کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی به شائبه‌های پیرامون خانه‌های بهداشت

8 دی 1393 ساعت 16:29


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در واکنش به حواشی روزهای اخیر، پیرامون مشکلات پیش آمده در ساخت برخی خانه‌های بهداشت در استان و شائبه‌ی دخالت‌های غیرقانونی در مناقصات این پروژه‌ها، گفت: هیچ‌گونه عمل غیرقانونی در روند واگذاری پروژه‌های خانه‌های بهداشت صورت نگرفته اما دانشگاه علوم‌پزشکی بر پیگیری و نظارت جدی بر این پروژه‌ها مصمم است.chman-kebna
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رضا چمن در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دو محدودیت مالی و زمانی در اجرای این پروژه‌ها، اظهار داشت: از همان ابتدا ما کمبود اعتبار و زمان کافی برای ساخت ۷۰ خانه‌بهداشت را در سطح استان از جمله مشکلات فراروی این پروژه‌ها می‌دانستیم و معتقد بودیم نباید کیفیت این پروژه‌ها فدای سرعت افتتاح آنها شود.
وی با اشاره به برخورداری اکثر این پروژه‌ها از کیفیت لازم با تأیید ناظران فنی درون و بیرون از دانشگاه، افزود: بر اساس بازدیدهای به‌عمل آمده از سوی کارشناسان مربوطه و ارزیابی‌های شورای فنی استان، تعداد انگشت‌شماری از این خانه‌های بهداشت فاقد کیفیت و استاندارد‌های لازم در مراحل ساخت هستند که یقیناً پیرامون این تعداد خانه‌ی بهداشت، برابر با مقررات مربوطه، تعهدات کارفرما و پیمانکاران رفتار خواهد شد.
دکتر چمن در واکنش به برخی اظهارات پیرامون دخالت در واگذاری این پروژه‌ها نیز این نوع مواضع اعضای کمیته بازگشایی مناقصات را کاملاً قانونی دانست و تأکید کرد: در واگذاری پروژه‌های احداث خانه‌ی بهداشت هیچ‌گونه دخالت غیرقانونی از سوی هیچ مرجع درون یا خارج از دانشگاه صورت نگرفته و آنچه که مطرح شده است صرفاً اختلاف‌نظر در خصوص شیوه‌ی برگزاری مناقصات بود.
این مسئول در تشریح اختلاف نظر موجود در زمینه‌ی برگزاری مناقصات، تصریح کرد: برای این پروژه‌ها، کارشناسان دفتر فنی دانشگاه معتقد بودند که بهتر است مطابق سنوات گذشته پیمان‌ها به پیمانکاران خوشنام و شناخته‌شده واگذار شود تا از کیفیت اجرای این پروژه‌ها اطمینان حاصل شود اما بر اساس تأکید آیین‌نامه‌ی جدید برون‌سپاری مناقصات می‌بایست به شکل آزاد و با انتشار فراخوان‌ عمومی صورت گیرد.
وی ادامه داد: در این اختلاف‌نظر، یقیناً گزینه دوم احتمال هرگونه خطا و سوء‌استفاده را کاهش می‌داد و در نتیجه تصمیم انتخاب شیوه دوم و قانونی در اجرای این مناقصات بود.
چمن با تأکید بر رعایت مقررات قانونی در نظارت بر کیفیت اجرای تمام پروژه‌های مربوط به دانشگاه، بیان کرد: بی‌درنگ تمام ایرادات فنی وارده از سوی شورای فنی بر تعداد اندکی از این پروژه‌ها، پیگیری می‌شود و با جدیت و بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای با برخورد خواهد شد.
این مسئول حوزه سلامت استان اذعان کرد: معتقدیم باید در همه حال تقوا را رعایت کنیم و  از این رو می‌پذیریم از این پس با حساسیت بیشتری نسبت به عملکرد واحدهای مختلف برخورد کرده و نظارت دفتر فنی دانشگاه هم از این پس قوی‌تر از گذشته اعمال خواهد شد.
وی در پایان با بیان برخی محدودیت‌های اقلیمی و جغرافیایی در اجرای پروژه‌های عمرانی در برخی مناطق، یادآور شد: اگر حوادث غیرمترقبه‌ای پیش نیاید امید داریم بیش از ۸۰درصد خانه‌های بهداشت در سطح شهرستان بویراحمد در دهه‌ فجر به بهره‌برداری برسد.
از نکات جالب توجه حواشی روزهای اخیر، برخورد متواضعانه‌ی مقام ارشد دانشگاه علوم‌پزشکی استان بود که در واکنش به برخی انتقادات، نه‌تنها عکس‌العمل متعصبانه‌ای در پیش نگرفت بلکه در جلسه‌ی صبح امروزِ بررسی پروژه‌های عمرانی، از معاونت عمرانی استاندار و همکاران وی، به‌واسطه‌ی پیگیری‌های مستمر و طرح مشکلات و نواقص پروژه‌های این دانشگاه تقدیر کرد.
انتهای پیام/سجاد بنام


کد مطلب: 80938

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/80938/واکنش-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-شائبه-های-پیرامون-خانه-های-بهداشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1