کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی‌توجهی مسئولان به سه قلوهای دهستان راک

8 دی 1393 ساعت 11:03




چند ماه قبل پدر و مادر جوانی در «دهستان راک» بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه صاحب سه فرزند کوچک شدند که حالا با بودن یک فرزند پسر، چهار فرزند دارند که دو تا دختر و دو پسر؛ اما شادی این موهبت الهی البته در کنار سختی‌ها و مسایلی است که برای این خانواده وجود دارد.
پدر قبل از به دنیا آمدن سه قلوها مدتی مجبور بود که سرکار نرود و از همسر و فرزند سه ساله خود مراقبت کند و بعد از به دنیا آمدن سه قلوها در خانه در کنار مادر از فرزندان خود مراقبت می‌کند و امکان زیادی برای کار برای او وجود ندارد.
پدر جوان سه قلوها برای نوزادان خود اسم‌های علی، عاطفه و آرزو برگزید، محمد رحیم حق طلب ۴۳ ساله که از تولد سه قلوها خوشحال است با بیان اینکه با شغل کارگری امراء معاش خانواده خود را به دست می آورم، گفت: در روستای راک زندگی می‌کنم و قبل از به دنیا آمدن سه قلوها و بعد از آن به مراقبت از فرزندان مشغول هستم و قریب به چهار میلیون تومان هزینه کرده‌ام و از مسئولان و خیران نیکوکار خواستارم که با توجه به مشکلات مالی ما را یاری کنند.
وی افزود: مادر سه قلو ها شیر ندارد و آنها از شیرخشک «نان ۱» استفاده می‌کنند که هر قوطی آن ۱۶ هزار تومان است و روزانه یک قوطی از آن را استفاده می‌کنند که به سختی هزینه آن را تهیه می کنم.
پدر سه قلوها با بیان اینکه مسئولان به کمک ما بیایند، اظهارکرد: نامه‌های زیادی به نهادهای حمایتی نوشتم و بهزیستی در پاسخ گفت در صورتی می توانیم کمک کنیم که معلول باشند و کمیته امداد نیز گفت به افراد یتیم و بی سرپرست کمک می کنیم.
حق طلب با اشاره به اینکه پیگیری‌های زیاد و نامه‌های زیادی به دفتر نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی نوشتم، تصریح کرد: آنها بعد از مدت زیادی من را به کمیته امداد این شهرستان معرفی کردند و تنها ۵۰ هزار تومان کمک کردند.
وی عنوان کرد: در طی پنج ماهه گذشته که سه قلوها به دنیا آمده‌اند هیچ کدام از مسئولان از آنها بازدید نکرده‌اند.
در حالی که سیاست کلی کشور در سال‌های اخیر با تاکید بر افزایش جمعیت پیش رفته است، اما همواره والدین چند قلوها پس از تولد فرزندان خود از حمایت‌های مشخص و برنامه ریزی شده‌ای بهره مند نیستند.
خالی از لطف نیست نیم نگاهی به سیاست‌های تشویقی سایر کشورها در راستای افزایش جمعیت داشته باشیم و ببینیم سیاستمداران سایر کشورها چه برنامه‌هایی را برای افزایش جمعیت کشورشان در دستور کار خود قرار داده‌اند.
امید است که بتوانیم با همت مسئولان و خیران بخشی از هزینه‌های تولد و بعد از آن را که بر اساس اسناد حدود ۴ میلیون تومان است و بخشی از بدهی‌های خانواده است پرداخت کنند.

 
گزارش/سید فرشاد رجایی‌فر


کد مطلب: 80903

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/80903/بی-توجهی-مسئولان-سه-قلوهای-دهستان-راک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1