کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی روستاهای گچساران

16 دی 1393 ساعت 20:26


.estelahiTABLIGH
به مناسبت هفته وحدت و نیز دهه مبارک فجر، جشنواره بومی و محلی روستاهای گچساران با نام مَشک و مَلار از فردا-چهارشنبه- در روستای دیل آغاز خواهد شد.
بخشدار مرکزی گچساران با ذکر این خبر و با بیان اینکه این جشنواره در این سطح برای اولین بار در دو بخش فرهنگی و ورزشی در گچساران برگزار می شود در جمع خبرنگاران گفت: ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی با وجود اقبال عمومی و علاقه مندی همگانی مردم، بستر بسیار مناسبی برای ایجاد همدلی و وفاق در بین آحاد مردم را دارد.
فرج الله استلاحی ادامه داد: این مسابقات با ایده و همکاری دفتر نماینده مردم گچساران و باشت در رشته های مختلف ورزشی در هر چهار دهستان بویراحمدگرمسیر، لیشتر، بی بی حکیمه و امامزاده جعفر و طبق تقویم این بازیها در ۱۷رشته برگزار خواهد شد.
وی با دعوت از همه شهروندان برای دیدن این مسابقات در روستاها تصریح کرد: طبق تقویم این بازیها، چهارشنبه هفته جاری ساعت ۱۴ افتتاحیه مسابقات دهستان بویراحمد گرمسیر در دیل برگزار خواهد شد و جمعه نیز افتتاحیه این مسابقات در دهستان لیشتر و به میزبانی مظفرآباد و پنجشنبه ۹۳/۱۰/۲۵ افتتاحیه بازیها در دهستان بی بی حکیمه به میزبانی آبشیرین و نیز جمعه ۹۳/۱۰/۲۶ افتتاحیه مسابقات در دهستان امامزاده جعفر خواهد بود.
استلاحی در ادامه اظهار داشت: این مسابقات دارای یک پرتال خبری جامع بوده که برای اطلاع شهروندان و روستاییان عزیز از زمان مسابقات، نتایج، آخرین خبرها و رویدادها، معرفی بازیهای بومی و نیز معرفی روستاهای شرکت کننده به آدرس www.rostaha.ir طراحی و آماده شده است.
بخشدار مرکزی گچساران در پایان اظهار داشت: این مسابقات طبق تقویم، حدود یکماه در دهستانها برگزار و سپس ۲۲ اسفندماه طی اختتامیه ای با حضور همه روستاییان شهرستان و نیز مهمانان کشوری در روستای سرآب ننیز به پایان خواهد رسید.
به گزارش کبنااسپورت، هم اکنون بیش از دو هزار بازی بومی و محلی در ایران شناسی شده است.
برای مشاهده سایت مرجع این مسابقات کلیک کنید.
 
.
 
lishter
boyer
emamzadejafar
bibihakime
gach
 


کد مطلب: 82383

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/82383/آغاز-جشنواره-فرهنگی-ورزشی-روستاهای-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1