاری در حوزه سرفاریاب انجام گرفته است.

وی، نحوه اجرای پروژه‌های آبخیزداری را از بالادست حوزه به سمت پایین دست حوزه بیان کرد.

سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در زمان مراسم کلنگ زنی این پروژه، عنوان داشت: این پروژه‌ها با کنترل سیل و رسوب و ذخیره آب‌های جاری موجب رضایت مردم می‌شود که امیدواریم در آینده  بتوانیم از این قبیل پروژه‌ها در راستای کنترل فرسایش خاک داشته باشیم.

در ادامه، پروژه توسعه جنگل کاری با گونه بادام اسکوپاریا در منطقه القچین و تمبی شهرستان چرام افتتاح  شد.

این پروژه مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هکتار و با اعتبار ۴۹۵ میلیون ریال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام انجام شده است.

حبیب‌الله پیوسته‌گر در همین رابطه از اجرای ۵۷۰ هکتار جنگل کاری در سطح شهرستان چرام با اعتبار یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال در سال جاری خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام همچنین به پروژه‌های دیگر این اداره اشاره کرد و افزود: نهالکاری با گونه‌های کنار، اکالیپتوس، کهور به مساحت ۶۰ هکتار در منطقه تمبی و بردیان، کاشت گیاهان دارویی به مساحت ۲۲۰۰ هکتار با گونه‌های جاشیر، انغوزه، باریجه و کرفس در مناطق سردسیری شهرستان چرام مانند جوخانه، سرکوه نور، دامور، چالیگرو، سادات و دمه با مشارکت مردم در سال جاری انجام شده است.




انتهای پیام/ف


کد مطلب: 87189

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/87189/کاروان-مسئولان-چرام-خبر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1