کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص ۶۱۰میلیون یورو برای تکمیل پتروشیمی دهدشت و گچساران

8 دی 1393 ساعت 13:51


رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۱۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی به تکمیل دو مجتمع پتروشیمی در شهرستان های گچساران و دهدشت اختصاص یافته است.

داریوش دیودیده روز دوشنبه همزمان با هشتم دی روز ملی صنعت پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار از محل بودجه فاینایس در سال ۹۳ برای اجرای دو پروژه بزرگ اشتغالزای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است و در نیمه دوم آذر امسال به بانک توسعه صنعت و معدن معرفی شد.
وی ابرازامیدواری کرد: با جذب این اعتبار روند عملیات اجرایی پتروشیمی های گچساران و دهدشت متحول شود.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عدم تامین مواد اولیه پتروشیمی های این استان از مشکلات اصلی این دو طرح است که با نشست های متعدد از سوی مسوولان استان در وزارتخانه های نفت و صنعت و معدن در حال پیگیری است.
دیودیده فعال سازی پالایشگاه بید بلند بهبهان از توابع استان خوزستان یا تامین خوراک این دو مجتمع از طریق خط پتروشیمی غرب کشور و رایزنی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از برنامه های در حال اجرای مسوولان برای رفع مشکلات این طرح است.
وی با بیان این نکته که پتروشیمی های گچساران و دهدشت به ترتیب ۳۲ و پنج در صد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: شتاب بخشی به این طرح ها ضروری است.
وی میزان اشتغالزایی این دو طرح را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: سازمان صنعت و معئن تمام توان خود را برای سرعت بخشیدن به تکمیل این دو مجتمع پتروشیمی به کار بسته است.
دیودیده بیان کرد:عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران در سال ۸۳ و پتروشیمی دهدشت در سال ۸۶ شروع شده است./خشت‌زر


کد مطلب: 80923

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/80923/اختصاص-۶۱۰میلیون-یورو-تکمیل-پتروشیمی-دهدشت-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1