کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدور ۱۸۰۰ پروانه کسب در کهگیلویه و بویراحمد

1 بهمن 1393 ساعت 12:25


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۸۰۰ پروانه کسب صنفی در تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، عبدالحمید جهانبین با بیان اینکه ۲ هزار و پانصد فرصت شغلی راه آورد صدور این تعداد پروانه کسب بوده است افزود: اصناف نقشی حساس و اثرگذار در شرایط اقتصادی و ایجاد اشتغال در سطح کشور دارند.
جهانبین خاطر نشان کرد: عمده پروانه کسب های صادره در زمینه مشاور املاک و خودرو، خوار و بار فروشی و پوشاک بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: در کهگیلویه و بویراحمد ۷ اتاق اصناف، ۹۸ اتحادیه صنفی در قالب حدود ۹۵۰ رسته صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی وجود دارد که در آیین نامه های اتحادیه های صنفی، وظایف اتحادیه ساماندهی امور قانونی و اجرایی و وظایف واحدهای صنفی و نظارت بر رعایت موارد قانونی و صنفی را بر عهده دارند.
وی در ادامه با اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از اصناف استان اشاره نمود و افزود: رایزنی های لازم در خصوص اعطا تسهیلات کم بهره، برگزاری دوره های آموزشی اصناف، هموار ساختن ورود اصناف در حوزه تجارت و صادرات، پیگیری در خصوص تعدیل نمودن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری در حال انجام است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 84738

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/84738/صدور-۱۸۰۰-پروانه-کسب-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1