کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد هدایت‌خواه از حوزه هنری/ جشنواره عمار از جنس انقلاب است

9 دی 1393 ساعت 0:47





نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: محصولات جشنواره عمار کلیشه‌ای و سودجویانه نیست.


 
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عمار در کهگیلویه و بویراحمد با حضور تنی چند از اصحاب فرهنگ و رسانه و با حضور ستار هدایت‌خواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در منزل شهید عنایت‌الله مرادی برگزار شد.
در این نشست که همراه با پخش کلیپ‌هایی از اتفاقات فتنه ۸۸ بود هدایتخواه به تشریح عملکرد افراد در فتنه ۸۸ و سپس عظمت و بزرگی روز ۹ دی پرداخت و گفت: باید با زبان هنر و رسانه حماسه ۹ دی بیشتر برای مردم تبیین شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم و هشتم در ادامه به جشنواره عمار و بصیرت‌افزایی که توسط آن در سطح کشور تاکنون صورت گرفته اشاره کرد و گفت: همواره در کنار برخی از نهادهایی که از دوران پیش از انقلاب برجای مانده بود برخی دستگاه‌های دیگر ایجاد شدند تا ساختارهای غلط گذشته تداوم نداشته باشد.

وی برای نمونه به یکی از این دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگ پس از پیروزی انقلاب به دلیل ساختارهای غلط فرهنگی برای مثال حوزه هنری را ایجاد کردند تا بتواند با تولید آثار در زمینه‌های مختلف جور سایر دستگاه‌ها را کشیده و در فرهنگ و هنر در همه ابعاد هنرمندان را زیر چتر خود گرفته و همه ابعاد هنری را شکوفا کند.

هدایتخواه تصریح کرد: به غیر از بحث ادبیات دفاع مقدس و تولید برخی آثار در این حوزه دیگر کار مهمی از سوی حوزه هنری مشاهده نکردیم.

این فعال فرهنگی افزود: جشنواره عمار از جنس انقلاب است و انقلاب هم از جنس مردم و متکی به مردم است که می‌تواند با تولید آثار و بها دادن به هنرمندان انقلابی در حوزه فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشد.

هدایتخواه با بیان اینکه محصولات جشنواره عمار کلیشه‌ای و سودجویانه نیست، افزود: این جشنواره با اسم پرمعنایی که دارد قادر به رفع بسیاری از دغدغه‌های مردم در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی در ادامه این نشست به دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای در دنیای امروزی اشاره و با تشبیه دروغ پردازی‌های رسانه‌ای به عمروعاص‌های زمانه تصریح کرد: در فتنه ۸۸ هم استکبار جهانی و ایادی داخلی به وسیله همین دروغ‌پردازی‌ها سعی در به زعم خود فروپاشی نظام را داشتند.

به گزارش کبنانیوز، در آئین افتتاحیه این جشنواره مردمی سید عبدالحمید موسوی به تشریح اهداف و برنامه‌های این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: جشنواره مردمی عمار در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام بر می‌دارد و در واقع برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و با حضور جوانان پرشور انقلابی و مذهبی تشکیل شده است.

موسوی در این آئین ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه و گرامیداشت روز تاریخی ۹ دی، گفت: این روز در دفاع از ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و امیدواریم در جشنواره مردمی عمار بتوانیم منویات مقام معظم رهبری در دفاع و حمایت از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانیم.

همچنین در مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی عمار فیلمی از اتفاقات روزهای قبل و بعد از انتخابات سال ۸۸  به نمایش گذاشته شد.

aamar] (1) aamar] (2) aamar] (3) aamar] (4) aamar] (5) aamar] (6) aamar] (7) aamar] (8) aamar] (9) aamar] (10) aamar] (11) aamar] (12) aamar] (13)

انتهای پیام/


کد مطلب: 81050

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/81050/انتقاد-هدایت-خواه-حوزه-هنری-جشنواره-عمار-جنس-انقلاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1