کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر فرهنگ و ارشاد استان هم نباشد اتفاقی نمی‌افتد

2 بهمن 1393 ساعت 11:03


مخاطب کبنانیوز*kohgilye
در وب سایت محلی کبنانیوز یکی از هم استانی های عزیز مطلبی تحت عنوان «شباهت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با دولت وحدت ملی افغانستان» ارایه کرده است که در نگاه اول اتفاقی نادر و عجیب است و باورش بسیار سخت است که در سالی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند در عرصه فرهنگ همجون عرصه اقتصادی کار و تلاش جهادی صورت گیرد اداره فرهنگ و ارشاد یک شهرستان بزرگ همانند کهگیلویه بیش از پنج ماه مدیر و یا سرپرست نداشته باشد و پرسنل اداره صرفا یک حضور فیزیکی در اداره داشته باشند.
ولی این دوست بزرگوار از یاد برده است که در بسیاری از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد که ظاهرا فعالند و مدیرکل هم دارند هیچ اتفاقی نمی افتد و با تعطیلی تفاوتی ندارند مثلا در همین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال گذشت و حتی بیشتر چه اتفاق خوبی انجام شده است؟ و در یک سال گذشته چه کار و برنامه فرهنگی در این اداره صورت گرفته است؟ اصلا اگر این اداره نباشد چه اتفاقی برای مردم می افتد. امروزه مردم این استان تحت ارزش های دینی و فرهنگ غنی محلی که ساخته هیچ دستگاهی نمی باشد کماکان دارای هویت و شناسنامه بزرگی هستند و تاکنون منتظر دستور العمل دستگاه های فرهنگی ننشسته اند. هر چند همین اهمال کاری آقایان و خرج بودجه فرهنگی در جاهای نامربوط سبب برخی آسیب ها گردیده است و امروز هر لحظه خطر سیطره ی کامل شبکه‌های ماهواره ای احساس می گردد. اما مردم ما و خانواده ها خود جور دستگاه های فرهنگی را می کشند.
نه تنها فرهنگ و ارشاد نباشد برای مردم فرقی نمی کند که اصلا فرمانداری کهگیلویه تعطیل شود هم به نظر تفاوت چندانی برای مردم ندارد همچنان که در یک سال نیم گذشته این گونه بوده است و مردم مدت هاست به مسائل این چنینی عادت کرده اند. یا حتی کهگیلویه نماینده نداشته باشد مگر نماینده این شهرستان در مجلس تا الان منشا چه اتفاقاتی برای شهرستان بوده است؟ که نبودنش خسران باشد ؟
پیشنهاد کلی ما شبیه دوست نویسنده‌مان آن است که اصلا نیازی به خیلی از ادارات نیست و تجمیع و یا تعطیلی آنها اتفاقا خدمتی است به مردم که امروز با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند . و شاید هم اگر اکبر نیکزاد که در تخریب ید بلندی داشت بیشتر در استان می ماند و ساختمان فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد را ضمیمه تپه ی ویران شده استانداری می نمود موجب می شد کمتر بی تدبیری برخی مسئولین بی توجه امروز به فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم بیاید و استاندار و معاون سیاسی و امنیتی اش دیگر دغدغه چیزی نداشتند و به همان سخنرانی های تکراری و وعده هایی که مردم خود بهتر می دانند ته شان چه خبر است قانع می بودند.

 
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 84647

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/84647/اگر-فرهنگ-ارشاد-استان-هم-نباشد-اتفاقی-نمی-افتد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1