تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۸۲۸۵۴

توصیه‌های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به رسانه‌ها

۲
۰
کبنا ؛امام جمعه موقت یاسوج مطرح کرد
نقش مهم رسانه‌ در معرفی چهره پلید تکفیری‌ها و سلفی‌ها
امام جمعه موقت یاسوج گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در رو کردن چهره پلید سلفی‌ها و تکفیری‌ها دارند.
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام اظهار کرد: مسلمانان باید از این ظرفیت بزرگ برای اتحاد و پیوند هر چه بیشتر استفاده کنند.
امام جمعه موقت یاسوج نقش وحدت را برای دفاع از جامعه اسلامی در برابر استکبار جهانی مهم دانست و گفت: مسلمانان باید با سلاح وحدت به مقابله با دشمن بروند و اگر این‌گونه شد مشکلات امروزی را نخواهیم داشت.
موسوی‌اعظم بیان داشت: پیامبر اسلام و شخصیت و ابعاد مختلف زندگی آن حضرت می‌تواند بهترین محور وحدت میان جامعه و امت بزرگ اسلامی باشد.
خطیب موقت جمعه یاسوج پایه همه نعمت‌ها را اصل نبوت دانست و با بیان این که برای این نعمت انسان باید بیش از هر چیز دیگر شکرگزار خداوند باشد، تصریح کرد: خداوند پیامبران را بیش از هر چیز برای تزکیه نفس جامعه فرستاد تا دچار خسران و ضرر نشوند.
این مقام مسئول با تسلیت سالگرد شهادت شهید رهبر، خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی که در دفاع مقدس به شهادت رسید به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه و مطبوعات نقش انکارناپذیری در بیان حقایق و مشکلات و نقاط قوت و ضعف دارند.
وی وظیفه رسانه‌های انقلابی و متعهد را رو کردن چهره دشمنان اسلام و دشمنان جامعه بشری ذکر کرد و افزود: رسانه‌ها نقش خوبی تاکنون در شناسایی و معرفی چهره پلید سلفی‌ها و تکفیری‌ها داشته‌اند.

امام جمعه چرام:
رسانه‌های مجازی کهگیلویه و بویراحمد از دروغ‌پراکنی و طرح مسائل اختلافی دوری کنند
امام جمعه چرام، گفت: رسانه‌های مجازی کهگیلویه و بویراحمد از دروغ‌پراکنی و طرح مسائل اختلافی دوری کنند.


حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)، اظهار امیدواری کرد: با رفتار و گفتار خود دل اهل بیت(ع) را به درد نیاوریم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) مایه رحمت، عطوفت و مهربانی با مومنین و یاران خود بود و در مقابل با دشمنان قسم خورده اسلام قاطعانه برخورد می‌کرد، ادامه داد: این امر باید هم در عرصه داخلی و خارجی برای همه پیروان آن حضرت درس باشد.

وی افزود: امروز وجود پیامبر اسلام(ص)، راحت‌ترین وسیله ممکن برای اتحاد و وحدت میان مسلمانان است.

این مسئول اضافه کرد: در عرصه داخلی همه احزاب و گروه‌های سیاسی که علاقمند به نظام و انقلاب هستند باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و حزبی با تمام توان با یکدلی و وحدت در جهت رشد و ترقی نظام تلاش کنند و بدانند با اختلاف و دشمنی تنها  ضرر آن متوجه نظام خواهد شد و دشمنان از اختلاف سود خواهند برد.

طزری عنوان کرد: در عرصه خارجی نیز باید همه مسلمانان با تکیه بر مشترکات در مقابل دشمنانی که با تمام توان برای ضربه زدن به اسلام بسیج شده‌اند، بایستند و به مصداق آیه شریفه «اشداء علیالکفار رحماء بینهم» باشند چرا که آنچه را دشمن در عرصه داخلی نمی‌خواهد همین وحدت و یکپارچگی است

*ولایت، محور وحدت است و قرار دادن محوری غیر از ولایت خطای نابخشودنی است

خطیب جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه در دیداری که مردم قم با مقام معظم رهبری داشتند معظم‌له به نکات مهمی اشاره کردند، گفت: نکته اول اینکه نباید گذاشت روزهای مهم و حساس تاریخ انقلاب به دست فراموشی سپرده شود که اگر این اتفاق افتاد ملتی که گذشته خود را فراموش کند دیگر نخواهد توانست در آینده افتخار آفرین شود.

وی، تصریح کرد: بنابراین به خاطر داشتن و زنده نگه داشتن روزهای مهم مانند ۲۲ بهمن، ۱۹ دی و ۹ دی از وظایف دلسوزان انقلاب است و عده‌ای امروز به دنبال فراموش کردن این ایام هستند.

طزری ادامه داد: مردم جامعه را به دو گروه تقسیم کردن خطای بزرگی است که مسئولان و اصحاب قلم و مطبوعات باید به آن توجه داشته باشند و بدانند افتخارات نظام و انقلاب در صورتی به دست می‌آید که ملت وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده باشند.

امام جمعه چرام با تأکید بر اینکه همه مردم کشور ما با هر سلیقه حزبی و سیاسی حول محور ولایت جمع شده‌اند، عنوان داشت: جدا کردن مردم و محور قرار دادن چیز دیگری جز ولایت خطای بزرگ و جبران ناشدنی است.

این مسئول مذهبی در چرام در ادامه از بزرگترین وظایف مسئولان را این موضوع دانست که کاری کنند تا تحریم‌ها بی‌اثر شود چرا که دشمن بارها  نشان داده است که قابل اعتماد نیست و به صراحت اعلام کرده در صورت توافق تحریم‌ها برداشته نخواهد شد.

وی توضیح داد: و ما شاهد آن هستیم در همین ایام که در حال توافق و مذاکره بودیم با همدستی بعضی کشورهای عربی برای به زانو در آوردن نظام اسلامی کاری کردند که قیمت نفت به نصف قیمت خود برسد و مشکلاتی را برای ما فراهم کردند، بنابراین اقتصاد مقاومتی و تکیه بر استعدادهای داخلی از وظایف مهم دولت است.

*رسانه‌های مجازی استان از دروغ پراکنی و طرح مسایل اختلافی دوری کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش بعدی از صحبت‌های خود از فضای مجازی سخن به میان آورد و گفت: امروزه به برکت فضای مجازی سایت‌ها و وبلاگ‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که کار خبری انجام می‌دهند.

طزری، طرح مشکلات مردم، آگاهی دهی به مردم، بیان توطئه‌های دشمن و ایجاد روحیه نشاط و امید را از مهمترین وظایف اینگونه سایت‌ها دانست و اظهار کرد: اما امروز ما شاهد آن هستیم که بعضی از سایت‌ها هرچند کم هستند، این رسالت مهم خود را فراموش کرده و به مسائل دیگری از جمله دروغ پراکنی، توهین به مسئولان نظام و استان، طرح مسائل قومی و قبیله‌ای، شدت بخشیدن به مسائل حزبی و باندی روی آورده‌اند که این موجب نگرانی است.

وی خاطرنشان کرد: دانستن حق مردم است اما بیان واقعیت و ثانیا در هر جایی بیان واقعیت مصلحت نیست، واقعیتی که امید را از مردم بگیرد، دشمن را جری کند، نه تنها خوب نیست بلکه به ضرر نظام است.

امام جمعه چرام در پایان تأکید کرد: هر آنچه که استان را از یکپارچگی و اتحاد دور کند و موجبات انشقاق را به وجود آورد گناه نابخشودنی است.

 ***
امام جمعه لنده هشدار داد
عقب‌نشینی در موضوع انرژی‌ هسته‌ای مقدمه مبارزه با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران
امام جمعه لنده گفت: شاید امروز دشمن آرمان‌های ما را هدف قرار ندهد، اما عقب‌نشینی در موضوع انرژی هسته‌ای مقدمه‌ای برای مبارزه با آرمان‌های ماست.
خبرگزاری فارس: عقب‌نشینی در موضوع انرژی‌ هسته‌ای مقدمه مبارزه با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران
جت‌الاسلام مهدی‌ کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: با تولد خاتم الانبیاء(ص) نور امید و تقوا بر دلهای مؤمنان تابیدن گرفت و ضمیر انسان‌های پاک و خداجو روشن گردید.
وی افزود: خداوند متعال بزرگترین معجزه یعنی قرآن را بر قلب نفیس پیامبر گرامی اسلام نازل کرد و پیامبر را به عنوان الگو و سرمشق زندگی انسان‌های آزاده و مؤمن معرفی کرد.
امام جمعه لنده تصریح کرد: الگو بودن پیامبر اسلام برای کسانی است که به خدا و روز قیامت اعتقاد راسخ داشته و در گفتار و رفتار و کردارشان از حضرت محمد(ص) الگو می‌گیرند.
کیانی‌اصل با تبریک هفته وحدت افزود: ما باید سیره و روش پیامبر را به عنوان سرمشق زندگی خود برگزینیم و بدانیم وجود نازنین پیامبر گرامی‌ اسلام به عنوان نقطه وحدت و انسجام امت اسلامی مورد تأکید همه مسلمانان بوده و هست و این رمز سعادت و پیروزی جهان و امت اسلام است.
وی بیان کرد: دشمنان اسلام با ترس از گسترش و فراگیر شدن اسلامی با توطئه‌ها و نیرنگ‌های مختلفی درصدد اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی هستند.
امام جمعه لنده یادآور شد: گروهک تروریستی داعش، القاعده و ... همه توطئه‌ها و نیرنگ‌هایی است که دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین به راه انداخته‌اند و این‌ها همه در قالب وهابیت خلاصه شده است.
کیانی‌اصل با اشاره به آفت‌های وحدت جامعه اسلامی، گفت: غرور و تکبر، حسادت و کینه و دنیاپرستی چه در بُعد شخصی و چه بُعد اجتماعی به وحدت جامعه اسلامی لطمه خواهد زد و این ناشی از عدم اطاعت از ولی امر مسلمین و رهبر آگاه به مقتضیات زمان بوده که با تبعیت از ولایت فقیه می‌توان آن را به حداقل رساند.
وی افزود: امام جعفر صادق(ع) با راه‌اندازی دانشگاه خود توانست به گسترش شیعه و اسلام کمک شایان توجهی کرده و سربلندی و سرافرازی جامعه و امت اسلام را تضمین کرده است.
رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان لنده عنوان کرد: هر کس که خود را شیعه امام صادق(ع) می‌داند باید در علم و پیشرفت پیش‌قدم بوده و نیاز اصلی جامعه که همان تولید علم و آگاهی است را در دستور کار خود قرار دهد.
کیانی‌اصل در ادامه به روز اخلاق و مهرورزی اشاره و گفت: پیامبر گرامی اسلامی در احادیث و روایات بسیاری بر رعایت اصول و مکارم اخلاقی در جامعه تأکید فرمودند و هدف از بعث خود را تکمیل مکارم اخلاقی دانستند.
وی به قیام ۱۹ دی مردم قم اشاره و گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ زندگی سیاسی مردم ایران بوده که ثمره آن را در ۲۲ بهمن ۵۷ مشاهده کردیم.
امام جمعه لنده تصریح کرد: این اقدام شجاعانه مردم قم، یک حرکت موقعیت‌شناسی کاملی بوده که از آن به عنوان یک حرکت بصیرت‌بخش در جامعه باید یاد کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم و مسئولان استان قم با اشاره بر لزوم حفظ وحدت و انسجام امت و ملت اسلامی ایران، هر گونه دودستگی با هر عنوانی را خطا دانست و مردم را به همراهی با مسئولان در جهت ارائه خدمات به ملت توصیه فرمودند.
کیانی‌اصل یادآور شد: رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان نیز فرمودند «در مسائل داخلی و بین‌المللی بر نیرو و توان داخلی توجه کرده و با تحریم و تهدید بیگانگان به مقابله برخیزند و به دست دشمنان توجه نکنند.»
وی در ادامه با اشاره به جمله‌ای از رئیس جمهور که گفتند «انرژی‌ هسته‌ای آرمان و هدف نیست» گفت: شاید امروز دشمن آرمان‌های ما را هدف قرار ندهد ولی عقب‌نشینی در موضوع انرژی هسته‌ای مقدمه‌ای برای مبارزه با آرمان‌های ماست.
امام جمعه لنده یادآور شد: امروز دشمنان موضع خود را تغییر داده و می‌گویند اگر انرژی هسته‌ای هم برداشته شود تحریم‌ها بر جای خود باقی خواهد ماند، این خود نمونه‌ای از دروغ‌گویی غرب و غیرقابل اعتماد بودن آن‌ها است.
کیانی‌اصل تشریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران فهمیدند که مسئولان و مردم ایران اسلامی لحظه‌ای از آرمان‌ها و اهداف خود کوتاه نخواهند آمد.
وی در ادامه به موضوع پدیده‌ شاندیز اشاره و افزود: مسئولان قضایی کشور با جدیت بیشتر باید با فساد مالی و اداری مقابله کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بدانند که با سمینار و جلسه و همایش مشکل بر طرف نمی‌شود بلکه باید با عمل با آن مقابله کرد.
کیانی‌اصل به موضوع ترور ۱۲ نفر در فرانسه اشاره و گفت: پخش کاریکاتور ابوبکر البغدادی باعث این حمله تروریستی شده و این ثمره دخالت بی‌جا و حمایت فرانسه از گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه است.
در بین الصلاتین از رئیس دادگاه عمومی شهرستان لنده نیز تجلیل شد.
***
امام جمعه باشت:
پیامبر اکرم(ص) معنای اعتصام به حبل‌الله در قرآن است
امام جمعه باشت گفت: پیامبر اکرم(ص) بهترین محور وحدت جهان اسلام و معنای اعتصام به حبل‌الله در قرآن است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرحیم عبودی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی داشتن اخلاق نیک و حسنه که قرآن خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید تو دارای خلق عظیم هستی.
امام جمعه باشت در ادامه با اشاره به میلاد با سعادت نبی اکرم (ص)، امام صادق(ع) و تبریک هفته وحدت افزود: پیامبر اکرم (ص)بهترین محور وحدت جهان اسلام بوده لذا همه مسلمانان جهان باید حول این محور هماهنگ باشند که در حقیقت اعتصام به حبل‌الله قرآن است.
وی با بیان این‌که در آیه قرآن آمده است که اعتصام به حبل الله به صورت جمعی و نداشتن تفرقه و اختلاف باشد، افزود: اختلافات بین کشورهای اسلامی و امت اسلامی نتایجی آسیب‌پذیر و نامطلوب برای امت اسلامی دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در ادامه از بین رفتن رنگ‌ و بوی ایمان، ذلت، استثمار و تضعیف امت اسلامی را از جمله نتایج تفرقه میان کشورهای اسلامی برشمرد.
امام جمعه باشت تصریح کرد: بزرگترین ثروت که همان نفت بوده در دستان شرق قرار داشته و کشورهای ابرقدرت غربی برای آن باید به کشورهای اسلامی التماس کنند و ضمن خریدن نفت به قیمت واقعی آن باید بوسه بر دستان کشورهای اسلامی و شرقی بزنند اما متأسفانه این مسئله برعکس شده و این موضوع از عجایب است.
خطیب جمعه باشت همچنین به تشریح مسئله استثمار پرداخت و گفت: استثمار یعنی علاوه بر چپاول منابع نفتی و سرمایه‌های ما توسط کشورهای بیگانه این کشورها به دنبال این هستند که حکومت‌ها را نیز وابسته و دست‌نشانده خود کنند و در این میان تنها کشوری که استقلال و عزت خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به وحدت امت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: وحدت به این معنا نیست که همه مذاهب یک عقیده و اندیشه داشته بلکه با حفظ اعتقادات خود حول محورهای مشترک متحد باشند.
وی  در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت در اشاره به مناسبت‌ها به ۱۹ دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه امام در سال ۵۶ پرداخت.
امام جمعه باشت همچنین به برگزاری جلسه ساماندهی مساجد استان در خصوص اقامه نماز با حضور حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و مدیران فرهنگی استان اشاره کرد و نتایج این نشست را بسیار مطلوب و ارزشمند برشمرد.
***
امام جمعه دیشموک:
هفته وحدت فرصت مناسبی برای همدلی مسلمان است
امام جمعه دیشموک گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای همدلی مسلمان است.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دیشموک، ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: خداوند می‌فرماید؛ ای پیغمبر اگر تو نبودی هستی را خلق نمی‌کردم.
وی به ویژگی‌های امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) گسترش دهنده مذهب شیعه و تربیت کننده بیش از ۴۰۰۰ شاگرد بود.
امام جمعه دیشموک ادامه داد: مهربانی و دلسوزی‌های پیامبر(ص) باعث شد که مردم رو به سوی او بیاورند و او را به عنوان پیامبر خود بپذیرند.
محمودی‌اصل با بیان این که مشکل اصلی مسلمانان تفرقه است، گفت: اگر مسلمانان به قرآن و پیامبر معتقد باشند هرگز تحت تاثیر حکومت‌های شرق و غرب قرار نخواهند گرفت.
خطیب نماز جمعه دیشموک تصریح کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی برای همه مسلمانان جهان است که همدلی خود را به همه نشان دهند.
وی در ادامه گفت: قیام ۱۹ دی مردم قم، مبارزه با حکومت ظالم پهلوی و در واقع یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخی کشور ما بود.
این مسئول بیان کرد: با وجود آغاز نهضت امام خمینی (ره) در آن زمان، حکومت پهلوی با کشتار وحشیانه خود قیام ۱۹ دی را به وجود آورد، بدون شک یکی از مقاطع سیاسی کشور ما حادثه ۱۹ دی‌ماه است که مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.
خطیب نماز جمعه دیشموک به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: کشور ما پیشرفت‌های زیادی داشت هر چند خواسته‌های اسلامی، عدالت ‌اجتماعی هنوز هم به صورت کامل محقق نشد ولی مسئولان نگاهشان به بیگانه نباشد و نباید به آمریکا اعتماد کرد.
محمودی‌اصل در پایان به دیگر مناسبت ۱۹ سالروز عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه پرداخت و گفت: ۱۹ دی‌ماه سالروز عملیات کربلای ۵ در شلمچه است که با رمز یا زهرا اتفاق افتاد و از سرسخت‌ترین عملیات رزمندگان اسلام بود.
***
امام جمعه موقت دهدشت:
عمل به توصیه‌های رهبری موجب بیمه‌شدن کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان است
امام جمعه موقت دهدشت گفت: عمل به توصیه‌های رهبری موجب بیمه شدن کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان است.
نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهرستان کهگیلویه به امامت حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی اقامه شد.
امام جمعه موقت دهدشت در خطبه اول این هفته با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، تقوی را باعث رسیدن انسان‌ها به خداوند متعال عنوان و اظهار کرد: انسان‌هایی که خداوند به آن‌ها یقین عطا کرده است، اهل بهشت هستند.
حجت‌الاسلام تقوی، انفاق کردن، خلف وعده نکردن در برابر حق را از برکات خداوند بر انسان‌ها عنوان و با استناد به آیات قرآن کریم، گفت: انسان‌ها به بهشت نمی‌رسند، مگر از آن‌چه که دارند، بهترین‌هایش را در راه خداوند متعال انفاق کنند.
وی تصریح کرد: کسانی که اهل انفاق هستند، در قیامت از همه نزدیکتر به پیامبر اسلام هستند.
خطیب موقت دهدشت در ادامه سخنانش ضمن تبریک ولادت خاتم‌الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، هدف از خلقت پیامبر اسلام را رحمت و عطوفت برای جوامع بشری عنوان و با بیان اینکه اگر رحمت و عطوفت نباشد انسانیت از بین می‌‌‌رود، ناهنجاری‌ها و مشکلات جوامع غربی علی‌رغم همه تکنولوژی‌های آنان، نداشتن مهروعطوفت عنوان کرد و گفت: اگر جوامع بشری می‌توانستند گم‌شده خود را پیدا کنند، به سعادت ابدی دست می‌یافتند.
تقوی با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، خواستار عمل‌کردن به توصیه‌های مقام معظم رهبری در حفظ و وحدت نظام جمهوری اسلامی، در برابر تحریم‌های دشمن به اقتصاد مقاومتی و بیمه‌شدن کشور در برابر توطئه‌های دشمنان شد.
وی سالروز انتصاب مقام عظمای ولایت و مرجعیت شیعه به امامت جمعه تهران توسط حضرت امام(ره) در سال ۱۳۵۸ را یادآور شد و تصریح کرد: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی همین نماز‌های جمعه و جماعات است.
تقوی با اشاره به تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام(ره) در سال ۱۳۵۷، گفت: خدمات همه کسانی که برای به‌ثمر‌نشستن انقلاب زحمت کشیدند قابل تقدیر، و بسیار حائز اهمیت است.
خطیب موقت دهدشت، با اشاره به سالروز اولین نماز جمعه در سال یکم هجری توسط پیامبر اسلام، ضمن گرامیداشت این روز، در وصف نبی مکرم اسلام گفت: با آمدنش بت‌گرایی تا همیشه خوار، و عشق به خداوند و آیاتش در پهنه وسیع جهان گسترش پیدا کرد.
***
امام جمعه قلعه‌رئیسی:
اخلاق نیاز اساسی امروز جامعه اسلامی است
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: اخلاق نیاز اساسی امروز جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: توجه به حضور خدا در عالم هستی و خدا را حاضر و ناظر دیدن باعث می‌شود که در وجود انسان روح تقوا و ملکه تقوا به وجود بیاید.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست تربیت فرزند گفت: یکی دیگر از ابزارهای تربیت فرزند در خانواده دوره‌ای که پدر و مادر می‌بایست با دقت کامل و با آگاهی از شرایط فرزند تلاش نماید که فرزندی لایق و شایسته تربیت کند.
صلواتی تصریح کرد: بچه وقتی متولد می‌شود تا ۲سال دوران نوزادی و نوپایی فرزند است، از ۲تا۶ سال دوران کودکی اول است، از ۶سال تا۱۱ سال دوران کودکی دوم است، از ۱۱تا ۱۹ سال دوران نوجوانی است، از ۱۹سال تا ۳۵سال دوران جوانی، از ۳۵سال تا ۶۰ سال دوران میان سالی و از ۶۰به بعد دوران کهنسالی است.
خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی افزود: یکی از مهمترین دوران انسان دوره نوجوانی یعنی از ۱۱سال تا ۱۹ سال است این دوره از دیدگاه دانشمندان علم تربیت فرزند به سه مقطع تقسیم می‌شود.
صلواتی با بیان اینکه برخورد پدر و مادر می‌بایست برخورد با یک مشاور و وزیر در تصمیم گیرها باشد، اذعان داشت: همان طور که فرزند هم از جهت جسمی و هم روحی تغییر می کند برخورد و رفتار پدر و مادر هم با دوران کودکی باید متفاوت پیدا کند.
وی ادامه داد: برخورد نباید بچه‌گانه باشد چرا که این فرزند نمی‌تواند تابع بی‌قید و شرط خانواده باشد، پدر و مادر باید در این دوران در کنار و همراه فرزند باشند و نسبت به آموزش و تربیت فرزند و وقت بیشتری برای تربیت فرزند بگذارد.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
امام جمعه قلعه رئیسی به میلاد مسعود خاتم المرسلین حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام در بدترین شرایط زمانی و مکانی و محیطی بدترین افراد اما یک مدینه فاضله‌ای را درست کردند که بهترین امت، بهترین مکان، بهترین محیط و بهترین انسان‌ها را درست کردند.
صلواتی با بیان اینکه با اخلاق و با ترویج فضائل اخلاقی جامعه محمدی می‌شود، تاکید کرد: اخلاق امروز نیاز اساسی جامعه ما باید تلاش کنیم خودمان را به اخلاق رسول الله و امام صادق(ع) نزدیک کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده مسلمانان دوری از اسلام و قرآن است، خاطر نشان کرد: رمز گرفتاری امت اسلام اختلاف و عدم هماهنگی است اگر اختلاف در بین امت اسلام بوجود آمد باعث می‌شود رنگ و بوی ایمان و اسلام با اختلافات زدوده شود.
انتهای پیام/

نام شما

آدرس ايميل شما

حاج آقا
Iran, Islamic Republic of
چرا همیشه باید نظام ما بر پایه مصلحت بنا شود چه اشکالی دارد به جای مصلحت صداقت را سر لوحه کار خودمان قرار دهیم
آگاه
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه بهمئی چه گفت؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1