کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از ۱۰ سال افتتاح کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج

15 دی 1393 ساعت 16:21


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج گفت: پس از ۱۰ سال رکود با اهتمام جدی و تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت استان و مدیران این واحد تولیدی این کارخانه به عرصه تولید نشاسته و گلوکز باز خواهد گشت.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، داریوش دیودیده با بیان اینکه در اوایل دهه ۷۰ به منظور تأمین آرد و کمک به رونق بخش صنعت و کشاورزی استان بخش آرد و نشاسته و در ادامه گلوکز و دکستروز کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج شروع به فعالیت نمود افزود: در این دهه کارخانه آرد و نشاسته یاسوج عنوان نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد را یدک می کشید.
دیودیده اظهار داشت: محصولات این واحد صنعتی در دوران اوج فعالیتش تأمین کننده آرد استان و کشور و بخش عمده تولید شیرینی¬جات در کشور وابسته به تولیدات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج بود و در کنار آن در محدوده زمانی محصولات آن بخاطر کیفیت منحصر به فرد وارد عرصه صادرات گردید.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در سال ۱۳۸۴ مشکلات رکود گریبان گیر این واحد صنعتی گردید و نتیجه آن تعطیلی خطوط تولیدی تا سال ۱۳۹۲ بود.
وی به آغاز تلاش ها از سال ۹۲ اشاره نمود و افزود: خوشبختانه با تلاش های همه جانبه خط تولید آرد این کارخانه مجددا وارد عرصه تولید شد و خط نشاسته که با فرسودگی و آسیب جدی مواجه شده بود در فرآیند جدی بازسازی و نوسازی قرار گرفت.
دیودیده خاطر نشان کرد: همزمان تغییرات در خط گلوکز و اصلاح و بازسازی در خط تولید خوراک دام آغاز گردید و پس از کوششی مستمر و قابل ستایش طی روزهای آینده و با حضور مسؤلین کشوری و استانی افتتاحیه خط تولید نشاسته انجام و در آینده ای نزدیک تولید گلوکز و خوراک دام در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج کلید خواهد خورد.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت های دولت تدبیر و امید و حسن توجه و  پیگیری هایی که تمامی مسؤلین استان نسبت به رشد و توسعه صنعتی کهگیلویه و بویراحمد دارند روحیه رشد و شکوفایی صنعتی بیش از پیش بر استان حاکم و واحدهایی همچون آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، ماشین سازی پارس گچساران، روغن بهرخش و قند یاسوج که پس از سالها راکد بودن به عرصه تولید و در فازی با محوریت صادرات برگشته اند به عنوان الگویی مناسب برای واحدهای دیگر استان به مثابه سخن خواستن توانستن است درآیند.
انتهای پیام/تازش


کد مطلب: 82191

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/82191/بعد-۱۰-سال-افتتاح-کارخانه-آرد-نشاسته-گلوکز-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1